Uitgerekend juli 2021

Flesjes heb ik inmiddels opgegeven. Hij gaat mee naar kantoor en dat gaat eigenlijk best wel goed, super gezellig ^^
Over een maandje is hij 4 maanden en mag dan ingedikte melk met rijstebloem van een lepeltje, wie weet lost dat wat op.

Afgelopen nacht hebben we op aanraden van de lactatiekundige m'n zoontje laten huilen toen hij wilde drinken. Ik weet nog steeds niet zeker of dat het beste was voor hem, maar vanochtend was hij z'n vrolijke zelf, dus die schade valt mee.
Hij heeft drie kwartier gehuild vannacht, en ben er bij gebleven (co-sleeper). Toen sliep hij weer. Hij heeft de hele nacht verder geslapen terwijl ik ervan uitging dat ik hem later in de nacht wel nog zou voeden, maar blijkbaar had hij dat niet nodig.
Hopelijk is dit het begin van betere nachten...

Oh wat fijn zeg dat hij lekker mee naar kantoor gaat en mag! Super fijn en heb je nu ook niet meer de stress over de fles geven, ideaal. Hoe zijn de nachten verder gegaan? Was het het begin van betere nachten?

Afgelopen nacht voor het eerst helemaal doorgeslapen! (Lees: van 22u tot 7:30.) Dus ik hoop dat dat een blijvende trend is ^^

Tummy time gaat hier best wel goed. In het begin ook vooral tummy time op mijn buik gedaan, liggend op bed of de bank. Er zijn wel YouTube filmpjes die tips geven hoe je het leuker voor je kindje kan maken. Door bijvoorbeeld een boekje voor te lezen (je kindje heeft geen handen vrij om de blz om te slaan als dat nog niet moet!), Een spiegeltje of ander kleurrijk speeltje erbij... En als helemaal plat tummy time niet fijn is zou je ook kunnen beginnen met schuin, dan train je de nekspieren ook, maar niet gelijk zo hard. Dan is het wat langer vol te houden ook.

Oh heerlijk zeg als je dan zo’n eerste nacht hebt hè? Eerste keer schrik je opeens wakker sochtends en ben je in paniek haha’ Hopelijk zet het door, zou fijn zijn! Bedankt voor de tips voor tummy time, ga het zeker proberen!

Feutje wat fijn dat hij mee naar je werk kan en zo heerlijk dat hij al langer geslapen heeft. Gaat dat nog steeds zo of was het een eenmalige actie? Hopelijk ook nog steeds wat meer tijd tussen de voedingen? Mijn zoontje gaat nu al een paar dagen van 23:00-6:00, al is hij vanaf 3:00/4:00 wel veel aan het rommelen, maar een echte nachtvoeding lijkt (voor nu) niet meer nodig, hoera!

Bollebuikpuntnl ik herken het ook met het op de buik liggen. Mijn zoontje moet dat “extra”, van de kinderfysio vanwege een voorkeurshouding. Hij vindt het daarom ook heel moeilijk, omdat de nekspieren aan de voorkant (ik dacht juist achter ?) wat slapper zijn. Ze zeiden ook dat je dan best wat vaker op een dag een minuut kan doen, dan minder een langere tijd. Ik merkte dat dat heel snel beter ging. Wat ook hielp, want mijn zoontje lag weleens te spartelen als een soort Superman met de armen wijd, is een handdoekje oprollen en dat onder oksels en armen leggen voor wat extra ondersteuning of gewoon zelf even de armpjes bij elkaar vasthouden of hand op de billetjes. Verder leg ik hem altijd op een speelkleed met veel kleuren en kraakdingetjes eraan vast. Dat is een succes. Resultaat: van de week rolde hij tot twee keer toe van buik naar rug, mijlpaal! Wat Feutje ook zei, met wat speeltjes en een spiegeltje maak je het ook een stuk leuker.

