Uitgerekend Juli 2019 ♡

@ bloompje miss dat de ene app met beentjes doet en de andere van hoofd tot stuit? Ouders van nu klop denk ik ook niet. Mijn 12w echo was ik ook 12w en was t kindje 5cm + nog wat. Buikje heb ik wel al maar dat is verschillend per persoon tot nu toe staat de buik echt naar voren, en verder niet echt meer vetjes gekregen. Borsten ook maar minimaal groter ? haha

Hoi, Ik sluit ook graag bij jullie aan en lees mee :)Ik ben 23 juli uitgerekend van ons 5e kind. Hoewel ik toch enige ervaring met zwangerschappen en verschillende typen bevallingen heb, is en blijft de zwangerschap ook nu spannend. Ik heb hele andere zorgen dan bij eerdere (en vooral de eerste zwangerschap). Ik ga nu even alle berichten doorlezen zodat ik een beeld krijg van wie hier meepraten en wat jullie situaties zijn! Leuk! 

Welkom! De echo vanavond ging erg goed. Precies op schema. 30 juli uitgerekend.Bloeddruk was goed, maar moet niet hoger. Deze dus in de gaten houden. Tevens krijg ik wegens overgewicht een medische indicatie. Ik wilde sws in het ziekenhuis bevallen. Dus voor de verzekering scheelt het geld haha. Maar goed erisdus wel een kans dat ik word doorgestuurd naar een gynaecoloog..

Wat goed om te horen TS. Ik ben zelf ook behoorlijk wat kilootjes (te) zwaar, maar kreeg eigenlijk bij mijn eerste zwangerschap geen medische indicatie. Extra controle kan nooit kwaad en als je toch al van plan was in het ziekenhuis te bevallen is dat prima toch?Mijn oudste is uiteindelijk met een keizersnede geboren (de vierde trouwens ook) en eenmaal een keizersnede is altijd medische indicatie. Ik ben eerder en zal dus ook nu weer in het ziekenhuis bevallen. Rond week 28 weet ik of het een geplande keizersnede wordt. Ik ga weer eens een poging doen om in slaap te komen :)

Bedankt! Wat dat betreft vind ikhet inderdaadnook noet erg. De situaties is hoe het is en gezondheid gaat voor. Dus extra controles zijn prima. Maar even afwachten nog wat de vk de volgende keer aangeeft. Heb je nog een beetje kunnen slapen? Klinkt al als een hok vol. Is dit jullie 5de?

Ja klopt het is onze 5e. We hebben samen twee zoons en twee dochters. De oudste wordt volgende maand 10, de jongste is nu 3,5 jaar. Het is inderdaad volle bak. Helemaal als mijn stiefzoon (mijn man heeft een zoon van net 18) er ook is. Hij woont een deel van de week bij ons. Het is hier altijd gezellig! Ik slaap slecht door de zwangerschap maar ook omdat we een nieuw huis gekocht hebben (met straks uiteindelijk een slaapkamer voor iedereen) dus dat is nu even een hoop geregel. Maar wel een superfijn vooruitzicht als straks iedereen z’n eigen plekje heeft. Je merkt dat als ze ouder worden ze dat toch wel fijn vinden.Voor nu hoop ik snel op dagen met minder misselijkheid en vermoeidheid zodat ik weer meer energie heb om ons huis oo te ruimen en klaar te maken voor verhuizing....ik ga richting de 12 weken en de ervaring leert dat ik in het tweede trimester vaak ineens bakken energie heb...daar ga ik nu dus ook maar vanuit! Hoe is het fysiek met jou en met de anderen? Ik las veel over darmklachten en ook misselijkheid bij verschillende van jullie.  

Welkom! Pfoe het lijkt me wel druk 4 kinderen en de 5e op komst, maar ook wel gezellig! Ik heb dezelfde klachten als jij, moe en misselijk. Ik hoop dat de vermoeidheid bij mij in het 2e trimester ook minder wordt. Fijn TS de goede echo! Ik heb ook wel wat overgewicht maar ben ivm diabetes al onder controle bij de gynaecoloog. Ik vind het wel fijn hoor al die echos en controles! Al is de gyn wel erg medisch, maar dat moet ook natuurlijk.

@gebruiker.. mijn conditie is helaas achter uitgegaan omdat ik de afgelopen 4 weken niks kon doen. Behalve dat prima. Qua darmen daar heb ik heel veel last van gehad. Zoveel dat ik de deur niet uit kon. Het is voor een anders geen goede maatstaaf. Doordat ik PDS heb ishet wellicht wat heftiger. 5 kinderen wel veel... maar lijkt mr ook een gezellig hok vol.@Pxxx, die extra controles lijken mij inderdaad ook niet slecht. Gezondheid staat voor op.

Terug
Bovenaan