Uitgerekend juli 2021

Hahaha precies, toen ik zo lang bezig was met voeden en kolven vond ik het forum ook ideaal om ff bij te lezen en te reageren. Lichamelijk gaat het echt super, ik kon de laatste weken van mijn zwangerschap echt helemaal niks meer door het extreme vocht en dat is nu allemaal veel minder. Ben weer super mobiel alleen word vaak teruggefloten door mijn vriend en omgeving. Doordat ik zoveel bloed heb verloren moet ik nog wel aankomende weken voorzichtig zijn. Eerste wandelingetje heb ik vorige week gedaan toen de kraamzorg er nog was maar toen was ik wel kapot daarna, ook iets van 200 meter haha! Verder heb ik helemaal nergens last van, komt denk ik doordat ik ook niet ben uitgescheurd of geknipt ben. Erg veel geluk mee gehad. Als je last van je bekken krijgt moet je wel oppassen hè… echt even om je rust denken en stapje voor stapje opbouwen. Bekkenpijn is verschrikkelijk!

Hey mooie mama’s, hoe is het met jullie?

Hier gaat alles super. Mijn kleine meisje is alweer 9 weekjes en ze doet het super goed. Hele makkelijke baby, slaapt nog best veel en drinkt goed. Ze begint al heel veel te lachen en echt contact te zoeken waar we heel erg van genieten, zo leuk als ze zo’n grote open mond heeft van het lachen. Prachtig gezicht! Met mij lichamelijk gaat ook alles goed, heb nergens meer last van en ben 4 weken geleden weer begonnen met sporten. Heb nog een week vochttabletten gehad maar daar werd ik zo duizelig van dag ik nu maar mijn lichaam de tijd geef om het af te breken. Lekker veel sporten en bewegen erbij. Voel me top! Hoe is het met jullie lichamelijk en geestelijk? Alles een plekje kunnen geven van de zwangerschap/bevalling?

Liefs,
?

Hoi wat leuk weer wat van je te lezen en nog veel leuker om te lezen dat het zo goed met jullie gaat! Het is je ook van harte gegund, de laatste weken van je zwangerschap zijn niet makkelijk geweest.

Hier gaat het over het algemeen wel goed. Ons ventje groeit als kool, maar hebben toch wel wat dingetjes waar we echt wel druk mee zijn. Overdag is het niet zo’n goede slaper en hij heeft een voorkeurshouding, waardoor 1 kant al een beetje gaat afplatten. Inmiddels al onder behandeling bij een osteopaat en een kinderfysio om ook zelf met hem te oefenen/stimuleren. Hij heeft ook wat klachten die komen door (een milde vorm van) verborgen reflux, dus zijn nu bijna twee weken bezig met jbpm door de voeding te doen. Al met al lijkt alles nu wel zijn vruchten af te werpen, want het gaat zoveel beter met hem. Borstvoeding heb ik met 6 weken afgebouwd, dat liep niet goed, gaf veel onrust en had tweemaal borstontsteking gehad. Daar was ik dus ook helemaal klaar mee ? Door al deze dingetjes ben ik wel erg vermoeid, dus hoop de komende weken wat meer rust te kunnen pakken. Verder ben ik lichamelijk wel heel goed hersteld, nu in mijn hoofd nog een beetje rust krijgen.

Zo leuk hè dat lachen, ons ventje lacht nu ook zoveel. Daaraan merk ik ook dat hij veel beter in zijn vel zit en daar genieten we ook echt van! ?

Wat leuk dat je antwoord Mootje, was erg benieuwd naar hoe het met je ging. Dappere en verstandige keuze dat je met de borstvoeding bent gestopt. Nu word het voeden ook echt weer leuk hè? Ik had dat wel toen ik gestopt was, zag niet meer tegen de voedingen op en ik geniet er nog elke keer van lekker haar de fles geven. Wat fijn dat de jbpm nu al begint te werken, wat een opluchting zeg. Lastig als de kleintjes een voorkeurshouding hebben en daardoor een afplatting krijgen. Die van mij beweegt zoveel met haar hoofdje dat als ze het had ik haar ook niet in een andere houding krijg gelegd, deze doet wat ze zelf wil haha! Hoe gaan de nachten? Probeer de komende tijd even lekker om jezelf te denken om alles een plekje te geven en de rust nu te vinden nu het al wat beter lijkt te gaan. ?