Helaas heeft het doorslapen zich nog niet doorgezet. In totaal 3 keer gebeurd, maar de meeste nachten nog 1 of 2 keer voeden. Ik had getwijfeld of ik hem weer zou laten uithuilen, maar dat doe ik denk ik voorlopig niet. Dat kost ook zoveel energie en m'n man en ik kunnen even niet heel slechte nachten gebruiken... Plus ik had gelezen over de slaapregressie van 4 maanden en ik kan me voorstellen dat dit daarmee te maken heeft. Maar dan is het alsnog heel erg zoeken hoe ik daar het beste mee om kan gaan.
Wakker wegleggen was eerder geen probleem, maar de laatste dagen werkt het soms alleen maar om hem voedend in slaap te krijgen. Ik hoop wel dat het zich gaat verbeteren in de komende dagen, maar als je leest dat die regressie weken kan duren...

Wat goed dat je kindje al kan rollen Mootje! Mijn zoontje is ook van de week een paar keer van buik naar rug gerold, maar denk dat het niet heel expres was, dus we blijven oefenen :D
Het is zo ontzettend leuk om hem te zien groeien en verbeteren! Ik geniet echt elke dag. Ondanks alle slaaptekort :p

Ah jammer Feutje van het slapen, maar heb wel gelezen dat het zo vaak kan wisselen! Misschien zit je zoontje ook wel in sprong 4. Dan willen ze ook wel slechter slapen, vaker drinken, veel aandacht enzo. Nou dat rollen was denk ik toch een eenmalige actie, of nou ja hij deed het 2x. Nu wil hij steeds, maar komt dan maar halverwege en ligt dan te worstelen en spartelen, haha. Denk dat het niet lang meer duurt voordat hij het echt onder de knie heeft.
Ja leuk hè al die nieuwe vaardigheden, wij genieten ook elke dag!

Wat leuk zeg dat ze bij jullie beiden al omrollen, die van mij lijkt het nog niet te snappen haha! Oefenen wel veel meer, merk dat ze al wel sterker word in haar nek dus we houden moed. Maak het nu leuker voor haar dankzij jullie tips met knisper boekjes en haar favoriete rammelaar enzo. Jammer dat de nachten nog niet zo lekker gaan maar dat komt vast vanzelf. Ze zijn zo snel groot… Hebben jullie dat niet als je naar je kleine kijkt dat je al zoiets hebt van jeetje het is geen kleine baby meer? Mijne was natuurlijk maar 2820 gram maar vind het echt al een klein mensje nu… vind het zo mooi om te zien maar wel confronterend want het is dus echt waar wat iedereen altijd zegt. Het gaat zo snel… Hier voor de rest alles helemaal super, vind haar echt het mooiste en leukste in mijn leven en ik betrap mezelf er soms gewoon al op dat ik over een tweede nadenk. Ook al een paar keer ‘subtiele’ hints naar mijn partner gemaakt maar we hadden gezegd tegen elkaar dat we het eerst zeker bij 1 laten. Ben wel verbaasd dat ik na zo’n ellendige zwangerschap er nu al zo snel weer zo over nadenk. We gaan het allemaal wel zien, ik geniet heel erg van haar en ze is echt ons wondertje. Hier slaapt ze al 3 weken klokje rond, 9 tot 9. Soms gaat ze om 8 uur al naar bed en slaapt ze ook rustig door tot wij haar wakker maken. Vind het stiekem wel fijn dat we de avonden weer voor onszelf hebben. Lekker even filmpje kijken samen, kopje thee/koffie en ff lekker bijkletsen samen. Zonder dat de kleine in de box of bij ons op de bank ligt/zit en je toch daar de hele tijd mee bezig bent. Overdag slaapt ze ook nog fijn wat uurtjes en als ze wakker is is ze alleen maar aan het lachen en brabbelen en aan het kletsen met mij. Zo fijn ?

Terug
Bovenaan