Uitgerekend Juli 2019 ♡

Plassen is hier nu ook vreselijk. Ga wel 10x op een dag. In de nacht ook ongeveer 2x.
ik was wel alle kleertjes en lakens, gewoon met mijn normale robijn wasmiddel. 
Kamertje is zo goed als klaar, nog wat kleine dingen zoals dingen aan de muur hangen. 
Begin nu met veel vocht vasthouden, m’n sokken en broek staan gewoon in mijn voeten en benen. Jullie hier ook al veel last van? 

Haihai, 
De babykamer hier ook nog niet af, we willen het uiterlijk dit weekend wel proberen af te krijgen. Plassen valt (nog) gelukkig mee. Ik gok iets van 6 keer per dag oid. Ik ga het eens een paar dagen bijhouden haha. 
Vandaag controle gehad en volgende week hoor ik of ik zo een prik moet als de bloedgroepen van mij en de baby verschillen. Morgen kinkhoestvaccinatie via GGD. 
Gisteren een informatieavond gehad over bevallen in het ziekenhuis en wbt pijnstilling tijdens de bevalling. Ruggenprik, lachgas, verschillende vormen kwamen voorbij. Hier maar eens goed overna denken wat wijsheid is. 
Iedereen al een naam? Wij nog steeds niet en toch al 29+4 weken! Dat benauwd me wel....
Liefs Zoë

Je hoeft niet persee de kleertjes te wassen hoor, ik vind het gewoon lekker een newborn baby met schone kleertjes! Maar dat is denk een dingetje voor in mijn verlof! Wij hebben een proef afdruk op gestuurd gekregen van ons geboorte kaartje maar mijn vriend wil hem toch anders dus moeten er nog een maken.
Vanaf welke week komt de kraamverzorgster langs voor intake? Nu bijna 28 weken en nog steeds niks gehoord... 

Dat vele plassen is zoo herkenbaar... soms loop ik krom naar de wc omdat ik het gevoel heb dat ik alles laat lopen ? snachts zeker 2 a 3 keer uit bed om naar de wc te gaan. 

Bloompje, je kan voor de zekerheid bellen naar het kraam bureau waar je ingeschreven staat. Ik dacht laat ik ook eens bellen en bleek (door een eigen fout, ik deed op mobiel inschrijven ipv laptop) niet ingeschreven te staan. Achteraf had ik beter moeten checken maar stond er werkelijk niet bij stil. Diezelfde dag nog gebeld naar een ander bureau en gelukkig is dat geregeld ?
Vanmiddag nog voor de zekerheid een ctg in het ziekenhuis. Dit afgelopen maandag ook gehad ivm veel minder bewegingen voelen dan ik gewend ben. Gelukkig was alles goed. Blijf dat toch eng vinden.. als ik een aantal uur niks heb gevoeld kan ik echt in paniek raken.. 

Pff, maar 6 keer op een dag haha! Dat redde ik voor mijn zwangerschap al niet. Overdag moet ik nu minstens 1 keer per uur. 's Avonds drink ik sowieso altijd al weinig, maar ik moet er alsnog 3 keer uit per nacht ?.
Wij hebben volgende maand informatieavonden in het ziekenhuis. Ik durf/wil eigenlijk geen pijnstilling. Hoe denken jullie daarover?
De kraamverzorgster raadde aan om de baby op onze kamer te laten slapen, en dat willen we inderdaad wel, maar dat betekent dat we nu nog een wieg of co-sleeper moeten aanschaffen, want het ledikant past zeker niet...

SokW pijnstilling wil ik liever ook niet. Wil het graag zelf proberen. Heb ook in mijn geboorteplan gezet dat ze mij er niet naar moeten vragen, ik vraag er zelf om. Hopelijk helpt een bad/douche/verschillende houdingen en een goede ademhalingstechniek me door de bevalling heen. 

Hi Bloompjee, ik zou ook gewoon even bellen naar de kraamzorg, dan weet je meteen meer. 
Verder idd moet ik niet heel veel plassen maar ach dat is ook weer per dag verschillend. Ik zal het echt eens een paar dagen gaan tellen hoevaak :) 
Ik hou pijnstilling wel in mijn achterhoofd, in ieder geval extra  informatie er nog verder over opzoeken zodat ik kan kijken wat ik in het geboorteplan wil zetten. Ik denk nu aan een pompje met morfine, alleen zodra echt nodig en dan heb ik wat achter de hand. 
Ik zit ook gauw in de war als ik de baby een dag minder voel, gisteren was ie zo fanatiek dat mijn buik lekker mee bewoog en vandaag zijn het juist weer lichte rustige bewegingen. Ook minder vaak aanwezig dus tja dat maakt me dan gauw ongerust. Maar zo heeft ie de ene dag vollop veel bewegingen die ook echt duidelijk voelbaar zijn en de andere dag is ie heel rustig. Dat verandert steeds, niet echt een patroon kan ik al herkennen. Hoe zit dit bij jullie? Ook rustige dagen tussendoor? En al namen? Hihi vroeg dit in mijn vorige berichtje ook al, lijkt alsof ik mezelf wilt geruststellen als er nog meer zijn die nog geen naam hebben met bijna 30 weken zwangerschap. 
Liefs Zoë 

Bloompje, ik had hetzelfde met kraamzorg. Zelf contact opgenomen en nog diezelfde dag werd ik gebeld voor een afspraak. Dinsdag komen ze langs!
Ik ben afgelopen maandag naar een infoavond in het ziekenhuis geweest over bevallen en pijnbestrijding. Mijn eerste keus is bevallen in het geboortehuis, daar hebben ze lachgas als pijnbestrijding en dat lijkt me wel wat, als t nodig is. Mocht ik naar de medische kant gaan dan sta ik ook open voor zo’n pompje, maar hopelijk kan ik in het geboortehuis bevallen!
Sta niet negatief tov pijnbestrijding als het nodig is in ieder geval. Ben wel goed aan het voorbereiden met boeken lezen over ademhalen etc.
Zoe, wij hebben ook nog geen naam! Wel een top zoveel, maar de juiste naam zit er niet bij... of misschien wel en moeten we gewoon de knoop doorhakken. Hebben jullie een lijstje?

Terug
Bovenaan