Uitgerekend Juli 2019 ♡

Gefeliciteerd mama's!!! Het wordt steeds spannender who is next haha.
Bloompje, herken het helemaal. Ik ben 38 5dgn en nog geen harde buik gehad. Ze is zelfs nog niet geheel ingedaald. Duidelijk een meisje die haar tijd neemt hier.
Volgens de verloskundige zegt dat niets dat er nog geen voorbereidingen zijn... Ze verwacht dat het bij mij ineens opkomt omdat ik eigenlijk nooit pijntjes heb gehad. . Wel zei ze dat het gemiddelder  is om na de uitgerekende datum van je eerste te bevallen. Ik kijk er elkedag meer naar uit.
Mn vriend heeft t onwijs druk op t werk... Zwaar onderbezet.. En als de kleine komt heeft hij minimaal 2 weken vrij dus merk dat hij de puinhoop beetje wil bijwerken.. Hoop dat hij het weekend nog heeft om lekker te relaxen...hij komt nu steeds chagrijnig thuis.. Misschien ook wel spanning.
Ik gok zelf dat ik minimaal 4 dagen overtijd ga zijn. Heb al tijden de 16e in mn hoofd. Volle maan. Dan heb ik nu nog 13 dgn..ben zelf de 19e jarig. Zou dat ook leuk vinden... Maar is ze vast zelf later  niet zo blij mee
Hebben er meer een datum in t hoofd? 

Spannend hé! Hier ook totaal geen verschijnselen dat de bevalling zou kunnen beginnen, (wacht op de slijmprop haha) En word stiekem soms onrustig bij anderen op visite, of in de auto “wat als nu mijn vliezen breken, dan zit alles eronder” heel gek... maar krijg dat beeld even niet weg, ook al weet ik dat bij de meesten de vliezen niet als eerst breken, maar diarree moet een voorteken zijn. Al met al ga ik niet zo ver meer van huis haha.
tips voor de vluchtkoffer:
•lippenbalsem raden ze aan, i.v.m. Droge lippen door puffen.
•dikke warme sokken aangezien je koude voeten gaat krijgen (zeggen ze)
•make up reiniger doekjes, lekker makkelijk en verfrissend? 
•doucheslippers
•kleingeld voor rolstoel, of snoepautomaat
•advies van “samen bevallen” GEEN ontbijtkoek, die geur moet je niet kunnen verdragen is de ervaring. Sultana is een goeie optie.
•dextro energie
•badjas
ik heb trouwens een hele koffer vol voor mezelf (kleintje) en voor dr baby een aparte. Man heeft een vluchttas met een lekkere warme trui, schone onderbroek etc. Airco staat lekker aan in ziekenhuis en al die spanning... dus een trui is vast fijn haha.
Ik verveel me gek genoeg tijdens mijn verlof... kom soms niet van de bank, ben serie verslaafd ineens... maar alles is schoon en klaar, hoef niks meer in huis te halen, iedereen werkt verder. Stuk fietsen of lopen is een no go (harde buiken, en waggelend) en ik maar denken dat verlof heerlijk is. 
Merk trouwens ook wel spanning bij mijn man, hij kan zich moeilijker concentreren, is wat chaggie, en voelt zich soms wat duizelig. Ik zei al; waarschijnlijk gewoon stress, hij heeft jaren uitgekeken om papa te worden maar is niet gelukt, en nu een nieuwe relatie en komt er (via icsi) een baby! Hij is er zo klaar voor, lief om te zien hoe hij tegen mijn buik praat.
succes allemaal dames! Ben benieuwd wanneer er weer een baby bij is gekomen. 
* 37.4 week.

Vandaag 41.1 weken en we w88 nog steeds! Morgen komt de VK thuis om voor een 2x te strippen! Kijk er niet naar uit want het voelde de 1x niet fijn! Maar als het werkt word ik dit weekend mama! Zo niet dan gaan we in gesprek met het ziekenhuis! Maar eerst maar poging 2 afwachten! 
Zo herkenbaar BOTW hoe betrokken mijn man is! Ook wij zijn via de medische weg zwanger geraakt ( 6 x iui) en hij had niet meer durfen hopen dat hij papa zou worden! Hij heeft geen afspraak gemist en is bij alles qua baby zo betrokken geweest! ( Nou scheelt het dat hij zzp'er is en eigen tijd kan plannen) Hij is dol op mijn giga buik en kan er idd niet vanaf blijven!? 
Vandaag weer lekker weer dus zo maar ff wandelingetje op de hei doen! Zo moet ik mijn tijd maar doorkomen ?

