Uitgerekend Juli 2019 ♡

Zoë heel herkenbaar hoor dat de baby een dagje rustiger is, ben er ook snel van “in paniek” omdat onze kleine meid een hele rustige baby is, voel haar soms nauwlijks (heb ook de placenta voor) vandaag is ze wel aan het bewegen, heel gek om je buik heen en weer te zien gaan. Laatst voelde ik zelfs wat hards tegen mijn hand, voetje??? Heel bizar gevoel hihi.
Maar vorige week wel een ctg gehad, en extra controle van VK omdat ik minder leven voelde, gelukkig alles goed. En moeten maar blij zijn dat we nog niet bont en blauw worden geschopt ?
kan je verder niet gerust stellen, hebben de naam als sinds 13 week en we noemen de baby thuis ook bij naam hihi. We zijn allebei nog steeds blij met de naam? maar snap dat het het uitzoeken moeilijk is. Wij vonden een jongens naam een stuk lastiger maar ook dat was gelukt, hadden voor de geslachtsbepaling een jongens & een meisjes naam. Wij waren er ook heel vroeg mee hoor! Komt vanzelf, er komt een moment en dan denk je: ja dit word de naam!! ?
Pijnbestrijding wil ik ook liever niet, maar goed geen idee hoe ik er op dat moment over denk. ? wij doen ook een samem bevallen cursus, ik ga daardoor ook meer over de bevalling nadenken, sta er nu nog heel nuchter in, maar dan hoor ik dat sommige mensen kruipend door huis/ziekenhuis gaan van de pijn, en denk dan: ohjeej wat staat me te wachten!? 
we hebben wel de nadelen van pijnbestrijding gehoord, bijv bij ruggenprik kun je niet meer je bed uit, en van bewegen krijg je juist weer betere weeën ofzo? Naja lijkt mee een naar idee dat mijn benen etc verdoofd zijn. Maar mocht ik uitgeput raken van de pijn, dan zou ik het misschien nog overwegen.
ben zo benieuwd naar de baby!! Jullie ook? En naar de bevalling.. maar kijk niet uit na de grote zeeman onderbroeken met dikke maandverband, midden in de zomer... haha!
babykamer is zo goed als klaar, en scharrel er regelmatig, even weer naar de kleertjes kijken. 
Ik ga de kleding trouwens wassen tijdens mijn verlof, was mijn eigen kleding ook na aankoop ivm hygiene dus zal dat bij de baby ook doen. ☺️ 

Ik ga gelijk morgen mijn kraamzorg bellen dan, misschien zijn ze me vergeten.
Ik voel de baby ook verschillend. De ene dag schopt hij echt hard en voel ik hem de hele dag en de andere keer is hij heel rustig. Meestal als hij een rustige dag heeft gehad is hij de volgende dag heel erg druk haha.
Wij hebben wel al een naam. We hadden eerst een andere maar twijffelde toch dus hopelijk blijft deze het wel. 
Ik merk dat nu alles zwaarder wordt. Als ik dus veel aan het schoonmaken ben, met name stofzuigen dan merk ik dat er spanning op mijn buik komt te staan, zijn dit harde buiken? Het blijft tot dat ik ga zitten. Als ik even rustig heb gezeten is het dus weg. Ook als ik veel loop krijg ik een soort spanning aan 1 kant, meestal rechts want hier ligt hij altijd. Vraag me af of dit dan ook harde buiken zijn of bandenpijn? Heb wel eens gehoord dat je hardebuiken ook aan 1 kant kunt hebben naar zelf denk ik dan eerder aan bandenpijn.
Wij willen nog op vakantie over 2 weken. Dan ben ik 30 weken zwanger. We moeten nog boeken maar ik vind het wel erg spannend.. Mijn verloskundige zegt dat ik gewoon lekker moet gaan. Meer vakantie gangers hier?! 

Het is echt wel fijn om te lezen hoe anderen ervoor staan ?.
Ik moet eigenlijk nog op zoek naar een cursus voor o.a. ademhalingsoefeningen, maar ik vind dat erg lastig.
Ik voel onze jongen elke dag wel veel. Zeker als ik even rustig zit, laat hij zich goed voelen. Dus daar heb ik mij nog niet druk om hoeven maken ?.
De naam hebben wij al klaarliggen sinds onze eerste gesprekken over kinderen 5 jaar geleden. Alleen de tweede naam komen we nog niet uit, want mijn man wil vernoemen en ik niet, want dan zit je vast aan die namen (van onze vaders) en ik vind het geen leuke namen. Ook krijgt hij dan 3 namen en dat vind ik teveel... Maar ik ben bang dat ik moet gaan toegeven, want hij krijgt mijn achternaam al (al moeten we dat nog vastleggen bij de gemeente).

Wij hadden zijn naam al heel snel. Ben er nog steeds heel tevreden over. Het is een naam die je echt heel weinig hoor en daar hou ik wel van.
Over bevallen gesproken. Ik wil echt juist pijnstilling. Hopelijk trek ik de pijn maar als t me te heftig word ga ik echt voor een ruggenprik. 

Oh ik ben reuzebenieuwd naar jullie naam! Wij willen ook graag een naam die niet vaak voorkomt, maar ook weer niet te apart. 
SoKW leuk dat ie jouw achternaam krijgt! Wij hadden (en hebben) hier pittige discussies over gehad, maar denk dat het toch zijn achternaam wordt. Kun je niet een afgeleide van de namen nemen? Dat doen wij wel. De tweede en derde naam hebben we namelijk wel al vernoemen naar zijn moeder en naar mijn opa. Dat zijn variaties op hun namen, maar lijken niet direct op hun namen.

Bij ons was het ook wel een discussie hoor, maar eigenlijk wist mijn man wel dat ik niet wilde toegeven!
Helaas zijn de afgeleiden van de namen ook niet mooi (althans, die van zijn vader niet, ik vind dat gewoon geen mooie naam voor mijn kind). En daar komt nog bij dat mijn man vindt dat als je vernoemt, je precies dezelfde naam moet gebruiken! ?
De voornaam die wij hebben is niet bijzonder, maar we zijn er allebei weg van ?.

Ah ja, dan moet je misschien toch toegeven... of zijn ze echt zo erg?
Lekker op vakantie gaan Bloompje! Waar wil je heen? Als je maar rekening houdt met je verminderde energie/mobiliteit! En nabijheid toiletten haha.

Hi Bloompjee,
Ik ben vorige week teruggekomen van een twee weken vakantie naar de Seychellen. Toen ik terugkwam was ik 30+3. Het was echt fantastisch en ben heel erg uitgerust teruggekomen. Door de warmte had ik ook nauwelijks pijntjes, dus het was echt dubbel genieten. Als jij je goed voelt, gewoon lekker op vakantie gaan!
groetjes!

Terug
Bovenaan