Uitgerekend juli 2021

Ja ik heb dat ook hoor dat het zo snel gaat. Ik heb vorige week al de kast opgeruimd en had een doos vol met kleertjes die al niet meer passen. Ben zelf ook een doos, want mijn sentimentele ik kan het nog niet wegdoen, haha ? Dus even bewaren op zolder. Ik had als kraamcadeau een memorybox gehad, daar heb ik wel zijn geboortepakje in gedaan. Dus die hou ik sowieso! Jouw kleintje slaapt wel heerlijk zeg, echt superfijn. Gaan de buikoefeningen inmiddels al wat beter? En jeetje… stiekem al nadenken over een tweede, dat is bij mij nog niet in mijn hoofd opgekomen hoor, haha. Maar dat is wel een heel goed teken! En een tweede zwangerschap kan maar zo ineens heel anders zijn.

Met ons ventje gaat het supergoed, sinds een paar weken zijn we van de nachtvoeding af. Hij werd rond 6:30-7:00 wakker, maar nu het uur verzet is, is dat helaas weer verschoven naar 5:30-6:00. Hij wordt ‘s nachts nog weleens wakker, maar slaapt dan weer verder. Ben hier al heel blij mee. En we zijn nu ook over naar 5 voedingen van 180+6. Eerder dronk hij zulke grote flessen niet leeg, maar dat gaat nu heel goed. Overdag nog steeds een slechte slaper, maar heb wel goede hoop dat dat zomaar ineens goed gaat komen. Vorige week ook gestart met oefenhapjes, echt zo leuk. Tot nu toe gaat dat wel heel goed, zijn jullie daar al mee gestart?

Heeey !! Zie opeens dat jullie hier nog actief zijn ?.. hele hoop gemist zo te lezen ! wat goed om te lezen dat alles ook zo goed loopt bij jullie !! Mijn meisje rolt ook nog niet om .. ook niet op dr zij trouwens ?.. ze houd wel heel trots dr hoofdje omhoog en brabbelt er dan druk op los .. hapjes heb ik geprobeerd afgelopen week met een geprakte banaan .. ik dacht dat ze er aan toe was .. maar ze moest er niks van weten .. denk dat ik het volgende week nog een keer probeer .. misschien met wat anders ? Wat hebben jullie als eerst gegeven ??

Hi Nanosh, leuk weer wat van je te lezen. Ik ben ook begonnen met banaan, vindt hij heerlijk! Maar ik wil toch liever eerst meer groente gaan proberen, voordat ik al het zoete geef. Hij krijgt nu elke avond een eetlepel gepureerde (winter)wortel en dat vindt hij ook goed te doen. Ik had daarvan zo’n 10 porties gemaakt, morgen ga ik met bloemkool beginnen. Had daar al een hapje van gegeven, dat was niet zo’n succes… wordt een uitdaging, haha.
Ik zou als ik jou was inderdaad gewoon over een paar dagen of een week nog eens proberen, dat komt vanzelf wel goed.

Wat leuk om weer wat van je te lezen Nanosh! Probeert je meisje het omrollen ook nog niet zelf? Ik merk sinds 2 dagen dat mijn meisje wel meer op haar zij gaat liggen, vooral met de luier verschonen haha! Voor de rest zit er nog niks met omrollen in alleen idd hoofdje goed omhoog en brabbelen en om haar heen kijken. Heb je de hapjes alweer geprobeerd? Ben benieuwd! Hoe is het bij jou Mootje? Gaan de hapjes er goed in? En de nachten? En met Feutje? Doorslapen 1 malig geweest? Hoe zitten jullie nu qua voedingen? Ik kom nu uit op 4 flessen van 180+6 en mevrouw erg al 2 hele potjes per dag, eentje fruit en eentje groente. Slaapt van 20:00 tot 08:30/09:00 en is een super vrolijk meisje!

En ojaaa, ze heeft ook al de eerste 2 tandjes erdoor! Super snel, al een week of 2! Gelukkig heeft ze er zo goed als geen last van! Bij jullie al tekenen van tandjes?

Hi Bollebuikpuntnl wat gaat jouw meisje goed! En snel ook zo te lezen, haha. Ze smikkelt dus lekker haar potjes leeg. Hoe merkte jij dat ze daaraan toe was? Hier zitten we nog in de oefenhapjes fase en dat gaat echt supergoed, maar nog niet ter vervanging van een fles. Wij zitten nog op 5x 180+6. Heb jij ook geoefend met ei en pindakaas? En jeetje nu al tandjes! Mijn zoontje kwijlt wel veel meer en zit sinds een paar dagen ook steeds zijn onderlip naar binnen te zuigen, haha. Weet niet of dat met tandjes te maken heeft of omdat hij zin heeft in lekkere hapjes ofzo. Verder gaat het heel goed. Hij gaat tussen 18:30-19:00 naar bed en slaapt dan tot 22:30 en maak ik hem wakker voor de laatste fles. Sinds een paar weken “slaapt hij door” (lees: hij hoeft geen nachtvoeding meer, maar nog wel zo nu en dan even wakker) tot een uur of 6:30-7:00 en krijgt dan de fles, dus daar ben ik echt wel heel blij mee! Slaapjes overdag zijn nog steeds kort en regelmatig ook bovenop een van ons, daar heb ik me bij neergelegd. Hij is supervrolijk en groeit goed.

Bij jullie gaat het zo te lezen ook goed, heerlijk zeg! Maar wat gaat het snel hè… ik vind het nu echt zo snel gaan. Toen ze net geboren was tot een maand of 3 vond ik het nog wel meevallen maar nu… misschien doordat ze dus al de potjes leeg eet en al 2 tandjes heeft. En maat 62/68 kan ze al aan! Ik kreeg door dat ze zin had in hapjes omdat ze steeds sneller kwam voor een voeding, soms had ik er maar 2,5 uur tussen en kon ik het niet meer rekken. In principe vervang ik nog geen fles voor een potje maar omdat wij de fles van 23:00 niet meer geven heb ik maar 4 flessen op een dag. De potjes geef ik tussendoor omdat onze kleine meid ook echt hazenslaapjes heeft overdag en behoorlijk veel wakker is dus alle tijd om het 2 uur ongeveer na een fles te geven. Ons schema wat al ongeveer 1/1,5 maand zo gaat is : 08:30 180+6, 10.30 fruit potje, 12.30 180+6, 15.00 groente heel potje, 16.30 180+6 en dan rond 20.00 de laatste fles 180+6. Gisteravond was het 19.30 en vanochtend 08.45??Onze kleine meid had al aantal weken erg rode wangetjes en heel veel kwijlen en ineens zag ik de tandjes vorige week. Ik moest er gewoon van huilen haha, erg hè? Ik heb nog aardig last van hormonen volgens mij want kan om alles nog huilen en droom ook nog steeds erg raar wat ik tijdens de zwangerschap ook had. Hoe is dat bij jullie dames? Nog veel ‘kwaaltjes’?

Terug
Bovenaan