Uitgerekend Juli 2019 ♡

Vanmiddag bij de verloskundige geweest voor de liggingsecho. Kleine man ligt er klaar voor, ingedaald en wel. Wel eigenwijs want het hoofdje kon ze niet goed meten door de manier waarop hij lag maar het beentje en buikje zagen er goed uit dus geen zorgen en geen reden voor herhalen van de echo. Bloeddruk is helaas wel weer iets gestegen dus ik ga het nu stiekem toch wel een beetje spannender vinden of ik weer zwangerschapvergiftiging ga ontwikkelen. Het loopt eigenlijk hetzelfde als vorig jaar bij mijn dochter. Maargoed we gaan door met de wekelijkse controle van bloeddruk en urine en verder is het afwachten. Hopelijk in ieder geval niks geks voor de 37 weken zodat als het gebeurd we in ieder geval zsm weer thuis kunnen zijn of heel misschien zelfs thuis kunnen bevallen, wat ik het liefst wil. 

Bij mij is de nesteldrang ook nog niet toegeslagen. Gelukkig maar want ik ben al erg opruimerig en een regelteef van mezelf haha. Ik denk dat ik gek wordt als de nesteldrang toeslaat. 
Volgende week ga ik met verlof en dan ga ik lekker alle kleertjes wassen en indien nodig strijken. Welke kleuren wassen jullie allemaal bij elkaar?! Vind het heel lastig! Zelf ben ik nooit zo van de verschillende kleurtjes dus heb ik daar nooit zo'n problemen mee. Maar nu heb ik toch wel veel van verschillende kleurtjes voor hem. Ook wil ik in mijn verlof mijn vluchtkoffer gaan inpakken. Heb al het een en ander gekocht wat erin kan. Bijvoorbeeld vochtig toilet papier (wel zo fris als je je even snel wilt opfrissen) en reiniging doekjes voor m'n gezicht en handen.
@BOTW wij wilde ook kijken voor een airco. Maar dit werd ons afgeraden omdat baby's niet in de airco mogen want dat is niet goed voor ze. Dus helaas! We willen nu gewoon zo'n blaas ding kopen waar we dan voor kunnen staan als het heet is. Maar deze mag niet op de baby komen.
De commode heb ik al ingedeeld. Maar zal misschien nog wel wat dingen aanpassen straks. Ik heb bakken gehaald om alles te sorteren en in de eerste la de verzorgings spulletjes en luiers etc. Tweede la rompers, hydrofiele luiers, spuugdoekjes, speentjes, lakentjes, derde la nog wat troep en moet ik nog even kijken hoe ik dat indeel.
Wij willen ook straks in mijn verlof langs de kraamafdeling in het ziekenhuis om alvast een kijkje te nemen zodat we straks tijdens de weeën niet hoeven te zoeken en al een beetje een idee hebben hoe we het willen. 

@BOTW en Bloompjee hier ook nog geen nesteldrang en ik hou van mezelf juist niet van regelen en opruimen dus ik heb die drang wel nodig om de boel hier op orde te krijgen.
Ik heb wel alle kleertjes gewassen. Gewoon op 30 graden (het is toch nog niet vies) dus dan kan je alle kleurtjes nog wel veilig bij elkaar gooien. Ik gebruik gewoon mijn normale wasmiddel. Volgens de kraamconsulent was het echt niet nodig om iets speciaals aan te schaffen. Gewoon geen wasverzachter of extra parfum gebruiken, maar dat deed ik toch al niet. Tenzij je kindje echt heel allergisch is ofzo is dat echt geen probleem dus ik ga het mezelf niet moeilijker maken. Strijken begin ik niet aan hoor.
Mijn verlof begint volgende week dus ik hoop mezelf dan nog flink in actie te krijgen. Mijn man heeft de afgelopen dagen wel een grote nieuwe kast in elkaar gezet in de woonkamer. Hij moet nog een beetje gesteld worden alleen. Nu kan ik eindelijk wat extra opruimen en opbergen achter deurtjes. Wij hadden alleen open kasten en dan lijkt alles gelijk zoveel rommeliger.
Verder voel ik me best goed. Derde trimester voor mij echt zoveel beter dan de eerste 2. Flinke druktemaker in mijn buik. Hij draait echt heel veel, dus ik ben benieuwd hoe hij de volgende controle weer ligt. Wel doe ik nu echt een middagdutje. En ik slaap nog best redelijk, maar heb dat dan toch nog extra nodig. Ik hoop maar dat ik straks weet te functioneren met weinig slaap, want ik ben niks gewend wat dat betreft. 

