Uitgerekend Juli 2019 ♡

MammavanB en Sooo wat leuk, gefeliciteerd! Groot feest ook, of trouwen jullie klein? En hoe doe je dat met de jurk inderdaad? 
En heerlijk al zo bezig met de babykamer! Wil ik ook! Maar mijn vriend activeren is toch lastig en heb hem echt nodig erbij. Hopelijk kunnen we deze zaterdag aan de schuur en de behang. 
Hier is mijn buik ineens geexplodeerd! Ben nu 4,3 kg zwaarder dan startgewicht en ben morgen 18 weken. Ik schrok een beetje van de weegschaal. En mijn buik is nu ineens bol. Tot 15 weken zag je niks en nu ineens, bam. Even wennen hoor. Voel me vooral dik eerlijk gezegd. 
Nog een week tot de 20 weken echo. Zo spannend. Eerlijk gezegd zijn we heel erg ingesteld op een meisje (zonder reden), dus het wordt nog wel even wennen als het een jongen blijkt te zijn. Gek toch, dat je brein dat doet? Probeer me dus nu vooral in te stellen op een jongen ter compensatie haha. 

MamavanB en Sooooooo wat leuk dat jullie gaan trouwen. Wij gaan nog een geregistreerd partnerschap doen. Nog niks voor geregeld, maar we willen er wel een leuk dagje van maken met directe familie en paar beste vrienden. 
Wat fijn dat jij een lijstje bijhoudt lepeltjelepeltje. Hier nog niet bezig met de babykamer of iets. Ik heb ook nog maar 2 shirtjes gekocht voor de kleine. Ik merk ook dat ik wat depressieve klachten begin te krijgen. Ik merk dat ik faardoor ook helemaal geen zin heb om dingen klaar te maken voir de baby en ik heb enorm uitstelgedrag. Zal vast te maken hebben met veel beroerd voelen en binnen zitten, maar toch maar een afspraak gemaakt bij de pop poli.
Gisteren nog een afspraak gehad bij de vlk. Alles zat goed. Baarmoeder komt nu tot 1 vinger onder mijn navel. Ik had mezelf gewogen thuis en schrok wel een beetje. Ik was in 4 dagen een kg aangekomen. Nu (16+4) 2,8 kg erbij sinds begin. Dit was volgens vlk prima binnen de marges, maar zij doen niet aan wegen, omdat ze het niet belangrijk vinden blijkbaar. Vond ik wel apart.
Verder mag ik mijn zwangerschap gaan delen met mij zusje! Superleuk! Ze loopt nu 11 weken op mij achter en het moet natuurlijk allemaal goed blijven gaan, maar dat maakt deze tijd extra speciaal. Ik ben ook superblij dat mijn zoontje straks een neefje of nichtje van dezelfde leeftijd heeft. 

Dankje! Ik heb een simpele (wel witte) jurk die wel strak valt, maar van een soepele en stretchstof is. Dus daar pas ik nog wel in! Ik begin wel een buikje te krijgen en in die jurk zal dat wel te zien zijn, maar dat is niet anders.
Ik ben ook al ongeveer 5 kilo aangekomen vanaf mijn startgewicht! Daar schrok ik wel een beetje van.
Qua babykamer: wij hebben een paar weken geleden meubels via Marktplaats gekocht en die staan al in de kamer! We moeten wel nog schilderen. Ik heb me ook al georientgeor op kinderwagens, maar die zullen we pas na de 20-wekenecho en bruiloft kopen (in maart dus). We hebben het geluk dat we die van mijn ouders krijgen, dus we hoeven niet op de prijs te letten. Waarschijnlijk wordt het een Joolz of Nuna.

@Dwaallichtje: Wat leuk en bijzonder om je zwangerschap te delen met je zusje! Super leuk ook straks met twee kleintjes van dezelfde leeftijd! 
Ik hoor van iedereen dat ik een klein buikje heb voor 20 weken, maar ik vind het zelf nu best hard gaan. Voel ook dat mijn banden het zwaarder krijgen. Volgens de verloskundige is mijn buik helemaal normaal voor 20 weken, maar valt het gewoon minder op bij iemand die lang en slank is. Ik word er niet onzeker van, maar het is wel vervelend dat zoveel mensen zeggen dat het nog bijna niks is terwijl ik al heel trots ben op mijn bolletje. ?
Morgen de 20-wekenecho. Ben er nog niet echt gespannen voor, maar voel wel dat het een belangrijk moment is. We hebben al wel kleertjes geshopt en hebben al goed in ons hoofd hoe het kamertje moet worden en welke meubeltjes we willen.
En sinds vorige week voel ik ons meisje ook. Nu bijna elke dag. En vooral als we gaan slapen. Het voelt bij mij als een soort trillend spiertje met af en toe een wat hardere klop. Niet echt het vlindertje dat veel vrouwen voelen. Maakt het wel weer een stuk echter! Al blijft het onwerkelijk dat er een mensje in mijn buik groeit. 

Ik heb hetzelfde gevoel! Vandaag de hele dag gaat het los :). Echt gek om te voelen. Denk inderdaad nog vaak: wow er zit een mensje in mij! Zo raar, blijft een gek idee.
Succes met de echo, spannend hoor!  Ik heb m dinsdag. Laat je weten hoe het was?

Ik voel mijn kleine ook heel af en toe.. geweldig gevoel is dat ?
De babykamer is bijna klaar.. we hebben nog een kleding kast erbij gezet en de planm boven de commode moet nog opgehangen worden. Daarna halen we een keer de kinderwagen op, die mag ik van mijn zus hebben. We gaan voor de quinny buzz.
Ik heb de 20 weken echo op 5 maart, dan ben ik precies 20 weken zwanger en jarig. Dubbele pret (hoop ik) ? blijft toch altijd spannend een medische echo.

Hartstikke mooie 20-weken gehad vandaag! Het gaat helemaal goed met onze kleine dame! 
Morgen gelijk lekker de meubeltjes voor het kamertje bestellen. 

Ik ben nu 20+2 en heb een flinke buik hahaha. Ook wel wat last van opgeblazen darmen erboven dus buik loopt door tot mn boobs hahaha. Wel echt een mooie babybuik dus ben wel trots ? 
Ik ben nu 3kg bijgekomen dus so far valt het reuze mee. Als ik naar mezelf in de spiegel kijk verwacht ik meer haha. 
Ik voelde baby met 14 weken voor het eerst. Toen tijdje niet en sinds afgelopen week bijna dagelijks kleine schopjes. Telkens rond dezelfde tijden. Heel bijzonder ?

Terug
Bovenaan