Uitgerekend juli 2021

Oja, dat is wel lekker gewoon om en om en voeden op verzoek. Ik moet nu nog steeds na elke voeding alleen snachts sla ik 1 keer over voor de rust. Gister en vandaag alleen echt een rot dag want zie het absoluut niet meer zitten met de borstvoeding. Kost me zoveel tijd en bovenal ook energie. En ook voor mijn kleine meid dat kost haar zoveel energie. Zie steeds meer tegen de voedingsmomenten op terwijl je juist moet genieten. Ga nu op advies van de verloskundige 2 dagen proberen alles af te kolven en dan in de fles te geven zodat ze niet meer aan de borst hoeft en na deze 2 dagen ga ik beslissen of ik ermee doorga ja of nee. Maar denk dat mijn keuze wel gemaakt is en ik ermee stop. Best wel moeilijke beslissing maar dit is voor mij echt niet te doen en de vraag is of het überhaupt ooit goed op gang komt. Ik mag namelijk nog steeds blij zijn als ik 70 cc uit beide borsten samen krijg.

Dat lijkt me inderdaad ook heel zwaar, ik vind het nu al erg pittig en laat soms in de nacht mijn man al een flesje afgekolfde melk geven. Ik moet dan nog wel even kolven, maar ben dan zelf in 10 min klaar. Ik snap je heel goed dat je het even niet meer ziet zitten op deze manier. Gelukkig mag je daar ook zelf over beslissen en vooral doen waar jij je goed bij voelt. Je doet hartstikke je best voor je kleintje, maar soms wil het gewoon niet zoals jij dat wilt. Ik heb geluk gehad dat mijn productie zo snel op gang kwam, maar ook ik heb zelfs twijfels of ik hier lang mee door wil gaan. Komt mede doordat mijn zoon juist heel erg gulzig is en door mijn goede productie zich heel vaak verslikt, de hik krijgt en daarna moet spugen. Als tip heb ik gelezen om dan eerst even wat te kolven om de ergste druk weg te nemen. Nou dat zie ik ook niet zitten voor elke voeding als er een driftig, huilend ventje zit te smeken om voeding. Ik heb ook al geprobeerd om weer zonder tepelhoedje te voeden, maar dat lukt helaas niet. Verder mag ik niet klagen hoor, want hij groeit echt super goed.
Ik hoop voor je dat het alsnog op gang komt en anders komt het op een andere manier ook echt wel goed! Ik denk ook niet dat er een verkeerde beslissing is in dit geval, want je kiest gewoon wat het beste is voor jou en je dochter en als dat geen borstvoeding is, dan is dat helemaal prima.

Goeiemorgen! Het is alweer even geleden dat ik op de app had gekeken haha.
Vorige week woensdagochtend heeft m'n verloskundige de vliezen gebroken in de hoop dat de bevalling vanzelf op gang zou komen. Na 6 uur had ik nog steeds geen regelmatige weeën, dus zijn we alsnog naar het ziekenhuis gegaan. Ik wilde van tevoren heel graag thuis bevallen, maar uiteindelijk vond ik het heel prettig in het ziekenhuis, dus het was geen probleem.
In het ziekenhuis heb ik weeënopwekkers gekregen, en toen werd dat 's avonds een weeënstorm. Dus toen een ruggenprik gekregen. Wat een verschil maakte dat zeg! Toen kon ik weer op adem komen en had ik opeens ook 10 cm ontsluiting. 2 uur eerder was dat nog maar 5.
Wel 1 uur en 3 kwartier moeten persen, maar vond dat met de ruggenprik goed vol te houden.
Op donderdagochtend 3:03 is m'n zoontje uiteindelijk geboren! Ik had wel een kleine knip nodig en was wat uitgescheurd, maar het zou niet hebben gepast anders: hij is 56 cm en woog 4660 gram!
Ik ben echt helemaal gelukkig met de kleine jongen. Wat een speciale tijd is dit zeg!

Leuk om te lezen hoe het met jullie gaat met voeden. Ik vind het borstvoeding geven ook wat pittiger dan ik van tevoren had gedacht.
De eerste dagen deden m'n tepels enorm veel pijn en was m'n zoontje toch best veel afgevallen. Toen heb ik moeten bijvoeden, maar wel met een slangetje in de mondhoek terwijl hij aan m'n borst lag. Daardoor zijn de processen van productie en hechting en zo niet verstoord, en inmiddels is m'n productie goed op gang. Tepel hoedjes heb ik geprobeerd maar vond ik voor mezelf niet fijn werken, dus nu doe ik weer zonder. Gelukkig doen m'n tepels niet zoveel pijn meer. Beetje melk erop smeren is de wonder oplossing zeg!
M'n jongen komt vooral 's avonds heel vaak: bijna elk uur. Dat vind ik wel pittig. Gelukkig mag ik 's nachts een keer 5 uur tussen voeden laten zitten (maar dat redt hij meestal niet). Het is best wel zoeken allemaal naar wat hij wanneer nodig heeft, en wanneer hij huilt om krampjes of dat hij (alweer) honger heeft. Dus ik voed op verzoek omdat het verzoek vaak veel vaker komt dan eens in de drie uur haha.

