Uitgerekend Juli 2019 ♡

Afgelopen dinsdag (16-07-2019) via een keizersnede bevalllen van een zoon. Keizersnede verliep voorspoedig, geen pijn aan buikwond. Maar door Carpale tunnelsyndroom dit bericht al paar keer geprobeerd te typen, heb nog ontzettende last hiervan! 
Met zoonlief gaat alles goed!
succes voor iedereen die nog moet bevallen!!
Hoe gaat het bij de moeders die nu een tweede kindje hebben gekregen? Ik vind het heel pittig in deze nieuwe dynamiek. 

Mamatweeduizendnegentien wat leuk dat we gelijk lopen, maar dat heeft zo te merken soms heel weinig te zeggen over wanneer je bevalt. Ik had afgelopen donderdag weer controle en toen lag hij nog steeds hoog. Vrijdag moest ik naar de gyneacoloog om te controleren of er niet een reden was waarom hij niet indaald. Gelukkig niet. Gewoon een eigenwijsje.
Kershje Gefeliciteerd met Damien. Ik hoop dat het herstel een beetje goed gaat.
Saarttje Ook gefeliciteerd met jouw zoontje. Hoe heet hij? Ik vind het zo mooi om die uitgebreide verslagen van bevallingen te horen.
Limburgskindje gefeliciteerd met Lisa. Ook goed om te horen dat de bevalling bij een niet ingedaald kindje gewoon zo goed kan gaan.
JUSTanotherNAME Gefeliciteerd met Liv. Idd lange bevalling. Lijkt me wel pittig.
SMOBE gefeliciteerd met Esmee! Jamer dat jullie in het ziekenuis moeten blijven, maar probeer toch lekker te genieten van julie nieuwe gezinnetje.
Peky Jij ook nog gefeliciteerd met je zoon! Hoe heet hij? Wat irritant dat het carpaal tunnel syndroom nog niet over is. Hoe lang kan dat duren voordat dat weer weg gaat?
Zo volgens mij ben ik dan weer helemaal bij :).
Hier afgelopen vrijdag met 39 weken nog een hele dag op een bruiloft van goede vrienden geweest. Ik wilde die echt graag nog halen. Keihard gedanst aan het einde, want ik heb nu zoiets van dat hij nu mag komen hoor! Helaas nog niks. Vannacht wel voor het eerst wel dele hele nacht veel harde buiken/ voorweeën gehad. Niet echt pijnlijk en niet regelmatig, maar je blijft toch wakker omdat je je af blijft vragen of het gaat doorzetten en of je het misschien toch moet gaan timen. Het begint hier dus eindelijk wat te rommelen. Maar ik weet ook dat het dan nog steeds heel lang kan duren. Misschien zorgt het er tenminste voor dat hij nu wel gaat indalen. Dat zou al fijn zijn. Alhoewel mijn nachten met een hoger zittende baby wel echt een stuk beter zijn. Veeel minder vaak plassen.
Succes alle andere dames die samen met mij nog op het wachtbankje zitten. Het voelt weer helemaal zoals het wachten op die positieve test.

Hey dwaallichtje,jij kan ook leuk schrijven!
onze zoon heet Julian. Ik heb inmiddels de stuwingsdagen alweer gehad en kan nu genieten. Heb het idee dat pijn in handen sinds vandaag iets afneemt wel dik en tintelend nog. Morgen met verloskundige overleggen hoe en wat. 9 maanden ontzwangeren hè.
inmiddels 6 dagen oud en nog geen bezoek van vrienden gehad. Alleen naaste familie. Heel bewust en heel
fijn! Geleerd van de vorige keer!! Ook ik
vind het leuk om de verhalen van anderen te horen.
tijdens mijn ks was 1 van de assistentes die het materiaal
aangad flauwgevallen. Dat was een aparte ervaring. Ik was zelf goed bij!

Hey dames! Ik heb erg lang niks meer laten horen na mijn bericht over langdurig gebroken vliezen en de geplande inleiding. Zaterdag 13 juli is onze dochter Lois geboren! 49 cm, 3330 gram.
Snachts voelde ik toch al wel wat...maar niet regelmatig. Toch had t voorwerk gedaan 2-3 cm en deels verweekt, maar nog niet voldoende. Moest aan de tabletten om verder te verweken. Wij gingen uit van de hele dag....in principe kon t geen weeën opwekken, maar t gaf mijn lijf het zetje om t toch zelf te doen! Resultaat: gelijk weeënstorm incl rugweeën vanaf ca 12 uur. Bij 6 cm al persdrang. Bij 8 cm niet te houden..en toen ik eindelijk mocht....zakten de weeën af in duur en frequentie. (Kon eindelijk ff op adem komen maar t hielp niet mee natuurlijk...) Toch nog aan t infuus voor betere weeën. 19:28 is ze geboren.
Heb t ervan afgebracht zonder kleerscheuren ?
Mijn eigen verloskundige was er ook bij. Heel erg fijn!! Was de enigste op dat moment aan t bevallen in t ziekenhuis. 
Afgelopen week is omgevlogen. Hele fijne week gehad. Was erg vermoeid (nog van voor de bevalling ook) dus ook alleen wat directe familie ontvangen.
Zaterdagmiddag toen de kraamhulp wegging, hadden we allebei kraamtranen. Besef dat je opeens voor zijn klein hummeltje moet zorgen. Vandaag voor t eerst helemaal alleen...man weer aan t werk. 
Lois doet t goed. Eerst wat opstartproblemen met borstvoeding (ik had genoeg, maar t aanhappen lukte Lois soms wel maar vaak niet...)

Iedereen die intussen ook is bevallen, van harte gefeliciteerd!!! Heb net alles bijgelezen ?.
Ik dacht dat mijn bevalling vrij heftig was, maar helaas voor sommige meiden was hun bevalling slechter, vooral als je lang bezig bent en t wordt dan alsnog een keizersnede. 
Iedereen heel erg veel succes met t herstel.
Iedereen die nog moet...je kunt t! Iedere bevalling is  anders.Probeer in je eigen wereldje te kruipen. (Deed ik met een nat washandje over m'n ogen) zo kon ik uiteindelijk ook de continue weeënstorm aan. T persen was voor mij een bevrijding en deed geen pijn (wel lang...ruim 1,5 uur blijkbaar, maar zelf heb je geen notie van tijd. T heeft toch geen zin om op de klok te kijken ?)

Hi dwaallichtje,
Ik hoop dat er al wat beweging in zit! Mijn voeten waren echt enorm toen het een paar weken geleden 30+ graden was...
Ons zoontje heet Reza :).
x

Prachtige naam zeg! Gefeliciteerd iedereen! Echt bijzonder al diexbevallingsverhalen. En fijn dat alle kindjes het zo goed doen!Ik heb nog steeds kraamtranen geloof ik haha. Elke dag gehuild tot nu toe. Van moeheid en emotie, maar ook al een keer van wanhoop door de eerste regeldagen! Gaan we hierna ook verder in een kraamtijd geboren in  julitopic? 

Terug
Bovenaan