Uitgerekend Juli 2019 ♡

Bij mij hetzelfde @Bloompjee.
Ik vind het ook wel jammer dat we geen groeiecho krijgen. Ben wel benieuwd of hij groter of kleiner is dan gemiddeld. Dan weet ik ook of ik nog wat in maat 50 moet kopen. Heb nu het meeste in maat 56, omdat veel baby's daar ook wel in passen. En mijn vriend en ik waren grote baby's. Hoewel onze moeders beiden zwangerschapsdiabetes hadden. Ik heb vrijdag een suikertest, dus dan weet ik ook meer. Als ik ook zwangerschapsdiabetes blijk te hebben zullen ze misschien wel een groeiecho doen, want dan wordt ik medisch.
Het zou mij niks verbazen want ik kom nog steeds ruim een kilo per week aan voor de 4e week op rij. Nu in korte tijd naar +7,6 kg geschoten terwijl ik niks geks doe. Vandaag 23 weken. 

Hai hai, 
Bij mij wordt er ook pas weer gekeken bij 32 weken. Dat is idd lang vanaf de 20 weken echo maar aan de andere kant is dat waarschijnlijk ook een goed teken  want anders zouden ze veel meer echo's in deze periode laten maken, gok ik. Ookal vind ik echo's wel fijn. Extra check up en even naar de kleine kunnen gluren. 
Verder een vraagje. Vandaag de kinderkamer besteld (helemaal blij ermee) en een kinderwagen. Plus een autostoeltje van joie i-gemme. Ik zit nu nog steeds te twijfelen... had ik voor het autostoeltje toch niet eerder voor het merk maxi cosi willen gaan. 
Echt een luxe probleem... i know... :) maar voor welk autostoeltje gaan jullie? Zijn er bv bepaalde soorten die echt worden aangeraden etc? Ik twijfel even over mijn keuze. 
Heel fijne zondag alvast morgen. 
Liefs Zoë 

De tijd tussen de echos is veel ste lang  naar mijn mening. Zou onze kleine elke week of 2 weken wel even willen zien. Na de 20w echo nemen wij nu een pretecho met 25 weken. Ik tel de dagen al af. 
Gisteren hebben wij ook eindelijk de kinderwagen en autostoel besteld. Autostoel is van het merk joli en heeft zo i- fix systeem. Volgens mij maakt het niet zoveel uit qua merk. Als je het systeem maar veilig vindt. Wel hebben we alleen de spullen voor de eerste periode. Want ons werd verteld dat de vervolg stoelen nu ook een ingebouwde i-fix krijgen. En ze had het over een mogelijke 2de waarbij je dan nu kan doorschuiven. Mooi die verkoop praatjes

@Zoë: je moet goed kijken bij welk autostoeltje jij je goed voelt. Wij hebben bijvoorbeeld bewust gekozen voor de Cybex cloud z, waarom? Deze kan in de ligstand als het kindje in slaap is gevallen, niet tijdens het rijden natuurlijk, maar buiten de auto en op de joolz onderstel. Normaal mag een kindje maar max. 2u in zo’n stoeltje, maar door de ligfunctie mag dit langer. 
Het leek ons wel handig, veilig merk en design met de kap (die eraan vast zit) erover heen vonden we erg mooi. Maxi cosi heeft vaak een losse doek erover met klittenband? 
Er is ook zoveel keus... wij moeten nog steeds het kamertje bestellen, maar die we zo mooi vinden in het licht grijs kost €1299 en ik vind dat het stuk goedkoper kan, bijv de hemnes ikea commode, wit ledikantje, witte kast.. maarja dan is weer alles wit, maar de helft goedkoper. 
Lastig hoor.. manlief is echt verliefd op de dure, ik stiekem ook wel, maar bedenk me ook dat het goedkoper kan en ik dan nog meer ander leuk spul kan aanschaffen voor het geld hihi.

Wij hebben een maxicosi gekregen! We wilde ook een iso fix kopen maar ik heb geen ijzertjes op mijn achterbank dus helaas kan hij er dan niet aan geklikt worden. Helaas want het is wel een heel handig systeem.
Wij hebben een commode en ledikant kunnen scoren op voor 75 euro. We gaan het zelf nog verven en dan ziet het er weer als nieuw uit! Wij willen ook liever ons geld bewaren voor andere baby spullen. We gaan het gewoon wit verven, lekker fris! En we maken kamertje af met leuke accessoires :) 

Hier hebben we een maxicosi 2e hands aangeschaft en heb er een nieuwe hoes voor erop gekocht. Er zijn ongelukken mee gebeurd en bij de eerste had ik ook maxicosi en beviel me goed.. heb een easy base en daar past alleen deze op. Kamertje hebben we via marktplaats gekocht en geverfd. Ben er echt heel tevreden mee. Kinderwagen heb ik van mn zus gekregen, een quinny buzz en zag er nog super uit. Bekleding gewassen en staat fris te wachten.

Bij mijn eerste ben ik qua geld zo los gegaan, dat ik nu zoiets had van dat doe ik geen 2e keer meer. Maar alle kleine dingen tikken uiteindelijk ook aan.. beddengoed, kleertjes..

Na een lange tijd weer even terug op het forum.
Wij hadden een echo met 8 weken, 12 weken en 20 weken. Als alles goed loopt zien we de baby pas bij de geboorte weer hihi. Bij de eerste kregen we wel een groei echo rond de 30 weken omdat ze vermoedde dat de baby te klein was, kan is er dat het dit keer weer zo zal zijn, maar ga er niet heel erg van uit. Ik vind minder echo's juist fijner doordat ik veel narigheden heb gelezen over de echostralingen.
Ben nu 25.4 en heb last van mijn bekken bij veel bewegen (lees: eventjes stofzuigen en dweilen is al te veel) en enorm veel maagzuur. Mijn baarmoeder is ten opzichten van de eerste keer een stuk groter en daarom drukt alles nu al best vroeg tegen elkaar aan wat resulteert in pijn.
Qua inkopen heb ik nu al een paar kleertjes gekocht, maar wil eigenlijk pas inslaan als haar kast eindelijk weer in elkaar zit. Qua vervoerspullen en kinderkamer is alles compleet omdat we alles gewoon hebben overgenomen van ons eerste kindje.

Ja dankjulliewel. Inderdaad waar ik me het beste bij voel maar ik heb nogal keuzestress merk ik haha. Altijd al een beetje gehad :) gelukkig wel helemaal overtuigd wbt de kinderkamer en wandelwagen. Nog even goed overna denken. Liefs! 

Terug
Bovenaan