Kind erkennen was hier gratis. We hebben dat voor de zekerheid gedaan voor als onze zoon voor 24 mei komt. Dan doen we een geregistreerd partnerschap. Dit kan ook op de standaard voorwaarden (in beperkte gemeenschap van goederen) dan hoef je niet meer naar een notaris. Is iets van 85 euro zonder ceremonie. Testament is bij ons ook niet perse nodig aangezien ik momenteel de enige ben met iets van waarde (mijn huis) en mijn partner en kind dit automatisch erven bij mijn overlijden na het geregistreerd partnerschap. Dat is ook hoe ik het zou willen. Mocht er iets met ons beiden gebeuren dan kan je het ook gewoon aan je familie duidelijk maken wat je dan het liefst hebt. Wie er dan voor je kindje zorgt. Je kan het ook gewoon ergens opschrijven en bijvoorbeeld bij de hypotheekakte bewaren. Dan geldt het geloof ik ook als voldoende verklaring van intentie. Ik vind het persoonlijk erg lastig om nog een keuze te maken wie dan voor ons kind mag zorgen. Met gescheiden gezinnen zijn er nogal veel opties. En die andere personen moeten het ook maar willen.
Morgen komt hier de kraamzorg voor een intake. Het huis hoefde nog totaal niet klaar te zijn. Gaat meer over vragen wat je van de kraamzorg verwacht en of zij dit kunnen bieden etc. Ik zal wel laten weten wat er aan bod is gekomen.
Morgen komt hier de kraamzorg voor een intake. Het huis hoefde nog totaal niet klaar te zijn. Gaat meer over vragen wat je van de kraamzorg verwacht en of zij dit kunnen bieden etc. Ik zal wel laten weten wat er aan bod is gekomen.