Gelukkig word het hier in huis niet zo warm. Scheelt dat we elektrische rolluiken hebben en boven alles bewust donker houden. Wel warmer als gebruikelijk maar het is te doen. 
Alle kleertjes tot maatje 62 ligt klaar.. de rest doe ik wel als hij het past haha.
Ik heb savonds wel veel last van harde buiken. Moet wel zeggen dat hij dan ook wel erg beweeglijk is. Nog 5,5 week dan is hij er gewoon.. heel gek maar ook prachtig idee!

Hee dames. Grappig te lezen over de nesteldrang. Bij mij is het per dag zo wisselend. Morgen komt mn moeder ff een dagje helpen. Heb een hele waslijst wat ik graag voor de bevalling nog wil doen. Heb ook nog 30 dagen... Moet lukken. Vandaag niets nuttigs gedaan.
Vanmorgen heb ik versie in ziekenhuis gehad. Is enorm goed verlopen. Was even spannend en wat ben ik blij dat ik mijn ademhalingsoefeningen goed heb geoefend. Kon me even helemaal overgeven aan het geduw. En heel eerlijk heb echt 0 pijn gehad. Nog belangrijker... Het resultaat was enorm goed. Ze ligt nu perfect. Erg benieuwd of het zo blijft. Ze is nog zo actief.  Maarja draaien lukte haar al weken ruim 5 weken niet dus zou wel erg knappe streek zijn ineens haha.

WR: horren in de zomer is ook ideaal, heb overal horren zodat alles lekker tegen elkaar open kan. Rolluiken hebben we ook over na gedacht (we hebben beneneden 1 grote) alleen we weten niet of dat bij ons voldoende helpt i.v.m. platdak. 
Fijn dat de liggings echo goed was!! En hopelijk blijft je bloeddruk niet stijgen. Hoe hoog is je bloeddruk?
ik heb juist een (hele) lage bloeddruk, heb hierdoor weinig energie en voel me soms ook futloos, maar voor de rest geen klachten. In het begin was mijn bloeddruk 87/49 pffff niet normaal haha. Nu zit het rond de 110/60 toch iets gestegen :) 
Bloompje: ik had gemaild met de kraamzorg, die zei dat een airco wel mocht maar de baby niet op de tocht mocht liggen. Mijn idee was dan om hem overdag aan te zetten en ‘s nachts gewoon uit, maarja dan komt de warmte ook wel weer terug..
ik heb ook nog steeds last van harde buiken, vooral na de warme maaltijd, heel irritant.. ook snel rugpijn bij te lang zitten. En bij het lopen blijven mijn buikspieren zo strak staan dat ik ga waggelen. Mijn buik groeit naar ons idee ook iets groter, en vind het ook een gek idee dat we bijv over 2 week al kunnen bevallen (nu ook al wel, maar 37 weken mag het al mee naar huis als alles goed is) 
moest vannacht plassen en kreeg ineens in mijn hoofd dat de baby er ook uit moet met groot lijfje en hoofdje, en dat door mijn smalle onderkant... pfoeh alles uitgescheurd... ik dacht: snel vergeten!! Anders slaap ik nooit weer :p zo gek dat het soms ineens in je opkomt, ik ben nog steeds niet zo met de bevalling bezig omdat ik echt niet weet wat te verwachten, maar dat het niet leuk zal zijn geloof ik wel haha. 
De kleren zijn hier ook gewassen, vandaag de commode eens goed indelen. Lastig hoor zo’n eerste keer hihi, we hebben er wel zin in en zijn zo nieuwschierig naar ons meisje!!
succes allemaal met dr “laatste loodjes” ik vind het een heel fijn idee dat we bijna de 35 week grens hebben bereikt, elke week zie ik als mijlpaal dat ze nog lekker binnen zit.

Ik heb nu ook verlof en de nesteldrang komt er wel aan... We hebben ook nog lang niet alles in huis of op orde. Ik heb bijvoorbeeld echt nog wel extra kleertjes en hydrofiele luiers nodig, en luiers hebben we helemaal nog niet. ik heb ook geen flauw idee hoe ik de commode moet inrichten. Wel heb ik al bakken gehaald bij de Ikea voor in de lades.

Terug
Bovenaan