Uitgerekend Juli 2019 ♡

Wat fijn! Lijkt mij ook een heel bijzonder moment.
ik ben net gebeld door moeders voor moeders. Ze komen morgenochtend langs.

Ja echt heel bijzonder. Wel weer beetje gerust gesteld en weer verder aan het piekeren betreffende prenataal onderzoek. Als we het doen, dan wordt het na dit gesprek wel de NIPT-test, maar ja dan weet je het en dan....? Jullie nog goede motivaties voor of tegen? We weten het echt even niet... 
groetjes Jessica 

Wij hebben morgen ook de eerste afspraak bij de vk en moesten ons ook verdiepen in de nipt.. we neigen naar niet doen. Er wordt maar op 3 dingen getest? Dus dat betekent dat er ontelbaar dingen niet worden getest. Het geeft ons een vals gevoel van 'veiligheid'. Daarnaast zouden we de zwangerschap ook niet afbreken als het kindje bijvoorbeeld down heeft..
Ben heel benieuwd hoe jullie er in staan!

[quote quote=10137493]Wij hebben morgen ook de eerste afspraak bij de vk en moesten ons ook verdiepen in de nipt.. we neigen naar niet doen. Er wordt maar op 3 dingen getest? Dus dat betekent dat er ontelbaar dingen niet worden getest. Het geeft ons een vals gevoel van ‘veiligheid’. Daarnaast zouden we de zwangerschap ook niet afbreken als het kindje bijvoorbeeld down heeft.. Ben heel benieuwd hoe jullie er in staan![/quote]

Hey,
ik heb volgende week mijn eerste echo(7weken) en als dat goed is heb ik begin januari ergens de termijnecho en denk ik ook de NIPT. Wij gaan hem laten doen omdat wij het toch graag willen weten als ons kindje 1 van deze ziektes zou hebben. Hij is in België volledig terugbetaald. Het geeft natuurlijk geen garantie dat je kindje voor de rest gezond zal zijn, dus kan inderdaad wel een vals gevoel van veiligheid geven. Als je de uitslag krijgt denk ik ook dat ze ineens het geslacht kunnen vertellen als je dat wil. Dus dat vinden wij ook wel interessant. Niet dat het ons wat uitmaakt maar vinden het toch spannend. 
Je moet vooral doen waar je jezelf goed bij voelt. 
Veel succes! 

Wij zouden ook graag de nipt test willen. Het kan gelukkig allemaal dus, waarom niet? Ookal geeft het misschien valse veiligheid ik denk toch dat ik wel erg blij ben als het gewoon goed is. Net dat extra stukje vertrouwen. En als de test niet goed zal zijn, dan kunnen we ons er ook beter in verdiepen!
Ik heb 7 dec mijn erste afspraak bij de verloskundige. Ik ben dan volgens hun 7 weken maar hun rekenen vanaf 22 oktober (laatste menstruatie) maar mijn ei was 11 november dus ik tel nog geen 6 weken. Lijkt me erg vroeg dus ik denk toch dat ik het een weekje wil verzetten omdat ik bang ben dat het hartje dan nog net klopt en ik me onnodig zorgen ga maken.. Wat denken jullie? 

Wij zouden ook graag de nipt test willen. Het kan gelukkig allemaal dus, waarom niet? Ookal geeft het misschien valse veiligheid ik denk toch dat ik wel erg blij ben als het gewoon goed is. Net dat extra stukje vertrouwen. En als de test niet goed zal zijn, dan kunnen we ons er ook beter in verdiepen!
Ik heb 7 dec mijn erste afspraak bij de verloskundige. Ik ben dan volgens hun 7 weken maar hun rekenen vanaf 22 oktober (laatste menstruatie) maar mijn ei was 11 november dus ik tel nog geen 6 weken. Lijkt me erg vroeg dus ik denk toch dat ik het een weekje wil verzetten omdat ik bang ben dat het hartje dan nog net klopt en ik me onnodig zorgen ga maken.. Wat denken jullie? 

Ik denk toch dat ik overtuigd ben voor de NIPT. Dankjewel allemaal. 
@Bloompjee; ik had 7 oktober als eerste dag laatste menstruatie en had gisteren al de eerste echo. De echo gaf aan dat het precies leek te kloppen met wat ik aangaf. Ik weet echter niet wanneer mijn eisprong is geweest. Ik snap wel dat je je ook niet onnodig zorgen wilt maken. Misschien toch even overleggen met de VK. Die maken dit vast vaker mee.;-)

Terug
Bovenaan