Uitgerekend Juli 2019 ♡

Gefeliciteerd iedereen! Weer allemaal nieuwe baby's ?
Ik heb nog elke dag last van enorme voorweeen en veel verlies van slijm, maar actieve weeen? Ho maar. Dus we wachten het nog lekker af.
Wat ik ook aanraad voor in de vluchttas, al heb ik geen idee of je daaraan kunt komen in het ziekenhuis (vast wel, maar ach): washandje voor tijdens de bevalling. Als je dit namelijk in lauwwarm water legt en laat deppen door je partner bijvoorbeeld, zul je minder snel scheuren. Hielp mij enorm bij mn vorige bevalling. Ook iets wat ik verder nergens gelezen heb: brandnetelthee. Ik neem aan dat ze dit niet zullen hebben in het ziekenhuis en het is een hele goede thee voor het bloeden na je bevalling, verminderen van naweeën en het op gang helpen van de melkproductie! Handig dus om bij je te hebben. En als laatste: dadels! Dadels zijn heel goed voor zowel de moeder als de baby na de bevalling voor een goede opstart boost. Ook dit zal je vast niet vinden in een snackmachine hihi.

@Lepeltjelepeltje: Ik ben ingeleid in het ziekenhuis met 39 weken ivm zwangerschapsdiabetes. Vanaf het moment dat ze vliezen hebben gebroken en het infuus hebben aangesloten met de oxytocine heeft het zo’n 7 uur geduurd. Ivm weeenstorm heb ik gevraagd om een ruggenprik en dat zou ik een volgende keer weer doen. Ik kon weer op adem komen en had uiteindelijk weer volop energie voor het persen. Daar heb ik een half uurtje over gedaan. Ivm controles van de bloedwaardes van de kleine zijn we een nachtje in het ziekenhuis gebleven.
Ik zou iedereen die voor het eerst een kindje krijgt graag willen meegeven niet te hard te schrikken van hoe je lichaam functioneert als je voor het eerst uit bed mag en gaat douchen. Ik had dat wel heel erg en ben daardoor best van streek geweest. Maar een dag later ging het al zoveel beter en zo zijn de sprongen die je elke dag vooruit maakt echt heel groot. Dus geen zorgen, je lichaam herstelt wonderbaarlijk snel! 
Tips voor de vluchttas: ik ben niet misselijk geweest en was blij dat ik ontbijtkoek, Volkoren biscuits en repen bij had. De warme sokken waren heel welkom en reinigingsdoekjes voor je gezicht zijn heel fijn. 

Hoi Allemaal, ik lees al een tijdje mee op het forum, maar heb nog niet veel gepost.
Ben nu voor de vierde keer zwanger, wordt ons tweede kindje (+ 2 stiefkinderen van bijna 9 en 6 jaar). Uitgerekend 23-7, nu 37+3 weken. Eerste dochtertje (bijna 3) was met 36+1 na 44 uur bevallen (inleiding na gebroken vliezen en GBS infectie van mij) met een spoedkeizersnede ter wereld gekomen. Ze was dysmatuur, 2100 gram ( na 24 uur 1915 gram) en 43 cm. De bevalling en het herstel zijn me toen zeer tegengevallen.
Dit kindje is ook weer heel klein, maar naar verwachting wel groter dan mijn oudste. Ik hoop op een natuurlijke bevalling zonder keizersnede. Deze zwangerschap is erg moeizaam verlopen. Begon met griep en longontsteking, ontdekte pas met 7 weken zwanger te zijn. Daarna ging het even goed, tot ik met 17 weken met ziekteverlof moest wegens vroegtijdige weeën en veel pijnklachten. Eerst tot 24 weken thuis bedrust gehouden in de hoop de zwangerschap gestand te houden, daarna voorzichtig aan weer in beweging geweest, maar nog steeds met veel rust. In totaal zijn we een zestal keren naar het ziekenhuis doorgestuurd geweest op vermoeden van vroeggeboorte en/of gebroken vliezen. Gelukkig bleek het steeds vals alarm. 
Ik had nooit verwacht dat het zo ver zou geraken, ervaar dat wel als een cadeautje. De laatste loodjes vallen me wel zwaar, met veel kwaaltjes en voorweeën. Ben reuze benieuwd hoe lang dit meisje blijft zitten en hoe de bevalling gaat zijn.

