Uitgerekend Juli 2019 ♡

Ja precies, banden pijn moe duizelig rugpijn  haha, ik weet er alles van.

Vandaag een ctg gehad vanwege minder leven voelen maar alles is goed ? wat bijzonder zo'n apparaat, allemaal bewegingen vastleggen. 

Wat vervelend dat jullie je even niet zo goed voelen!! Het is helemaal niet zo gek dat het af en toe wat minder gaat. Ik merk nu sinds een paar dagen dat ik last krijg van mijn bovenrug. Vooral tijdens werken. Werken jullie nog 100%?
Ik wil zo'n 4D echo doen. Iemand dit al gedaan?!
 @kayp. Gelukkig was alles goed. Ik raak ook altijd in de stress als ik wat minder leven voel. Ben er zo op gefocust de heledag.
Hoe zit het met jullie kilo's?! Ik ben nu 6,5kg aangekomen. Normaliter was dit netjes een halve kilo p. Week ongeveer. Maar sinds 2 weken sta ik stil??! Maak me daar een beetje zorgen over. Alhoewel ik het wel fijn vind dat er niet zo veel meer bij komt haha. Mijn buik daarintegen heeft wel een groeispurt gekregen. Laatst de opmerkingen of het er geen twee zijn.. Voel hem nu ook bij mijn ribben bovenin schoppen!! 

Ik word helemaal jaloers als ik lees over jullie vakanties! Geniet er lekker van :)

Het derde trimester is nog maar net begonnen en de kleine is mij ook al flink aan het pesten. Mijn ribben doen zeer en ook af en toe banden pijn.

Vorige week heb ik meer uitleg gekregen over mijn ziekenhuis bezoekje van een paar weken geleden en ik blijk vasa previa te hebben. Achteraf ben ik dus super blij dat ik een bloeding heb gehad en dit ontdekt is. Mijn kleine meid wordt ongeveer een maand eerder gehaald dus ik krijg een juni baby ipv juli. Een heel vreemd idee dat we waarschijnlijk over 2 maand al een gezinnetje zijn van 4.

Wat gaan de weken nu snel he? Ik ben 30+5 en ik merk nu wel echt dat alles zwaarder wordt. Mijn banden staan strak, mijn buik gaat meer in de weg zitten en ik heb snel last van mijn bekken. Ons juffie houdt me ‘s nacht flink wakker met trappelen. Hallo derde trimester! Maar ik wil niet teveel klagen, want alles gaat eigenlijk heel voorspoedig. Hebben jullie bij 34 weken ook nog een groeiecho? 

Bloompje, dat is erg netjes volgens mij hoor! Inmiddels wel wat aangekomen? Anders even checken bij de verloskundige, maar denk niet dat het kwaad kan. Ik heb er inmiddels al 10 kg bij (29 weken), pfoe. Best veel! Woog bij start 64 kg en nu dus 74 kg. Toch zie ik er, behalve mijn buik, niet echt dikker uit gelukkig. Mijn borsten en buik exploderen, maar verder is het nog redelijk normaal. Denk wel steeds: waar gaat dit heen?! Ik hoop niet dat ik de komende 11 weken nog eens flink aankom...
Chantal, wat is dat precies wat je hebt? Je klinkt iig vrij rustig eronder, wel ok met ingeleid worden? 
Het wordt inderdaad wel wat zwaarder. Mag zeker niet klagen, maar merk dat de energie weer iets omlaag gaat en dat ik wat meer moeite heb met opstaan, bukken, omdraaien in de bed en dat soort kleine ongemakjes. Huishouden is ook iets meer een opgave.
Hoelang gaan jullie nog werken? Ik heb 17 juni mijn laatste werkdag, dus werk tot 36 weken als alles goed blijft gaan.
Gisteren bij de VK bleek zn hoofd nog boven te zitten, ik hoop wel dat ie gauw draait! Of denk je dat het nu nog niet veel uitmaakt? Verder issie heel druk en voel ik hem de hele dag door wel. Soms gezellig, soms denk ik: nu wil ik even rust, haha. 

Hier vanmorgen een groei echo gehad ivm mijn eerste zoon die dysmatuur geboren is. Maar deze kleine man loopt perfect op schema ! Zeer fijn.. kan ook dan hopelijk als alles goed gaat normaal bevallen en een kraamtijd mogen meemaken. Verder moet ik weer de suiker test doen terwijl ik die al eerder heb gedaan, doe t wel maar vind het een hoop gedoe. 

Nu ben ik ongeveer 10 kg aangekomen ?? maar dat zit wel meer op mijn buik haha

Wij krijgen geen groei echo, dat is hier alleen met medische indicatie. Zo fijn om in t 3e trimester aan te komen, geeft me weer even wat meer rust dat ie nu al goede overlevingskans heeft? bijna 29 weken. 
Verlof begint op 14 juni, precies 5w voor Mn uitgerekende datum. 
Hier ook harder getrappel al vind ik t nog steeds mild, maar de VK had dat al gezegd omdat d placenta helemaal voor ligt?. Ben benieuwd of t over n paar weken wel zo hard gaat als ze zeggen. 
Chantal wat spannend voor jullie ??

Verlof duurt nu niet lang meer! Zo gek dag het ineens snel gaat, vinden jullie ook niet?
Ik moet nog 5 weken werken, werk momenteel 75% i.v.m. harde buiken/hele dag strakke buik als ik werk. Werkte 2 lange dagen achter elkaar, en werk op een KDV met jonge drukke groepen.. nu nog 1 hele en 2 halve dagen, hopelijk gaat het nu goed?
Ik ben woensdag nog naar het ziekenhuis geweest voor een ctg, voelde de baby wat minder en wou graag even het hartje horen, hartje klopte mooi maar protocol is ook naar het ziekenhuis. Dag ervoor ook best lang een harde buik gehad, kwam weer tot rust toen ik uurtje ging liggen. Gelukkig alles goed met de baby, en de baby voelde ik weer toen ik daar aan het apparatuur lag, voor de rest een erg rustig meisje, nooit echt harde schoppen, of heel veel zichtbare bewegingen, maakt me wel eens onzeker. Vooral als je in je omgeving hoort dat die baby enorm druk is en de buik helemaal beweegt, ribben schoppen.. maarja elk kindje is anders, maar ze mag soms wel even wat meer van zich laten voelen ? ‘s nachts voel ik haar nauwlijks, slaap dus heel goed nog ?
hoe is het met jullie verder? Ik heb nog steeds een klein buikje

Terug
Bovenaan