Uitgerekend juli 2021

Nanosh, neee ben nog niet al mijn vocht kwijt hoor, nog lang niet haha! Maar ik kan in ieder geval alweer een stukje lopen en doen en daar ben ik erg blij mee. Zal nog wel een tijdje duren voor alles eruit is maar dat geeft niet. Word vanaf nu elke dag beter! Hopelijk bij jou ook stapje voor stapje wat beter, en idd nog goed de benen omhoog houden. Mootje wat balen dat je je rust niet goed kan vinden, is wel erg belangrijk en ook fijn. Misschien even een kwestie van wennen aan alles? Je kleine kereltje vind zijn rust wel goed dus dat zal mama ook wel rust geven. Wij gaan als het goed is morgen naar huis en dan begint onze kraamweek. Ook wel erg benieuwd naar en vind het stiekem nog wel een beetje spannend!
Feutje al nieuws? Gaat alles nog goed? Rustig?

Fijn dat het goed gaat met jullie en jullie kindjes! Hopelijk zakt het vocht bij bollebuikpuntnl snel, en kan Mootje ook weer lekker slapen. Kan me voorstellen dat je nog vol adrenaline zit van de bevalling en dat je nu een kindje hebt om voor te zorgen.
Ik ben inderdaad gestript gisteren, maar helaas zonder resultaat. Behalve dat ik nu wel de slijmprop kwijt ben, maar geen idee of dat wat zegt over of de bevalling snel gaat zijn.
M'n man is er op zijn eigen manier mee bezig: hij heeft data opgezocht hoeveel kans er elke dag is dat Feutje geboren wordt, en hoe die kans verandert als de dagen verstrijken. Best leuk om die grafiekjes te zien. Vandaag was 13% kans, maar denk dat we dat niet meer gaan redden inmiddels. ? En aan het einde van vandaag (40+6) is 75% van de kindjes geboren, dus het voelt dan ook wel een beetje gerechtvaardigd om ongeduldig te zijn haha. ?

Wie weet gebeurt er binnenkort wat! Anders word ik maandag opnieuw gestript, en dan dinsdag naar het ziekenhuis voor onderzoek of het nog goed gaat...

Hoe is het Feutje?! Ben erg benieuwd! Ook naar Nanosh en Mootje, alles een beetje onder de knie en gewend? Ik moet zeggen dat ik het allemaal heel overweldigend vind en super spannend om thuis te zijn. Heb een hele fijne kraamhulp deze week dus hoop dat ze me wat zekerder van mezelf kan maken. Nachten gaan opzich ook prima maar ik wil borstvoeding geven en omdat ik 3,5 week te vroeg ben bevallen is mijn lichaam er nog niet op ingesteld. Moet nu voor/na elke voeding gaan kolven om de productie goed op gangbare krijgen. Kleintje heeft ook nog niet de energie om mijn borst leeg te drinken, die valt na een paar keer zuigen in slaap haha! Hoop dat het goed gaat met jullie!??‍?‍?

Ik ben ook erg benieuwd Feutje! Hoop dat alles goed gaat.
Ja spannend he Bollebuikpuntnl, ik had dat ook hoor. Heerlijk dat je een fijne kraamhulp hebt, geniet er maar lekker van hoor. Die van mij was gisteren voor het laatst, dus dat is wel even wennen als je alles zelf moet doen. Ben de hele dag druk... met niks, hahaha. Hopelijk komt je borstvoeding gauw op gang, ik geef ook borstvoeding en dat was de eerste dagen wel lastig. Gelukkig is de productie nu goed en heb ik een rupsje nooitgenoeg gebaard geloof ik. Wat kan dat ventje drinken! Hij is sinds een paar dagen ook al zijn geboortegewicht voorbij gegaan, dus ik mag gaan voeden op verzoek. De eerste dagen moest ik om de 3 uur, dus lekker vaak de wekker zetten. Nu heeft hij zelfs al weleens een slaapje van 4,5 uur gehad. Dus dat gaat wel heel goed. Ik knap zelf ook met de dag op, hoop zelfs eind van de week of in het weekend een klein wandelingetje te gaan maken met de wagen, zin in!
En hoe gaat het met je vocht vasthouden? Ik heb gewoon weer slanke enkels, ik herkende ze niet meer!

