Uitgerekend Juli 2019 ♡

Hoii welkom hier en gefeliciteerd! 
Een goede vriendin is ook al 1.5 jaar aan het proberen en zit in de medische molen.. voor mijn gevoel zijn zij er ook al veel meer klaar voor dan ikzelf dus voelde me heel lullig dat ik na 1 poging al gelijk zwanger was... 
Heb het haar toch maar vrij snel al verteld.. vond gewoon dat ze het moest weten en hoe langer ik zou wachten hoe moeilijker het zou worden denk ik. 
Ze was uiteraard heel blij voor ons.. maar zal er zeker ook wat verdrietig om zijn natuurlijk ? het is heel dubbel. 

Hoi dames, gefeliciteerd allemaal!
Ik sluit mij ook aan! Inmiddels denk ik 6 weken zwanger te zijn van mijn eerste kindje en uitgerekend te zijn op 1 juli. Is op het randje deze groep dus haha. 
Mijn cyclus was onregelmatig dus moeilijk om precies te zeggen wanneer de bevruchting was. Wat is zo een cleurblue dan handig. 
26 november afspraak bij verloskundige. Spannend, kan niet wachten. Hoop echt dat alles goed is... Voel mij ook echt al zwanger. Borsten groeien al en zijn gevoelig. Darmen van slag. 2kilotjes erbij...vlagen van misselijkheid maar vooral last van flinke vermoeidheid..
Wat kan ik doen om lid te worden van jullie fb groep? 

Dank Neusje en Lepeltjelepeltje! Ga morgen even met mijn vriend overleggen, dacht ook al dat hij het misschien al eerder kan vertellen. Kans is groot dat we ze nu pas zien als we in hun nieuwe huis gaan klussen en dat lijkt me helemaal zo zuur; het nieuwe huis met lege kinderkamers, maar wij in onze mini woning wel zwanger. 

Wat betreft symptomen; halve dag boven de wc gehangen, maar net een tosti met ketchup op, hopelijk zo lekker slapen. Ik word al 2 weken elke nacht wakker; meestal van de buikpijn, maar ook van geplette borsten, omdat ik moet plassen of door mijn rommelende darmen. Ben bijna 7 weken en het is geen pretje, maar ik prijs mezelf vooral heel gelukkig, dus lach er maar om dat mijn dieet wat vreemd is! 

Zou iig niet zeggen dat t snel is gelukt, betreft de vrienden. Ze eerst bellen lijkt mij n goed idee, dan hebben ze heel ff hun eigen ruimte ja. 

Hoi meiden!
Ik kan me ook aansluiten! Vanochtend een positieve test!! Wordt ons eerste kindje.

Eindelijk na ruim 14 maanden met redelijke korte cycli. Afgelopen week was erg spannend, want ik heb telkens een vrij late ovulatie met korte cyclus. 2 dagen voor mijn gemiddelde NOD had ik helder bloedverlies, maar voelde me niet misselijk zoals normaal als ik ongesteld moet worden. (de reden waardoor ik afgelopen jaar vaak heb gedacht dat het raak was...)

Ben nu 4 weken en 4 dagen denk ik. Waarschijnlijk op 17 juli uitgerekend.
Morgen de huisarts bellen!

Tip voor de mensen die het aan vrienden willen vertellen die lang bezig zijn...
Mijn beste vriendin was sinds begin februari op de hoogte van onze wens, maar dat het nog niet lukte. Daardoor kon ik bij haar wel met mn verhaal kwijt en zo nu en dan klagen.
Maar had wel tegen haar gezegd, niet beroerd voelen mochten jullie wel zwanger worden, mocht je al toe zijn aan een 2e kindje.
Paar maanden later ging ik bij haar op de wekelijkse koffie/thee. En toen zei ze dat ze het heel moeilijk vond om te vertellen maar dat ze zwanger was. Vond het ontzettend leuk voor ze! Tuurlijk vond ik het moeilijk, maar vond het ontzettend lief dat ze het me persoonlijk vertelde. 
Andere vrienden in vriendengroepen (die niets van onze wens wisten), vertelde het bijvoorbeeld op een feestje. Dat is heel moeilijk omdat je dan inderdaad je gezicht in de plooi moet houden. Ik was telkens blij dat het niet op een moment was dat ik weer net ongesteld (en erg emotioneel en bedroeft) was.

Kleine vraag... gaan jullie de zwangerschap ergens in bijhouden?
Een app, schrijfblokje, speciaal zwangerschapsdagboek, ... ?

Terug
Bovenaan