Uitgerekend juli 2021

Ja ze doet het inderdaad super goed qua groei, eigenlijk met alles wel. Ik heb haar niet bij ons op de kamer gehad, heb het 1 nacht geprobeerd maar werd na 10 minuten al gek dus gelijk weer op haar eigen kamer gelegd. Heb de babyfoon naast me staan dus kan haar gewoon zien en het geluid hoor ik snel genoeg haha! Overdag slaapt ze gewoon in de box/wandelwagen/tripptrapp/4moms elektrische stoel. Het is maar net waar ze ligt en of ze moe is, hier zit bij ons totaal geen ritme in qua slaapjes. Dus ene dag overdag veel wakker en andere dag savonds. Geen peil op te trekken maar werkt voor ons voor nu nog ideaal. Wat lastig met je zoontje dat hij zo zwaait. Misschien zijn van die bedomranders een idee? Inbakeren hebben ze in het ziekenhuis bij haar wel gedaan maar thuis nooit aan begonnen. Ze is wel erg beweeglijk maar volgens mij vind ze dat ook erg fijn en we hebben er allemaal geen last van gelukkig. Misschien moet je gewoon eens proberen om op zijn eigen kamertje te leggen savonds? En dan een vast avond ritueel zoals gordijnen samen dichtdoen zodat hij weet dat het nacht is en niet een slaapje van overdag?

Wel lekker dat ze overal slaapt! Ons zoontje deed dat de eerste weken ook wel, maar daarna werd het een slechte slaper overdag. Wij proberen er nu meer regelmaat in te krijgen en dat gaat gelukkig steeds beter. Hij heeft alleen last vd spijltjes van het wiegje, maar die gebruiken we nu dus niet meer. Ik was gisteren inderdaad aan het overwegen om hem dan ‘s nachts ook op zijn eigen kamer te leggen, maar vannacht had hij weer iets waardoor ik het toch liever nog niet doe. Hij heeft wat last van verborgen reflux en soms verslikt hij zich dan ineens (zelfs paar uur na de voeding) en dan wil ik hem snel rechtop uit zijn bed. Hij was vannacht zelf ook een beetje in paniek ervan en daar schrok ik wel van. Gelukkig zijn de klachten al veel minder, gebruik in overleg met CB jbpm in de voeding en dat helpt wel goed. Maar volgens mij had ik dat al eens verteld ??

Zit jouw dochtertje al in de 12 weken sprong? Ik heb het idee dat het hier momenteel wel wat gaande is, haha.

Oh jeetje dan is het logisch dat je hem dichtbij je wilt houden, als er dan iets is ben je er gelijk bij. Misschien toch maar ledikantje blijven verplaatsen? Of ander goedkoop reiswiegje of inklapbare box bij jullie op de kamer zetten? Als hij dan ooit uit logeren gaat dat je het zo kan meenemen. Gaat al wel beter dus met de jbpm? Zielig is dat he, als je dat bij die kleintjes ziet. Heb even op internet gekeken onder de 12-weken sprong maar denk inderdaad dat we daar nu inzitten, vind het gelukkig nog wel meevallen. Maar inderdaad minder goed drinken en heel veel korte hazenslaapjes overdag. Dat is wel lastig soms maar nu weet ik waar het aan ligt haha! Ze spuugt ook wat meer en ook soms 2,5 uur na de voeding nog en dan alleen maar water. Had gelezen dat dat gewoon het maagzuur is en geen kwaad kan maar het is wel vervelend en schrik er elke keer van. Ook is ze best hangerig en zodra ze mij ziet/hoort of met mij door de kamer loopt is alles goed. Vinden opa en oma niet zo leuk haha! Helaas. Heeft joun kleine er ook al erg last van? Ik twijfel soms of ik moet rekenen vanaf haar geboortedag of vanaf mijn uitgerekende datum. Soms zie je wel met topics dat het dan ‘gecorrigeerd zoveel is’. Als ik dit nu lees van de 12 weken zal ik wel gewoon vanaf de geboortedag moeten rekenen want dat klopt allemaal wel.

Hoe zit het trouwens bij jullie met speen/duim zuigen? Wij hebben vanaf het begin een speentje gegeven en hoefden er gelukkig niet uit snachts om de speen terug te geven maar ze begint sinds een week op haar duim te zuigen. Ben ik niet erg blij mee dus als ik er bij ben en ik zie het geef ik haar snel de speen. Hopen dat het een fase is omdat ze alles aan het ontdekken is.

