Hey dames! Ik heb erg lang niks meer laten horen na mijn bericht over langdurig gebroken vliezen en de geplande inleiding. Zaterdag 13 juli is onze dochter Lois geboren! 49 cm, 3330 gram.
Snachts voelde ik toch al wel wat...maar niet regelmatig. Toch had t voorwerk gedaan 2-3 cm en deels verweekt, maar nog niet voldoende. Moest aan de tabletten om verder te verweken. Wij gingen uit van de hele dag....in principe kon t geen weeën opwekken, maar t gaf mijn lijf het zetje om t toch zelf te doen! Resultaat: gelijk weeënstorm incl rugweeën vanaf ca 12 uur. Bij 6 cm al persdrang. Bij 8 cm niet te houden..en toen ik eindelijk mocht....zakten de weeën af in duur en frequentie. (Kon eindelijk ff op adem komen maar t hielp niet mee natuurlijk...) Toch nog aan t infuus voor betere weeën. 19:28 is ze geboren.
Heb t ervan afgebracht zonder kleerscheuren ?
Mijn eigen verloskundige was er ook bij. Heel erg fijn!! Was de enigste op dat moment aan t bevallen in t ziekenhuis.
Afgelopen week is omgevlogen. Hele fijne week gehad. Was erg vermoeid (nog van voor de bevalling ook) dus ook alleen wat directe familie ontvangen.
Zaterdagmiddag toen de kraamhulp wegging, hadden we allebei kraamtranen. Besef dat je opeens voor zijn klein hummeltje moet zorgen. Vandaag voor t eerst helemaal alleen...man weer aan t werk.
Lois doet t goed. Eerst wat opstartproblemen met borstvoeding (ik had genoeg, maar t aanhappen lukte Lois soms wel maar vaak niet...)