Uitgerekend Juli 2019 ♡

He bah, ja, kan het me voorstellen. Hopelijk vind je een goede balans en kun je beetje genieten van het zonnetje. En niet dat je veel thuis gaat doen! Met zo'n zware baan lijkt het me heel verstandig, al is het niet leuk! Mijn baan is gelukkig juist heel relaxed, kom daar meer tot rust dan thuis :p
Ik heb hetzelfde Kershje, wil graag in het geboortecentrum bevallen en verder moet ik het nog een beetje vormgeven en uitdenken.

Weet iemand wat het kost om als vader je kind te erkennen?? We twijffelen of we niet beter ook geregistreerd partnerschap kunnen doen. Of kan een samenlevings contract ook? 

Hier morgen al intakegesprek voor kraamzorg. Meeste bureaus doen intake tussen week 24 en 28 ivm o. A. kans op vroeggeboorte en voorbereiding door te spreken.
Jasje kopen vind ik ook een twijfel. Ik koop waarschijnlijk een vestje maat 56. Tip van mn zus geen jasje of vest met capuchon. Ligt al snel onhandig voor de kleine 

[quote quote=10186519]Weet iemand wat het kost om als vader je kind te erkennen?? We twijffelen of we niet beter ook geregistreerd partnerschap kunnen doen. Of kan een samenlevings contract ook?[/quote]
Met een samenlevingscontract moet de vader nog steeds erkennen en gezag aanvragen. Maar schijnt niet veel werk te zijn. Kosten verschillen per gemeente, kun je vinden op de site van je gemeente.
geregistreerd partnerschap betekent automatisch gezag en je hoeft niet meer te erkennen. Maar het wordt gezien als trouwen, dus betekent ook alimentatie als je uit elkaar gaat.
in beide gevallen moet je naar de notaris om samenlevings/partnerschapsvoorwaardenop te stellen. En liefst ook een testament en voogd aanstellen voor als jullie beiden overlijden. Best een geregel en notaris kost ook wat. Wij zitten er middenin nu! 

Haihai, voordat ik weer verder ga slapen wilde ik even zeggen dat ik blij ben met deze topic. Veel handige tips en adviezen. Een soort van steun heb ik hierdoor in deze geheel nieuwe situatie :) 

Ps en de kraamzorg had mij vandaag gebeld voor een intake. Ze hadden mijn voicemail ingesproken dus morgen hierover terugbellen. En ik lees veel over harde buiken, zelf gelukkig nog geen last van gehad (dus even afkloppen) maar de dames die het hebben... zorg zeker inderdaad voor wat meer rust voor jezelf.. 
Liefs Zoë

Ook wij zijn gebeld door de kraamzorg voor een intakeafspraak komende maand. Maakte me al een beetje zorgen, want de vloer van het babykamertje komt de eerste week van mei, dus er valt nog weinig te zien als ze komt. Goed om te horen dat we hier niet de enige in zijn!
De naam van onze kleine meid hadden we zelfs al voordat ik zwanger raakte. Jongetje was voor ons lastiger geweest. We gebruiken de naam zelf ook al en dat is best tricky, want je verspreekt je wel regelmatig bijna met anderen erbij! 

Bloompjee,  erkennen is gratis. Wij hebben in ieder geval niks hoeven te betalen.
Ik ben nog niet gebeld door de kraamzorg. Ze zouden rond de 32 weken contact opnemen maar ik denk zelf dat ze eerder wel gaan bellen.

Terug
Bovenaan