Uitgerekend Juli 2019 ♡

Bloompjee ik herken het wel. Maar je hoeft je kindje pas met 28 weken elke dag te voelen.
Volgens mij krijgt niet iedereen standaard de glucose test. Alleen als je Marokkaans, Surinaams of een turkse achtergrond hebt, Een zus/broer of ouders met suikerziekte, Eerder een baby hebt gekregen met een hoge geboortegewicht, Teveel vruchtwater hebt, PCOS hebt of als je cholesterol of bloeddruk te hoog is. 

Ik heb vorige week donderdag de glucose test gedaan. Ik vind het een enorm gedoe en was er ook echt doodmoe van. Ik had juist hele lage suikers, ben benieuwd wat ze daarmee gaan doen. Ik heb pas 30 april weer een afspraak en wie weet bellen ze tussendoor of juist niet.. ik had op dat moment geen raar gevoel of dergelijke tijdens de lage suikers. Bij mijn eerste heb ik de test ook moeten doen maar toen had ik echt fors overgewicht en nu niet meer. Tegen mij zeiden ze dat ze het tegenwoordig bij elke zwangere vrouw doen.

Gisteren de enveloppen besteld voor het geboortekaartje ? ik was eindelijk tevreden na 4 proefkaartjes van verschillende sites haha. Hebben jullie het geboortekaartje al?

Ik kreeg de suikertest omdat mijn moeder zwangerschapsdiabetes had en ik ook een beetje overgewicht heb. 
@Bloompjee ik had vorige week echt zo'n moment. Ik werd duizelig en heel warm in mijn gezicht. Had het gevoel dat ik elk moment van mijn stokje kon gaan terwijl ik gewoon achter mijn bureau zat. Volgens de verloskundige was dit een plotselinge daling van de bloeddruk. Dat kan momenteel wel vaker voorkomen. Veel water blijven drinken en even gaan liggen als je het voelt. Even out gaan is niet eens echt een probleem, maar vallen omdat je out gaat wel.
De toekomstige babykamer is hier eindelijk leeg en de oude vloer is eruit gesloopt. Nu nog alles verven. Donderdag gaan we kijken naar een 2e hands babykamer (kast, ledikant commode etc). Dus nog wel veel te doen. Ook elders in huis moet nog redelijk wat gebeuren voordat de baby komt en mijn vriend is nog niet supergemotiveerd. Hij heeft het gevoel dat er nog tijd zat is en ik niet maar ik krijg van de stress een vluchtreactie, dus het gaat allemaal in eem slakkentempo. Maar het zal er vast allemaal wel staan voordat hij er is (hoop ik).

Haha Dwaallichtje, dat van je vriend is zo herkenbaar. Maar ik ben inmiddels wel heel dwingend geworden, dus er gebeurt wel iets nu. Wij hebben wel al heel wat dingen staan, maar er moet ook zeker nog wat gebeuren.
krijg regelmatig stress van alle afspraken en regeldingen! Al die verloskundigenafspraken, informatieavonden, cursus, kluswerk en andere sociale dingen... dan moet ik huilen van de drukte in mn hoofd en dan komt vriend wel over de brug. Oh hormonen...
Deze week bij de notaris geweest en volgende week geregistreerd partnerschap! Geen mini-bruiloft hier, maar wel lunchen met de getuigen. En dan een honeymoon naar Italie! Hoe vieren jullie het?
Bloompje, paniekerig klinkt niet fijn! Ik heb op zich wel vaak dat ik me slap/duizelig voel, maar komt niet overeen met wat jij beschrijft. Kun je iets rustiger aan doen? Is je bloeddruk ok? 
Ook ik word wat moeier en mn buik wordt echt dik. Baby beweegt echt superveel, maar gister dan weer niet en dat is inderdaad wel spannend. Gelukkig kwam ie savonds weer in actie. 