Leuk is dat hé Nomade! Aandoenlijk om te zien? ook wel extra bijzonder via de medische molen! Wij hadden geluk dat eerste poging icsi in eigen cyclus raak was, heel bijzonder en we konden het heel lang niet geloven, zelfs het ziekenhuis stond er versteld van. 
Maar wat spannend joh!! Misschien dit weekend al papa en mama dus!! Heel veel succes met het strippen. ?

Spannend Nomade! Hoop voor je dat het strippen helpt, lijkt me fijner dan via het ziekenhuis.
Ik had gisteren weer een echo en vandaag controle en alles gaat nog steeds goed. Had ook gisteren en vandaag weer een betere dag qua energie en pijn. Lekker koffie gedronken met een vriendin en beetje door de stad gehobbeld (uurtje maar hoor). Hier wil ik nog wel een paar meer dagen van!
Mijn vluchtkoffer-inhoud:
joggingbroek, nachthemd, voedingsbh, shampoo, deo, tandpasta en tandenborstel, haarborstel, twee oude boxers van mn vriend, twee tennisballen (voor als je rugweeen hebt), warme sokken, ochtendjas, koek/repen/bifiworstjes voor mn vriend, AAdrink, dextro, shirt voor mn vriend, twee overslagrompers, vestje, twee mutsjes, wiegdeken, twee paar sokjes, twee luiers, bluetooth speaker.
Lippenbalsem moet ik nog even halen en opladers en slippers moet ik ook nog inpakken. Best een koffer bij elkaar zo :D

Ik lees altijd al mee maar sta volgens mij niet in het lijstje ?
1 juli uitgerekend dus 3 dagen over tijd. Mijn dochter kwam ook bij 41,4 dus ga er vanuit dat ik nog even door mag lopen en dat onze zoon net zo eigenwijs is als onze dochter. 
Maandag wordt er gestript als hij zich dan nog niet gemeld heeft. We hebben er zin in, laat het feestje maar weer beginnen. Vorige keer was een fijne thuisbevalling en daar gaan we dit keer weer voor :)
succes met de laatste loodjes allemaal!

Gefeliciteerd voor de dames die al zijn bevallen!
En dank je wel qua tips voedingsbh's.
Het is even stil geweest van mijn kant. Ik had mn verlof zo anders voorgesteld! lichamelijk gaat het heel goed en wil van alles en kunnen ontspannen. Maar op dit moment moet ik er zijn voor mn man, die sinds 2 weken in een reorganisatietraject zit, waarbij het bedrijf vieze spelletjes speelt en hij het niet meer aan kan, waarbij alles hem aanvliegt. Dus ik ben aan het sussen, vertalen dat het niet zo zwart is, contact met advocaat etc. Hij kan op het moment ook echt niet richten op de komst van de kleine. Morgen ben ik 38 weken. Ik hoop dat de kleine nog een tijd blijft zitten, tot de rust is wedergekeerd...:(
Had zo gehoopt na mijn eigen stress van werk en studie, nu paar weken te kunnen ontspannen...en nog wat leuke dingen te doen of bij vriendinnen langs. Maar ik zal me er maar bij moeten neerleggen dat mn zwangerschapsverlof eigenlijk gewoon door mn neus geboord wordt. Zo raar eigenlijk he...de vrouw is beschermd tijdens zwangerschap ivm stress etc...maar dit geeft mij ook heel veel stress, maar kan je gewoon niks mee.

Wat heftig sani. En dat zo vlak voor de bevalling. Slechter timing kon eigenlijk niet.
Hier heb ik de meest hectische dag van mijn leven beleefd. Na een nachtje in het ziekenhuis kwam ik lekker om 12 uur thuis.  Douche, lunch klaar zetten en mezelf door de pijn heen puffen. Duurde tot 1 uur. En mijn vliezen braken:O. Om 5 uur kwam de verloskundige weer want de weeen werden mijne heftig. Zijn gevoelt. Boem  10cm ontsluiting. Toch thuis bevalling ipv ziekenhuis. Tot 7 uur eigenlijk.  Ik had geen persdrang. En weer terug naar het ziekenhuis. Alle spullen zijn nu 5x alle tassen in en uit geweest.
Maar onze kleine Ryan is het bijna allemaal waard. Zo lief wanneer de persdrang over is. De steken en zo kleintje op je borst ligt.  We maken het goed en blijven lekker rustig nog 1 nacht in het ziekenhuis.

Terug
Bovenaan