Ik herinner mij nog inderdaad dat de borstvoeding bij jou ook niet helemaal naar wens ging. Wat je zegt, het geeft zoveel rust. Dat kan voor moeder én kind alleen maar beter zijn. Nu kan mijn man ook wat “diensten” draaien, haha. Ja ik ben echt heel blij dat het allemaal lijkt te werken, hij slaapt nu overdag ook beter. Eerst wilde hij overdag ook vaak op zijn buik bovenop een van ons slapen, denk dat hij echt wel pijntjes had. Nu ligt hij zo relaxed in bed. De nachten gaan ook wel goed, maar een echt ritme/schema hebben we nog niet echt. Het blijft een beetje voeden op verzoek en soms rek ik dat wel een beetje. Gelukkig valt hij na de nachtvoeding meteen weer in slaap, maar in de ochtend is hij er vaak wel vroeg bij ?

Haha, jij hebt dus een zeer beweeglijke dame. Heel fijn, dan is ze in ieder geval lekker soepel. Ik had in een ander topic van jou gelezen dat ze al lekker 5 uur tussen de voedingen laat? Hoeveel geef jij? Wij zitten nu op 150+5 en hij krijgt nog wel 6x aangeboden. Ene keer drinkt hij hem helemaal leeg en andere keer wat minder. Totaal drinkt hij dan wel wat hij “mag”. Overdag zit er niet langer dan 4 uur tussen.

Altijd spannend hè of hij na de nachtvoeding gelijk weer verder slaapt. Ik vind dat ook zo spannend maar ze slaapt elke keer als een roos weer verder. Gelijk na haar boertje valt ze op mijn borst in slaap, heerlijk! Ja ik laat er nu 5 uur tussen en ik geef 180+6. Ze is nu 5 kg en dat gaat super lekker. Snachts laat ze er zelf 3,5/4/5 uur tussen. Heb het gevoel dat we nu wel wat meer een ritme krijgen met de voedingen. 08.00/13.00/18.00/23.00/03.00 of dan 04.00, de nacht voeding verschilt soms nog. Fijn dat de kleine man zich al wat beter voelt, zo naar om te zien als hij zich niet lekker voelt. Jij bent 5/7 bevallen toch als ik het goed heb? Hoe lang is hij nu en hoeveel weegt hij? Je was wel rond de 40 weken toch?

Hoi dames, leuk om weer wat te horen van jullie! Bij ons gaat het ook super! M'n kleine mannetje is alweer 2 maanden oud en groeit goed. Donderdag weer naar het CB, dus dan hoor ik hoeveel hij weegt. Hij is lekker vrolijk en speelt al heel lief met een knuffeltje dat hij in z'n mond probeert te proppen ?
Ik ben ook weer lekker hersteld en sporten gaat mega langzaam, maar het gaat...
Ik hoop alleen dat hij nog de fles gaat leren drinken, want anders wordt het straks ingewikkeld als ik weer aan het werk ga. Hij wil alleen uit de borst... Vorige week een hele middag bij m'n schoonmoeder gehad in de hoop dat hij wel uit de fles ging drinken als hij geen andere keus had, maar dat betekende voor hem een hongerstaking ?? Dus geen idee of hij er ooit zin in gaat hebben.
Ik denk ook dat er heel misschien al een eerste tandje aan zit te komen... Hij kwijlt een boel en zuigt sinds een paar dagen op z'n onderlipje. En het witte puntje in z'n tandvlees zou heel misschien het begin van een tandje kunnen zijn... Ik hoop het stiekem nog niet, want dan lijkt voeden me een stuk pijnlijker.
Zijn jullie alweer aan het werk? Hoe gaat dat? Ik moet over 2 weken weer beginnen (heb er nog wat vakantie achteraan geplakt) en vind dat nog best wel spannend...
Liefs!

Terug
Bovenaan