Ik snap dat je stress krijgt met al die regel dingen lepeltjelepeltje. Hier precies 't zelfde. Alhoewel we al een hoop hebben heb ik toch nog het idee dat er van alles moet gebeuren. De geboorte kaartjes bijvoorbeeld en de erkenning. Mijn vriend voert alles op slakken tempo uit dat ik maar ZIJN erkenning aan het regelen ben. Terwijl ik dat bij hem had neergelegd omdat ik al zo veel aan mijn hoofd heb. Ik wilde dit doen voor de 24ste week maar zoals ik zeg gaat alles bij m'n vriend in slakken tempo dat ik het maar overneem. Ook hou ik alles bij aan spullen wat we nodig hebben want meneer weet niet eens het verschil tussen een box en ledikant..
@lepeltjelepeltje mijn bloeddruk is wel laag. Daardoor komt de duizeligheid. Ik denk dat het paniekerige psychisch is. Ben zelf gauw angstig. Heb te maken gehad met een angststoornis en heb pieken en dalen en nu zit ik weer op een punt dat het wat minder gaat. Ik heb het nog wel onder controle gelukkig. Toen ik erachter kwam dat ik zwanger bleek te zijn ben ik cold-turkie gestopt met m'n medicatie en dit ging eigenlijk boven verwachting goed. Dus sta nu niet raar te kijken dat er wat meer onrustige dagen bij zitten. Ik herpak mezelf goed dus ga ervanuit dat ze binnenkort weer afdwalen. 

Haha Bloompje, klinkt zeer herkenbaar hoor, dat slakkentempo. Hier precies hetzelfde, ik regel alles eigenlijk. Tot het me boven het hoofd groeit en ik niet meer kan. En of boos word of moet huilen (meestal allebei tegelijk). Dan komt de boodschap wel aan en issie heel lief. Maar goed, hij is dan weer zijn promotie aan het afronden, dus heeft ook veel aan zn hoofd. 
Dan klinkt het inderdaad wel als iets psychisch, het paniekerige gevoel. Knap dat het tot nu toe zo goed gaat! Ik heb wel emotionele en gestreste episodes, dus kan me helemaal voorstellen dat het bij jou af en toe de kop op steekt! Ook ik heb een hele lage bloeddruk en ben vaak wat duizelig. Maar kan het nu wel herkennen en dat helpt al een beetje. 
Ik heb het lijstje er eindelijk maar weer eens bijgepakt, maar heb het idee dat we toch nog maar met een klein groepje over zijn! Mamatweeduizendnegentien, wanneer ben jij uitgerekend? Ik kon het niet terugvinden!

3 juli

Little Boy

jongen

3 juli

Strawberryc

3 juli

S-W

meisje

3 juli

SharonTer

jongen

6 juli

gebruiker160658

meisje

6 juli

Smobe

meisje

10 juli

Ummie

12 juli

JUSTanotherNAME

meisje

15 juli

WR

16 juli

Lepeltjelepeltje

jongen

17 juli

Sooooo

jongen

18 juli

Kim de W-V

18 juli

Chantalxx

meisje

19 juli

SaniVDG

19 juli

JufSteenbok

19 juli

Limburgskindje

19 juli

Gebruiker10105117

19 juli

Zoe

jongen

19 juli

Kershje

jongen

20 juli

Marietje

meisje

20 juli

BOTW

meisje

23 juli

Peky

jongen

23 juli

Mammavan B

jongen

23 juli

Dream

jongen

24 juli

Pielewop

25 juli

Annx

26 juli

Dwaallichtje

jongen

27 juli

KayP

30 juli

TS

2 augustus

Bloompjee

jongen

Mamatweeduizendnegentien

jongen

Hoi mommy's (to be)
Tijdje niet geweest op het forum. 
Hoe gaat het met jullie/zwangerschap? 
Ik ben 27 juli uitgerekend en heb aanstaande zaterdag als ik 25 weken ben de 4D echo. Heel veel zin in! 
Hier gaat alles goed voel mn kleine man elke dag duidelijk en veel bewegen heerlijk gevoel blijft bijzonder. 
Heb als ik teveel gedaan heb wel pijn in mn rug en buik (en bandenpijn) had vanmorgen ineens na dat het al maanden weg is geweest een heel klein beetje donker bij mn afscheiding maar de verloskundige zei hou het in de gaten maar kan best van het lopen/tillen zijn dus adviseerde ze ook om rustig aan te doen en niet te tillen. 
Ben wel snel moe en af en toe maagzuur maar verder gaat alles eigenlijk heel goed gelukkig! 
Ik heb een geregistreerd partnerschap dus ik hoef voor zover ik weet niet naar de gemeente om mn vriend de kleine te laten erkennen? 
We zijn druk bezig met het huis verbouwen/opknappen in de slaapkamers gestuct en word geverfd binnenkort daarna eindelijk shoppen en inrichten kan niet wachten! 
Zijn jullie kamertjes al (bijna) klaar? 

Terug
Bovenaan