WR en Maddy gefeliciteerd!
fijn dat je al naar huis mag WR! 
En SW, dank voor je verhaal. Ben nog steeds angstig voor de bevalling, maar hoop nu ook wel dat t snel begint (en voorbij is). Ik sta in principe ook open voor elke vorm van pijnbestrijding als t nodig. Weeenstorm lijkt me heel pittig, goed dat je de ruggenprik kon krijgen. En fijn dat je lichaam snel herstelt! 

JV wat een zware tijd heb je (gehad), idd een wonder dat ze er nog zit. Hoe komt het dat je kindjes niet goed groeien in je buik? 

Lepeltje lepeltje, helaas weten ze dat niet. Vorige keer was het vermoeden dat de placenta niet goed werkte, maar na de bevalling bleek daar niets speciaals mee aan de hand te zijn. Vervolgens schijn je ongeveer 40% kans te hebben op weer een klein kindje. 
De groei blijkt steeds vanaf 32 à 34 weken te stagneren, daarvoor waren ze beiden redelijk op gewicht. Dat zou duiden op de placenta, maar waarschijnlijk zal het weer onduidelijk blijven. Ik voel dat ik geluk gehad heb met de krampen omdat ik daardoor rust moest houden, als ik dat niet gehad zou hebben, zou dit kindje misschien nòg veel kleiner geweest zijn. Mijn oudste was P3 en dit kindjenis nu p7 (hoofd en benen) + p24 met buikje. Ik hoop daardoor dat ze beter tegen de bevalling kan.

Hier vandaag bevallen van een gezonde meid! 
Vanmorgen om 9.30 zijn m'n vliezen gebroken. Was een vreemde kleur, donker geel. Dus toch maar de verloskundige gebeld. Na 1 uur begonnen de weeën, verloskundige is gelukkig gekomen zat toen al op 4a5 cm ontsluiting. Snel met de auto naar het ziekenhuis, eenmaal daar had ik rond 12 uur 8 cm ontsluiting. Gesmeekt om pijnbestrijding, maar omdat het zo snel ging kon dit niet. En eenmaal om 13.22 bevallen van een meisje Lily van 3480 gram. 
Ik heb nog wel een tip voor de vluchtkoffer, doe iets van flesjes drinken erin. Zijn erg duur in het ziekenhuis en makkelijk te pakken. 
Succes dames die nog moeten bevallen!

Gefeliciteerd voor degene die bevallen zijn! Super leuk en geniet van jullie kleintjes!! Is iedereen die al bevallen is rond de uitgerekende datum bevallen of later/eerder? Ben benieuwd!
Jeetje @JV ik hoop voor je dat het dit keer mee zult vallen en dat ze niet al te klein is. Altijd zo zorgelijk die hele kleintjes.. Vervelend dat je laatste loodjes zwaar vallen.
Hier gaat het eigenlijk best goed lichamelijk. Gister voelde ik wel 3 keer een hele felle steek beneden, dat heb ik eerder nog niet zo heftig ervaren. Geen idee wat dit kon zijn.... Ben wel erg moe en zo zie ik er ook uit haha! Ook behoorlijk wat pigmentvlekken in mijn gezicht kado gekregen. En mijn voet verzwikt..
Hebben jullie al de bedjes opgemaakt? Ik wil dit vast opmaken maar aan de andere kant is dit misschien beter om te doen wanneer je thuis komt met de baby. Aangezien het toch stof aantrekt? Wat hebben jullie gedaan?! 

Wij (of de kraam hulp) maken het bedje op als we naar huis komen van het ziekenhuis. Anders wordt het onnodig vies en trekt het stof op, kun je het alsnog opnieuw verschonen.
Kay van harte gefeliciteerd met Lily! Geniet van je kleine meid. 

Terug
Bovenaan