Wat fijn zeg dat je al mag voeden op verzoek, ik heb nu mijn eerste nacht met 4 uur ertussen ipv 3. Ze was gelijk over haar geboortegewicht maar omdat ze zo vroeg geboren is en ze dus moeite heeft met aanleggen en de borst leeg drinken kon ik dit beter doen zei de kraamzorg. Bij elke voeding kolf ik mijn borsten af om meer productie te krijgen dus bij mij zit er helaas nog behoorlijk wat tijd in. Snachts leg ik haar helemaal niet aan om het maar zo kort mogelijk te houden voor zowel haar als mij. Vind pittig hoor, die borstvoeding. Pff. Met mijn vocht gaat het ook echt super, voel me ook hartstikke goed waardoor ik echt moet worden teruggefloten door de kraamzorg of mijn vriend. Fijn je dat je gewoon weer enkels hebt, haha! Het is nog niet allemaal weg maar plas en zweet heel veel dus we gaan de goeie kant op.

Wat fijn te lezen dat het zo goed gaat met jullie. Wel pittig inderdaad om na elke voeding te kolven. Ik moet nu 1x per 24 uur kolven, omdat ik voed met tepelhoedjes (wat een uitvinding trouwens!). Gisteren had hij zijn eerste regeldag, ik moest bijna elk uur aan de bak ?‍? Dan vind ik de borstvoeding ook wel zwaar hoor, maar alles voor ons ventje.

Luister maar goed naar de kraamhulp en je vriend, als je je nu lekker laat verzorgen heb je daar later alleen maar profijt van. Ik heb ook bijna alleen maar boven gelegen en weinig visite gehad en ben net al voor het eerst een wandelingetje wezen maken met de wagen! Ging echt supergoed.

Ik doe het ook met een tepelhoedje, ideaal. Kraamzorg zei doordat ik te kleine tepels heb het nog moeilijker voor haar is en omdat ze al zo weinig energie heeft het dan niet te doen is voor haar om dat eruit te zuigen. Drinkt joune elke voeding allebei de borsten al leeg? En mag ik vragen hoeveel cc je dan kolft als je het 1 keer per 24 uur doet? Ik doe het nog steeds voor/na elke voeding (licht eraan hoe het uitkomt) maar dan kolf ik maar 60 cc samen… Die regel dagen lijken me ook wel pittig, vind dit voor nu al even pittig genoeg haha. Lekker zeg, even buiten geweest. Kun je dan van genieten hè? Ik had vandaag de kraamzorg voor het laatst dus nu mijn eigen ritme en routine maken.

Ik moest eerst beide borsten aanbieden, zo’n 10 min per keer, maar mocht naar om en om toen de productie goed op gang was. Bij mij verschilt de productie per borst enorm. Daar kwam ik achter bij het kolven. Dus soms als ik de ene kant heb gedaan waar minder uit komt, voed ik ook nog een paar min de andere kant. Na een voeding kolf ik ongeveer nog 90/100cc met 10 min kolven, maar hij drinkt ook wel heel goed. Is denk ik moeilijk om dat te vergelijken met wat jij nog kolft na de voeding, omdat je ook niet weet hoeveel ze dan binnen krijgt. Ik heb wel een Babyweegschaal aangeschaft voor een paar tientjes. Vind het voor mezelf wel prettig om zijn groei wat bij te houden en dat gaat tot nu toe heel goed!

Na elke voeding kolven is wel een opgave zeg, moet je dat nog steeds of inmiddels wat minder? Ben je zelf ook alweer goed herstellende?

Terug
Bovenaan