Uitgerekend Juli 2019 ♡

Hey dames!
Wie van jullie gaat er een pretecho laten maken? Hoeveel echo's krijgen jullie bij de verloskundige?
Ik zag laatst iets voorbij komen over een babywatcher? Dit kan je dus zelf doen in plaats van bij een verloskundige? 

Ik wil graag meer van ons kleintje zien maar ik vind echo's erg duur :(

Het is misschien wel duur, maar ik vond het het geld wel waard. Heb snel last van onzekerheid, of alles nog wel goed is. Dus genoot er extra van!?
in April een 3D/4D echo gepland, kost wel €80/90 maar lijkt me wel heel bijzonder, ben tenslote niet altijd zwanger hihi. We zijn ook veelste nieuwschierig, en ben zo benieuwd of ze straks ook op de 3D echo lijkt! Met 20 weken kregen we al snel even een 3D echo, tijdens de GUO deed ze helemaal onverwacht de 3D “stand” aan, niet lang hoor, dus kort kunnen genieten, maar toen als zo bijzonder. 

Hier ook regelmatig jeukende buik en flanken, is je huid die rekt. Ik smeer vit E olie, dan trekt t minder lijkt te helpen. 
Ik slaap ook si 2 weken met voedingskussen heerlijk voor de nachten dat ik rusteloze benen heb (ook kwaaltje) je kunt ook n gewoon kussen pakken en die half onder je buik leggen. Zonder kussen trekt Mn buik/huid best erg. 
Ik koop t meeste bij h&m, en supermom en mamalicious op Zalando of Asos. Zit al ruim 8 weken in alleen nog maar positiekleding anders moest ik vanalles nieuw gaan kopen. Dat zal na de bevalling toch ook te groot zij of uitgelubberd. Let wel op de prijzen, voor meer dan €40 doe ik t niet? 

Hier groeit de buik hard door! Nu 26+3 en mijn dochter laat zich goed voelen. Van het weekend heeft ze zelfs papa wakker geschopt, toen mijn vriend mij slapend probeerde te knuffelen..! Gelukkig slaap ik nog heerlijk, val meestal op m’n zij in slaap, maar werd vanochtend op mijn buik wakker. 
Qua klachten vooral last van maagzuur en mijn stuitje. Beide neem ik serieus in die zin dat ik let op wat ik eet, wat een enorm verschil maakt voor mijn maag. En ik bezoek eens per 2/3 weken een bekkenfysio en doe oefeningen. Verder ga ik wekelijks naar zwangerschapsfitness waardoor mijn conditie prima blijft én grote voordeel is de praktische tips. Niet ‘je mag niet tillen’ maar tips hoe je moet tillen en waar je op moet letten. Ook let ik voor mijn stuit erg op hoe ik zit en waar ik op zit, dat ik zitten en lopen veel afwissel en dat ik rust neem bij pijn. Hierdoor kan ik (gelukkig!) nog prima werken en leuke dingen doen.
Kamertje is zo goed als af. Meubeltjes komen vooral van Ikea; prima prijs, geen levertijd en genoeg keuze. De kinderwagen gekocht bij van Asten, kregen we een autostoel bij, dus dat was ook meteen geregeld. Verder een en ander van marktplaats. We zijn dus al best ver! Vandaag eerste kleertjes in maat 50 zelf gekocht, had nog niets, maar kon het nu niet laten, lang leve de kortingsdagen bij Prenatal. Van de weekend wellicht een badje+standaard kopen met korting.
Zwangerschapsbroeken heb ik van HM en Lidl. Laatste is echt top broek én maar 12€. Ook heb ik shirts van beide winkels, maar kwaliteit van Lidl is fantastisch; shirts rekken heerlijk en kleur blijft mooi. Had ik niet verwacht, maar echt een aanrader. Zeker gezien de pijs:)

[quote quote=10184490]Hey dames! Wie van jullie gaat er een pretecho laten maken? Hoeveel echo’s krijgen jullie bij de verloskundige? Ik zag laatst iets voorbij komen over een babywatcher? Dit kan je dus zelf doen in plaats van bij een verloskundige? Ik wil graag meer van ons kleintje zien maar ik vind echo’s erg duur [/quote]

Hoi wij zijn nu 23+4 dagen in verwachting .
Laatst bij de gynaecoloog uur en 15 min moeten wachten in de wachtkamer wat resulteerde voor het ongemak een pretecho , anders hadden we hier niet voor gekozen haha..

Tot nu toe bij de vk 3x echo gehad.. 
Bij echoscopist 1x ivm geslachtsbepaling
1x 20 weken echo 
En 1x bij de gynaecoloog 

Het verschilt met hoeveel echo's je dus krijgt haha .. 

Wij hebben met
-8 weken onze eerste echo gehad
-12 weken de termijn echo
-14 weken geslachts bepaling (zelf betaald)
-20 weken echo
- en met 32 weken om te kijken hoe hij ligt (deze komt dus nog) 
Wel jammer dat we vanaf de 20 weken echo nog maar 1 echo krijgen. Hebben meerdere dit ? 

@bloompje, het is inderdaad gebruikelijk dat jernzo lang tussen zit. Ik vond tussen termijnecho en 20 wkn al lang duren, alleen een keer hartje luisteren haha.

Ik heb wat dat betreft voordeel dat ik in hey ziekenhuis bijgynaecoloog en artsassistent loop. Ik krijg groeiecho's, dus gelukkig tussen 20 en 32 wat meer. Verschild overigens ook per gynaecoloog hoe vaak ze een echo doen, maar krijg nu bij 24 weer.

Terug
Bovenaan