We hebben er nu voor gekozen om voorlopig het ledikantje op onze kamer te houden. Als hij eenmaal ergens gaat slapen, maakt voor hem de ruimte niet zoveel uit hebben we gemerkt. We zijn vorige week voor het eerst "op vakantie" geweest en hij sliep in een campingbedje in een vreemde ruimte, dus dat ging eigenlijk super goed en eerder op zijn eigen kamer had hij ook geen moeite mee. Ik vind het campingbedje voor langere tijd eigenlijk niet geschikt qua matras. Het gaat zeker veel beter met de jbpm, eigenlijk merkten we dat de eerste dagen al. Het was even puzzelen met de juiste verhouding en combinatie fles/speen, maar dat is inmiddels gelukt! Ben daar wel echt heel blij mee hoor, want het is gewoon een veel blijer mannetje en slaapt daardoor ook veel beter (papa en mama dus ook).
Ik heb inderdaad ook weleens gelezen dat de sprongetjes later kunnen zijn bij te vroeg geboren baby's. Bij mijn zoontje merk ik vooral de veranderingen in zijn vaardigheden en hij is wat hangerig/huilerig. Gisteravond lag hij ineens als een stuiterbal in bed, haha was zo grappig om te zien. Heel wild trappelen met zijn beentjes enzo en daarna plofte hij in een diepe slaap. Ook wil hij nu zelf proberen om naar zijn zij te draaien, met een beetje hulp lukt dat ook. En in plaats van alleen maar lachen komen er nu ook veel meer andere geluidjes uit, superschattig.
Wij hebben ook in de eerste week al een speentje gegeven, vaak heeft hij hem met inslapen en daarna tuft hij 'm uit en slaapt hij verder zonder die zuigbehoefte. En we geven de speen om te troosten. Duimen doet hij (nog) niet, maar hij heeft wel sinds een tijdje zijn handjes ontdekt om daar op te sabbelen (hopelijk blijft het daarbij). Ik denk dat je het goed doet door de speen aan te blijven bieden, dat zou ik ook doen. Ik heb wel gelezen dat duimen niet zo erg is het eerste half jaar, maar het afleren is wel moeilijker. Ik zou dus zeker ook elke keer wanneer je het ziet de duim vervangen voor een speen.

Heehoi, ik zie dat ik best wat reacties weer heb gemist. Het gaat hier best goed. M'n zoontje is nu drie maanden en heeft z'n eerste prikjes gehad. Dat was even pijnlijk, en heeft hij later ook wel klaar van gehad, maar gelukkig hielp de paracetamol.

S nachts slaapt hij in een co-sleeper naast ons, dat is wel heel fijn. En overdag in de kinderwagen of in z'n wiegje. Sinds een paar weken probeer ik wat voorspelbaarder te zijn in de slaapjes, en dat lijkt wel te helpen: hij valt overdag sneller in slaap.
S nachts komt hij nog wel elke 3 uur zo ongeveer, maar dat komt denk ik doordat hij overdag vaak onrustig drinkt, hij is ofwel afgeleid of krijgt teveel lucht binnen. Misschien helpt het om overdag wat donkerder en rustiger te gaan zitten om te drinken, dat we wat meer de tijd kunnen nemen.
Hoe gaat dat bij jullie?

Hi Feutje, leuk weer wat van je te lezen en zo te zien gaat het allemaal goed! Wel pittig dat hij nog elke 3 uur komt. Hoe is het afgelopen met de overgang naar flesjes? Wil dat al een beetje lukken?

Hier gaat het goed, vorige week maandag ook zijn eerste prikjes gehad en daar was hij wel even verdrietig van (lees: hij liep rood/paars aan en vergat bijna te ademen tussen het krijsen door … en toen moest er nog een prik in ?), daarna gelukkig gauw over. ‘S nachts wel een beetje koorts gehad en de rest vd week wat rommelig met drinken. De slaapjes overdag gaan wat beter, maar zijn nog steeds heel kort. Verder doet hij het supergoed en ligt lekker vaak te kletsen/lachen, zo leuk en lief dat is echt genieten ?

Hey dames, leuk dat jullie weer een berichtje hebben achtergelaten. Hoe is het bij jullie? Ik lees dat er snachts nog steeds 2/3 uur tussen zit, lijkt me pittig maar als het verder goed gaat komt dat vanzelf. Omdat mijn meisje bijna een maand te vroeg is geboren had ze met 2 maanden al haar eerste prik en de laatste keer was 2 weken geleden toen ze 3 maanden was. Heel hard krijsen maar daarna gaat het goed. En beide keren de dag van de prikjes heel veel slapen, ideaal om even een inhaalslag te maken met schoonmaken of dingen in huis waar ik niet meer aan toe kom haha! Hier gaat het verder super, meisje slaapt klokje rond. Maak haar sochtends wakker om half 9/9 uur en savonds houd ze het echt niet langer vol dan tot 9 uur. Afgelopen 2 dagen komt ze overdag wel ineens om de 3 uur voor een fles maar dat maakt mij niet zoveel uit als de nachten nog zo goed gaan! Eerder was het om de 4,5/5 uur maar dan was savonds om 11 uur nog de laatste fles. Ze pakt de rammelaar ook al gretig vast en schudt er mee heen en weer maar op haar buik liggen vind ze niks. Dit moest ik meer met haar doen van het consultatiebureau om het te trainen maar ze zet het gelijk op een krijsen. Na de fles met boertje laten ligt ze vaak nog een halfuur bij mij op de schouder en dan traint ze haar nekje super goed! Hoe gaat dat bij jullie?

Terug
Bovenaan