Uitgerekend Juli 2019 ♡

Hoi dames..
Vanmorgen er achter gekomen dat ik zwanger ben van de 2e ?? volgens mijn berekeningen kom ik uit op 21 juli .. hopen dat alles goed mag gaan!

Ik heb zojuist de vk gebeld. Ik kan pas bij 10 weken terecht voor een echo... zij zegt dat echo met 7-8 weken niet vergoed wordt door de verzekering. Ik lees van jullie dat jullie wél met 7-8 weken mogen. Weten iemand hier iets vanaf? Ik wil natuurlijk zsm weten of het hartje klopt en wij zijn ook erg nieuwsgierig of het er misschien 2 zijn.

[quote quote=10131661]@ LRE87 ik heb al een intakegesprek gehad bij de Verloskundige en ze zei dat ok altijd mag bellen met vragen. Na nacht 5 met krampen waar ik wakker van werd, toch maar gebeld. Zij wist me gerust te stellen; op basis van wat ik vertelde gaat ze er vanuit dat het spierpijn in en om de baarmoeder is en dat het s nachts erger was door wat ik overdag doe. Dagen er na iets opgelet en ook meteen beter geslapen. Nu al beetje bang voor vannacht, nadat ik vandaag een wedstrijd heb gehockeyd….[/quote]
Oh jee wat vervelend zeg, gelukkig kan de vk je geruststellend en vind ik dat ook weer geruststellend ? krampen hoeven dus lang niet altijd een slecht teken te zijn. Er gebeurd daar natuurlijk ook van alles van binnen! Dank voor je bericht! 

@Lauu: grappig dat we inderdaad bijne gelijk lopen en ook dezelfde klachten hebben! Maar wel vervelend soms hoor! Aan de ene kant vind k t fijn om me zwanger te voelen ofzo, maar dit weekend in de trein dacht ik even dat ik echt de hele wagon onder zou kotsen! Hahaha... weet t tot nu toe met iets eten/drinken wel binnen te houden gelukkig! Ik heb donderdag om 08:30uur een echo, inderdaad ook een inwendige.. is even doorbijten Maarja heb het er idd graag voor over om te zien hoe het ervoor staat daar binnen! 

@Lieneke: ik heb dit net zo (gehad) als jij! Ik denk dat dit een stukje is dat je het echt nog niet beseft en je nog niet in de termijn zit dat je meer klachten krijgt.. en misschien krijg jij dit helemaal niet, kan ook! Symptomen zeggen niks lees ik overal... en dus zelf ook al wel gemerkt; zorgen op de dagen dat ik me goed voor maar andere dagen super zwanger en beroerd! Komt vast nog! Probeer niet te negatief te zijn... 

@LRE87 ja dat vindt ik dus ook. Ben super blij en dankbaar maar omdat ik nog geen echo hebt gezien dringt het nog niet tot me door, durf ik nog niet écht blij te zijn en vind ik die symptomen niet echt fijn zoals ik soms wel van andere meiden lees... wat naar van in de trein... ik herken het ontzettend hoor. Kan het ook nog binnenhouden en hoop zo dat dat zo blijft de komende tijd! Schijnt dat het na 12 weken sowieso beter gaat qua kwaaltjes.. heb jij dat ook zo ervaren met je vorige zwangerschap? Ik ben heel benieuwd naar je echo donderdag. Heb je eerder zo'n inwendige echo gehad? Is dat vervelend?

[quote quote=10132010]Ik heb zojuist de vk gebeld. Ik kan pas bij 10 weken terecht voor een echo… zij zegt dat echo met 7-8 weken niet vergoed wordt door de verzekering. Ik lees van jullie dat jullie wél met 7-8 weken mogen. Weten iemand hier iets vanaf? Ik wil natuurlijk zsm weten of het hartje klopt en wij zijn ook erg nieuwsgierig of het er misschien 2 zijn.[/quote]
Ik heb de echo met 7-8 weken omdat ik een medische indicatie heb.. vriendinnen die ik ken (waarbij wel alles in een keer goed ging) hebben ook pas met 10 weken echo gehad.

Hoi iedereen,
Allereerst proficiat aan iedereen hier! :)

Ik ben volledig nieuw op dit forum en nog maar een kleine 7 weken zwanger, voor de allereerste keer...Spannend dus! Ook ik zal bevallen in juli (1juli) dus het kindje zal, net als mama, een kreeftje zijn van horoscoop. 

Ik heb een echo gekregen op 4.5 weken, mijn volgende was op 6 weken en 2 dagen en binnenkort nog eentje op 9 weken. Mijn gynaecoloog doet dit automatisch om de 2 à 3 weken maar ik vind dat wel goed omdat de stress toch altijd blijft. Het hartje was op 6 weken al goed zichtbaar en sloeg een 120 per minuut, wat volgende de gynaecoloog super was.

Zijn er hier nog mensen die op 6 weken al extreme vermoeidheid hebben? Ik heb een fysieke job en het is moeilijk verborgen te houden aangezien ik me echt heel moe en misselijk voel en ik nog witter dan een wit papier ben. Iemand tips wat ik tegen de vermoeidheid en misselijkheid kan doen want me ziek melden is hier absoluut not done... :) Tips zijn dus zeer welkom...

PS: Mijn gynaecoloog doet inwendige echo's tot 4 maand. Is dit niet bijzonder lang?

Ik mag ook op medische indicatie een vroege echo, vorige maand miskraam gehad...
Herkennen jullie dit? Ik ben zo onzeker, steeds als ik geen symptomen voel. Was hele weekend echt misselijk en voelde mn buik, maar nu voel ik vandaag niet zoveel. Bang dat het weer misgaat. Net een test gedaan, zegt natuurlijk niks, maar gelukkig een dikke streep. Echt lastig om deze weken door te komen in onzekerheid...

Gefeliciteerd gebruiker! Wat voor baan heb je? Lijkt me erg lastig! Als je echt niet lekker bent zou ik toch iemand inlichten en erover praten. En gaat t niet, dan gaat t niet...
En waarom had jij met 4,5 week al een echo trouwens? Wel fijn zoveel echo's! 

Ik hoop dat alle gebruikers even een nickname aanmaken, zo houd ik jullie nooit uit elkaar :D

Terug
Bovenaan