Uitgerekend juli 2021

Hey Feutje wat leuk om wat van je te horen en wat fijn dat het zo goed gaat! Lastig zeg dat hij niet uit de fles wilt drinken, ondanks je poging bij je moeder. Hopelijk begint hij het snel te willen en anders moet hij straks lang in hongerstaking als je weer aan het werk gaat. En jeetje nu al een tandje? Dat zou mooi optijd zijn! Mijn meisje begint ook steeds meer te kwijlen, ik zal eens opletten hoe het er bij haar uitziet haha! Hoe gaan de nachten en het slapen verder? Hoe voel jij je verder? Alles een plekje gegeven en volop aan het genieten? Ik ben toen ik 12 weken zwanger was ontslagen bij mijn werk, ik zat toen in mij proef maand want ik had net een nieuwe baan. Ik had mijn vaste werk waar ik 4 jaar werkte op vrijdags opgezegd en die maandag erna kwam ik erachter dat ik zwanger was. Heel zuur! Samen met mijn vriend besloten dat ik thuis blijf bij de kleine zolang het mijzelf bevalt. Gelukkig geen financiële stress dus dat scheelt enorm!

Ja als hij niet uit de fles gaat drinken moet hij maar mee naar kantoor voor die ene dag in de week oid... Of ik zoek een oppas adres in de buurt van kantoor zodat ik tussendoor kan voeden. Zal m'n schoonmoeder jammer vinden. Ze heeft al voorgesteld om tijdens het oppassen een keer langs kantoor te komen zodat ik kan voeden, maar dat is 35 min rijden, dus ook niet ideaal. Wel heel lief.

Geen idee of het echt een tandje is, maar vandaag was hij redelijk ontroostbaar en leek wel te willen bijten. We zullen het in de komende dagen wel merken.

De nachten vind ik nog wel zwaar, hij wil twee keer s nachts drinken en heeft soms extra hulp nodig om weer in slaap te vallen. Ben sinds een paar dagen op de wakkertijden aan het letten, maar daar zit nog totaal geen regelmaat in bij hem. Misschien kan ik hem daar nog wat meer bij helpen. Het valt me wel mee hoe goed ik tegen de opgebroken nachten kan. Ik was tijdens m'n zwangerschap volgens mij veel moeër dan nu (maar dat kan ik pas echt beoordelen als ik weer werk). Ik krijg ook heel veel energie van m'n kindje knuffelen en voeden en zien lachen ❤️❤️❤️ Dat is echt het beste in de wereld??

Fijn dat je lekker bij je kindje kan blijven Bollebuikpuntnl! Echt genieten van extra tijd samen en niet nog iets anders aan je kop ^^
Hoe zijn bij jou de nachten? Een beetje vol te houden?

@Bollebuikpuntnl Wat heerlijk dat er al steeds 5 uur tussen zit en wat groeit je meisje al goed. Hier gebeurt dat alleen in de avond en soms in de nacht. Meer voeden heeft bij hem nog niet zoveel zin, want dan drinkt hij het niet leeg. Misschien ook wel omdat het wat meer moeite kost doordat het dikker is. Ik ben inderdaad 5 juli bevallen, 2 uur voor de uitgerekende dag … dus officeel 39+6, maar heel mooi op tijd! De laatste meting was hij 55 cm (ongeveer 2 weken geleden) en zelf vandaag nog gewogen en hij is nu 6 kg. Hoeveel weken te vroeg was jouw dochter? Wat vervelend dat je ontslagen bent, maar gelukkig dat het zo ook kan thuis. Als je straks helemaal je draai gevonden hebt, vind je misschien wel weer wat anders leuks! Of het blijft gewoon heerlijk om thuis te zijn, dat kan natuurlijk ook.

@Feutje wat leuk om ook weer wat van jou te lezen. En fijn dat het allemaal goed gaat. Wel erg vervelend dat hij niet uit de fles wil drinken. Welke fles gebruik je? Wij hebben in het begin even bij moeten voeden met kolven en toen gebruikte ik de Natural Avent fles, deze speen zou ervoor moeten zorgen dat er weinig borst/speen verwarring is, ons zoontje pakte deze fles goed. Maar misschien heb je dat ook al geprobeerd. Ik hoop voor je dat je gauw een oplossing vindt. Ik las ook over het tandje, heb je al eens gegoogled op parels van Epstein, misschien heeft jouw zoontje dat? 8 weken lijkt me ook wel heel vroeg voor tandjes. Lastig he wat regelmaat krijgen, hier denk ik ook steeds dat we een ritme hebben…. en dat duurt dan 1 dag, haha. Maar al met al komt het vast wel goed met ons.Ik heb nu (bewuste keuze) geen werk en zit ook in de gelukkige situatie dat dat kan. Tot nu toe vind ik het ook heerlijk.

