Uitgerekend Juli 2019 ♡

Hier morgen 35 wkn . Vandaagbevestigd gekregen dat de eigenwijze meid nog stuit ligt. Volgende week afspraak in zkh voor draaien van de baby. Zijn onderwijl. Nog wel met alternatieve behandeling bezig(moxa). Hopelijk volgende week beter nieuws.
Gelukkig maakt ze het verder goed. Ik vind t allemaal wat zwaarder worden maar zit eigenlijk wel lekker in mn vel. Hoop vooral dat ze nog draait. Gek dat je kan hopen op het uit je geboortekanaal werken van de baby haha. Zijn er meer met stuitligkindjes hier? 

Volgens mij waren er meer ‘stuitliggingen’ in deze groep.
ik had het bij mijn eerste zwangerschap,5 pogingen tot draaien. Het had niet geholpen..

He bah Peky, wat was het nou uiteindelijk waardoor je in t ziekenhuis lag? Niet gerelateerd aan de zwangrschap maar aan het abces? Hoe voel je je nu?
Strawberryc, ik dacht ook aan die fototompouches! Alleen weet ik nog niet wat erop te zetten. 
Justanothername, wat als draaien niet lukt... keizersnee of nog mogelijkheid tot stuitbevalling? 
Ik heb eigenlijk maar 1 wiegdeken en verder nog ledikantdeken (moet ook nog lakentjes halen). Dacht, als ie vnl in slaapzak gaat slapen of onder lakentje met die hitte, dan heb ik dat misschien niet nodig?
Heb sowieso nog wel een kleine lijst met spullen die aangeschaft moeten worden. 

Ik ben trouwens al 11, bijna 12 kg aangekomen! Dacht dat dat wel gemiddeld was, maar jullie zijn veel minder aangekomen. Terwijl ik ook echt alleen een buik heb, verder nog slank. Ach ja... als ik de 20 kg maar niet aan ga tikken en het er weer makkelijk afgaat. 

Lepeltjelepeltje: van sommingen hoor ik; Jemig zo weinig aangekomen? Ik was wel 20 en ik wel 30kilo aangekomen! Ik denk dan echt... dat komt nu toch niet meer mag ik hopen? My god.... ? zit nu puur en alleen bij mijn buik de kilo’s, ben echt benieuwd hoe het nog gaat groeien en ja mijn lijf na de bevalling :)

Bij beide ziekenhuisopnames was de zwangerschap niet de oorzaak.
naja dat denk ik, want je bent als zwangere sneller kwetsbaar. Ik had zo n buikgriep dat ik bij aankomst het ziekenhuis aan het infuus was gelegd. (Uitdroging). 
Mij vind dat mijn eerste zwangerschap zo soepel verliep tov deze. Ik weet al zeker voor een ks te gaan. Sowieso een week voor uitgerekende datum, mocht baby boy eerder willen komen, dan eerder. Dit ivm met de hij nu al 3 kilo is (loopt vier weken voor op groei!!). Zelf ben ik helemaal niet groot of te dik ?. Heb door baarmoedermond sneller kans op complicaties. 
Ja je hebt volkomen en de onvolkomen stuitligging. Bij de 1 kun je nog wel natuurlijk bevallen (in het ziekenhuis). Dan moeten wel alle stoplichten op groen staan! Bv geen hoge bloeddruk. Dit kan je makkelijk ontwikkelingen bij je eerste zwangerschap doordat je lichaam moet wennen aan de genen van je man. 

Hier vandaag 33 weken. Gisteren bij de controle lag ons ventje eindelijk met zijn hoofdje beneden, maar ik had het gevoel alsof hij de afgelopen tijd om de 2 dagen draait. Hij is nog 0.0 ingedaald en ik heb blijkbaar een megalange baarmoeder dus volgens de verloskundige kon het nog makkelijk dat hij nog zo vaak draait. Hopelijk daalt hij straks dus wel in de goede positie in. 
Ondanks de enorme baarmoeder zat er wel een gemiddeld kindje in. Vorige echo (bij 27 weken) zat hij op 70 percentielwaarde en liep hij een weekje voor op groei, maar dit was gewoon normaal en redelijk gemiddeld. 
Ik ben inmiddels wel al 13 kg aangekomen. De enorme toename is gelukkig wel gestopt. Tussen 20 en 30 weken kwam ik ongeveer een kg per week aan. De afgelopen 2 weken is er maar 200 Gr bijgekomen. Ik eet niet anders ofzo. Ik denk dat iedereen op verschillende momenten meer of minder aan komt. 
Ik ga vanmiddag de kinkhoest vaccinatie halen. Verder moet ik ook nog een heleboel kleine dingen kopen. Oa alle lakentjes en aankleedkussens, zalfjes, babyfoon ed. De wieg voor onze slaapkamer staat ook nog bij mijn moeder. Dus nog genoeg te doen tijdens verlof. Ik werk nog 1 weekje.
Succes dames, het gaat nu spannend worden. Het ei de komt in zicht! 

Een stuit bevalling vind ik eigenlijk geen optie. Heb daar geen goed gevoel bij. Mocht ze niet draaien dan ga ik hoogstwaarschijnlijk voor een keizersnee. Maar hoop enorm op goed resultaat van het draaien. Dus even spannend weekje. Heb eigenlijk wel vertouwen in het draaien. Heb een soepele buik en ze lijkt veel ruimte te hebben. Hoop dat ze draait en dan die natuurlijke houding als prettig ervaard.  Voel haar hoofdje ook echt altijd boven liggen. Dus duimen en afwachten maar. 

Terug
Bovenaan