Ha Feutje, wat leuk weer wat van je te lezen en zo fijn dat hij er eindelijk is! Van harte gefeliciteerd! Zo zie je maar dat je van alles kunt willen en bedenken over je bevalling, maar het gaat echt niet zoals je je dat voorstelt. Ik wilde namelijk graag in het ziekenhuis bevallen, maar ben juist thuis bevallen. Net andersom.

Ja erg he die pijn aan je tepels, ik had in het begin de korsten erop en zat bijna te huilen tijdens het voeden ?‍?. Gelukkig bij mij ook snel genezen, maar anders had ik dat ook echt niet volgehouden hoor. Moeilijk is dat ja om in te schatten of het krampjes zijn of honger, hier gaat dat net zo. Bij mij is hij juist overdag onrustiger en wil vaker drinken, dat vind ik dan wat minder erg haha. Ik vind de tepelhoedjes voor mezelf ook niet zo fijn en helemaal niet als mijn zoon ze driftig eraf trekt en dat er dan overal melk ligt (we maken er soms best een zooitje van met z'n tweeën ?), maar zonder wil hij eigenlijk niet goed aanhappen en doet het bij mij pijn. Dus ik heb het maar geaccepteerd. Al blij dat hij zo goed drinkt aan de borst.

Fijn dat het goed met jullie gaat, geniet er lekker van!

Hoe gaat het met voeden bollebuikpuntnl? Hier gaat het steeds beter. Hij drinkt goed en m'n productie gaat ook goed, regelmatig natte plekken in m'n kleren ?.
Kraamweek is net afgelopen, ga de kraamzuster wel missen hoor, ze was echt fantastisch. Gelukkig komt m'n moeder morgen een weekje logeren.
M'n zoontje heeft vanochtend z'n geboortegewicht weer bereikt!
Houden jullie het een beetje uit met de hitte?

Feutje van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Je hebt een behoorlijke bevalling gehad zo te lezen, pittig hoor. Die ruggenprik is dan echt een uitkomst hè? Fijn dat je productie goed op gang is en het allemaal goed loopt. Ik heb besloten te stoppen met de borstvoeding omdat de productie nog niet op gang komt en ze ook niet weten of dat überhaupt nog komt. En mijn kleine meid heeft nog steeds de energie niet dus vind het ook super zielig voor haar. Ze geniet zo aan de fles en dan drinkt ze ook heel goed. Hebben het hier in de kraamweek ook nog met dat spuitje geprobeerd en dan dronk ze ook wel goed maar om dat zelf te doen vind ik zo‘n gedoe. Voorheen was ik 1,5/2 uur bezig met een voeding incl kolven en dat ook snachts, nu ben ik met Max een halfuur/drie kwartier klaar. Echt super fijn, vooral voor mijn eigen rust. Wel even wennen hè als je kraamzorg weggaat? Ik vond het echt doodeng maar vind het nu heerlijk! Mijn vriend heeft vanaf morgenmiddag ook 3 weken vakantie dus we gaan nu heerlijk genieten met z’n 3’en ?❤️

Pff, voeden voor 1,5 tot 2 uur, en dat zo vaak op een dag, geen wonder dat je het niet meer vond werken. Dat zou ik ook niet trekken. Heel begrijpelijk dat je over bent gegaan op flesvoeding, dat zal een stuk rust geven.
Hoe herstellen jullie lichamelijk? Ik heb gisteren voor het eerst een kleine wandeling met de jongen gemaakt (100 meter en weer terug, dus dat stelde niks voor), wel lekker om steeds mobieler te worden. Maar ik ben wel bang dat ik af en toe m'n bekken overbelast, die is wel soms een beetje aan het zeuren. Komende ochtend maar een tijdje in bed blijven liggen, ik kan ook wat extra slaap gebruiken. Gisteravond was m'n zoontje ontroostbaar, denk van krampjes. Uiteindelijk was toch borstvoeding de oplossing, maar wel na ongeveer 1,5 uur, dus toen had hij ook weer honger. Daarna had hij gelukkig goed doorgeslapen. Die nacht voedingen zijn wel ideaal om het forum bij te werken zeg ^^

Terug
Bovenaan