We hebben al van alles aan flesjes geprobeerd, Philips Avent, Dr Brown, difrax... Vaak sabbelt hij wel op de speen maar zuigt er niet op. Ik blijf het maar elke dag proberen, wie weet gaat het toch een keer klikken dat als hij zuigt dat hij dan lekkere warme moedermelk krijgt.
Epsteins parels had ik nog nooit van gehoord, maar het zou kunnen dat het dat is! Gisteren heeft hij veel gehuild en zag ik dat puntje, en vandaag voel ik aan z'n onderkaak nog geen verschil, dus ik denk dat het inderdaad vals alarm is en nog niet een tandje. Donderdag maar eens vragen bij het CB.

Wat vervelend Feutje dat tot nu toe geen enkele fles zijn aandacht weet te trekken. Is er inmiddels al wat verbetering of heb je de gouden tip via het CB kunnen ontvangen?

Nope... We blijven het maar proberen. Dinsdag heb ik nog met het consultatiebureau contact hierover.
Aan de andere kant heb ik ook nog niet veel zin om heel lang bij hem weg te blijven, dus dat is ook wel een fijn smoesje haha

Sorry dames even een paar dagen niet op de app gekeken. Hier gaat het echt super goed. Afgelopen nacht heeft ze van 22:45 tot 07:00 geslapen, ongelofelijk! Toen de fles gegeven en toen heeft ze nog verder geslapen tot 09.30. Mij hoor je niet klagen haha! Normaal gesproken laat ze er ook al super lang tussen maar dit is een record hoor!

@Mootje Ja jij was mooi bij je uitgerekende datum, fijn zeg. Ik ben 7-7 bevallen en mijn kleine meid zat afgelopen keer bij het consultatiebureau op 57,5 cm en 5 kg. Ik ben 3,5 week te vroeg bevallen, was eigenlijk pas 31-7 uitgerekend. Fijn dat je ook lekker thuis kan blijven, heerlijk van alles kunnen genieten. Ben er zelf erg blij mee en verveel me nog geen moment. Mocht het inderdaad anders worden en het als een sleur gaan voelen ga ik gelijk wat zoeken voor een aantal dagen. Maar zolang het zo voelt zoals nu geniet ik er lekker van!

@Feutje Wat balen zeg dat er nog geen fles word geaccepteerd… ik las laatst hier een topic over een merk van flesjes die ik niet kende, kan ook niet meer herinneren welke het was. Maarja als je alles al zowat geprobeerd hebt houd het een keer op. Zou je het kunnen redden om hem altijd aan de borst te leggen? Qua werkdagen en tijden? Je vertelde al van je schoonmoeder maar dat is inderdaad nogal een gedoe om zolang heen en weer te rijden. Maar als er geen andere optie is en ze heeft het aangeboden dan is het niet anders.

@Feutje hoop voor je dat het gauw gaat lukken, maar inderdaad is het stiekem ook wel lekker als je steeds naar je zoontje kan. Maar kan me voorstellen dat het ook wel wat onrust geeft, je wilt toch op een gegeven moment ook wel dat iemand anders hem kan voeden.

Ik had volgens mij ook gelezen over de flessen waar Bollebuikpuntnl het over heeft… was dat niet van het merk Hegen? Ik had daar namelijk ook nog nooit van gehoord.

@Bollebuikpuntnl wat een heerlijk slapertje heb jij zeg! Zo heb je ook nog af en toe tijd om iets anders te doen, haha. Hier gaat het met slapen gelukkig ook steeds beter, maar overdag zijn het nog wel korte slaapjes. Voor 3 weken te vroeg gaat ze wel echt heel goed hè qua groei, superfijn!

Slapen jullie kindjes nog bij jullie op de kamer? Of misschien helemaal niet gedaan? Die van ons is nu zijn wiegje wel ontgroeid. Hij is nog weleens druk met zijn armpjes (inbakeren doen we niet meer), dus dan hoor je hem steeds tegen de spijltjes slaan. Daar wordt hij, maar ook wij wakker van. Overdag sliep hij al wel in zijn ledikantje op eigen kamer, maar nu hebben we het ledikantje op onze kamer gezet. Gaat op zich heel goed, maar vind het ook wel fijn als hij overdag in zijn eigen kamer is. Alleen geen zin om elke dag het bed te verplaatsten. Weet niet of ik er al aan toe ben om hem ‘s nachts ook al daar te leggen … het gaat allemaal al zo snel ? Hoe doen jullie dat?

Terug
Bovenaan