Uitgerekend Juli 2019 ♡

Ik ben nu met 28 ook al 10,7 kg aangekomen en ik had al licht overgewicht dus wilde het beperken. Het ging een aantal weken ook met een kg per week, nu gelukkig weer een halve per week. 
Mijn baarmoeder is enorm in de lengte gegroeid en hij zit al flink tegen mijn ribben aan en ik heb daar al weken wat last van (voornamelijk rechts). Maar ik vind het verder wel meevallen met 3e trimester kwaaltjes. Wat harde buiken bij te snel lopen en wat pijn in mijn schaambotje als ik op sta. Niks in vergelijking met de ellende die ik met misselijkheid had tot 22 weken.
Ik werk nog steeds minder (slechts 25%). Op mijn werk vinden ze het niet erg en ik heb inmiddels mijn schuldgevoel hierover compleet losgelaten. Daardoor ben ik nu mentaal ook veel meer in balans. Ik zou nu wat meer kunnen werken, maar ik ben eindelijk begonnen met genieten van deze zwangerschap dus ik laat het lekker zo.
Gisteren 3D/4D echo gehad. Dat was dat beetje geld echt zoo waard. Heb echt genoten. We konden echt al goed zien dat hij duidelijk de lippen van zijn vader heeft. Zo mooi. Ik ben echt helemaal verliefd. Dus voor de mensen die nog twijfelen om dit te doen, ik zou het zeker aanraden! 

Hai allemaal, ik had woensdagavond opeens wat druppels bloed verlies. Alle toeters en bellen gingen af. Meteen de VK gebeld en ze stond binnen 15 minuten aan mijn bed. Hartje klopt prima maar toch voor de zekerheid naar het ziekenhuis voor onderzoek. Ze maakte me tijdens de intake meteen bang, loslaten placenta of bv iets met de baarmoedermond, een stolling etc. Nou na de echo bleek alles er keurig uit te zien, ook een Ctg gemaakt ook die verliep prima. Ze zeiden 9 van de 10 keer houden we een zwangere met bloedverlies wel een nachtje ter observatie. Ik zat daar alleen want ik dacht ach even een controle maar het was al half 11 in de avond en ik had niks bij me. Mijn vriend zit 2 weken in het buitenland, zal je net zien dus hesje, tandenborstel en alles van hun gekregen. In de nacht geen druppel bloedverlies meer gehad gelukkig en ze zeiden in de ochtend dat er waarschijnlijk een klein bloedvaatje tijdens het bv lopen of traplopen is gesprongen maar dat alles zo goed doorbloed is dat dat best snel kan gebeuren. Verder alles prima dus ik mocht weer met een gerust hart naar huis. Was wel even schrikken, het leek wel een film. Het ene moment zit je aan je avondeten voor de tv en een uur later in het ziekenhuis.

Verder maak ik me best zorgen als ik de baby niet meteen voel, dat hebben jullie ook of niet? 
Liefs Zoë 

Leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat ? Ikzelf ben nu 28 weken en mag de hele zwangerschap in mijn handjes knijpen nog geen enkel kwaaltje gehad. Mijn buik groeit nu meer vind ik zelf, maar kilo’s nog steeds beperkt tot 4kg. 
Nog 8 weekjes werken en dan mag ik ook met verlof. 40uur werken valt me nog niet tegen behalve als ik paar nachten niet zo best slaap. Moet toch wennen aan die grotere buik, dochterlief trapt terug als ik er op leun in bed ? Zal wel weer even wennen zijn.
Merk wel langzaamaan dat ik erg ongeduldig ben en echt heel benieuwd is hoe ze eruit ziet. Over een dikke week hebben we een groei echo, dan mogen we weer uitgebreid spieken. 
Volgende week vrijdag haal ik trouwens de kinkhoestvaccinatie. Nog meer dames die dat doen? 
Oh en we kunnen het goede planning noemen of we gaan balen maar ze voorspellen weer een hele warme zomer ? Boffen wij even (of niet ?)
Groetjes!

Deze maandag haal ik de kinkhoest vaccinatie☺️ Oh ik heb ook zin in de zomer, ben wel benieuwd of en hoe zwaar t zal gaan worden de laatste weken. Miss wel flink gezwollen handen en voeten ?
Kijk vooral uit naar zomerwandelingen met ons zoontje ? lijkt me heerlijk

Oh Zoe wat een schrik. Hoe gaat het nu? Wanneer komt je man terug? 
Ik heb dinsdag de kinkhoestvaccinatie gehad, met 29 weken. 
Moeten jullie nog testen op suiker of ijzer ofzoiets? Las daar wat over in de augustusgroep, maar hier nog niemand over gehoord. Zelf ook niks van vernomen van de vk overigens.
Dinsdag hebben wij weer een echo ihkv een vrijwillig onderzoek, wel zin om m weer te zien! En ben zo benieuwd of ie nou groot of klein is enzo! 
God die hitte lijkt me vreselijk... wel steeds meer zin in verlof! Nog 6 weken! 

Lepeltjelepeltje, ik heb de GTT (glucose tolerantie test (suikertest)) gehad. Toen ze toch bloed aan prikken waren meteen ijzer meegenomen. Ik had de test vanwege zwangerinlimburg (https://www.zwangerinlimburg.nl/) onderzoek. Had wat verhoogd risico ivm mijn hoger BMI (26,9) o.a. Maar alles was helemaal goed. 
Ik had ook de keuze om aspirines tijdens de zwangerschap te gaan slikken om kans op vergiftiging te verkleinen, maar daar heb ik niet voor gekozen. Voelde me er niet fijn bij. Ben niet zo van het slikken van medicijnen tenzij het echt nodig is.

Net even wakker, ja alles gaat prima. Was inderdaad even schrikken toen, mijn vriend is vandaag gelukkig weer in Nederland. 
Oh jee ik duim voor een koele zomer haha 
ijzer en suiker niks over gehoord, as woensdag ook vaccinatie kinkhoest. 
Liefs Zoë 

Terug
Bovenaan