Uitgerekend juni 2015

Hehe eindelijk tijd om ook weer eens wat te schrijven,, wat heb ik een hoop gemist!Ik heb nog niks gevoeld, zou ook niet goed weten hoe en wat ik moet voelen, dat zal toch inderdaad bij iedereen anders zijn. is nu ook nog wat te vroeg bij mij.(13,5 weekjes)Verleden week wel al zwangerschapskleding gekocht want mijn broeken knellen nu en truitjes worden te kort..Gisteren hebben we voor het eerst het hartje hier thuis kunnen horen met een angelsound!
zo een speciaal moment en het stelt je gerust!Volgende week geslachtsbepaling en dan afspraak maken voor 20 weken echo in januari.stiekem gaat de tijd langzaam en snel tegelijk haha

Dag allen,

Ik ben op 12 juni uitgerekend van mijn eerste kindje en zit nu dus op 13 weken en nog wat dagen. De zwangerschap was min of meer gepland en het kindje is van harte welkom. (Dat het meteen bij de allereerste poging raak was, hadden we natuurlijk niet verwacht...) Twee weken terug de eerste echo gehad en vorige week de combinatietest. De kans op een chromosomale afwijking is minimaal en het kindje groeit keurig volgens het boekje. De echoscopiste had niets dan lovende woorden over voor onze co-productie. Erg fijn natuurlijk allemaal! :)

Ik merk alleen dat ik - hoewel ik het kindje met eigen ogen heb gezien en ervan uit mag gaan dat we in juni toch echt ouders gaan worden - nog geen echte gevoelens koester voor het kindje. Het lijkt een beetje alsof het niet zoveel met mij te maken heeft. Het zevende-hemel-sfeertje dat ik in veel posts maar ook boekjes, tijdschriften en sites tegenkom, herken ik dan ook niet zo. (Nou ben ik ook nogal nuchter aangelegd, maar je zou toch denken dat het naderende moederschap meer met me doet dan dit.)

Wellicht komt het omdat ik werkelijk niets merk van mijn zwangerschap. Alleen de eerste weken had ik enorm opgezette borsten, maar dat is inmiddels al weken geleden. Verder voel ik me exact hetzelfde als toen ik nog niet zwanger was en ik heb (behalve mijn eigen vetrolletjes) ook nog geen bolle buik. Ik weet dat ik hiermee enorm verwend ben, maar het zorgt er ook voor dat de zwangerschap nog niet echt bij me 'leeft'.

Ik wil de enthousiaste sfeer niet bederven, maar vroeg me wel af of iemand dit herkent. Van de huidige zwangerschap of een vorige?

En even voor de zekerheid: ik ben in het geheel geen somber, depressief type, maar juist energiek, vrolijk en optimistisch. Hooguit wat nuchter. :)

Welkom gebruiker724280
Ik herken het gevoel wel een beetje van de eerste zwangerschap. In het begin heb je de test en voelde ik mij in de Gloria maar dan gebeurd er weinig tot niets. Elke echo gaf dan toch weer de bevestiging, ja ik ben toch echt zwanger. Maar toen ik eenmaal echt leven binnenin voelde werd het echt :) denk dat dat bij jou ook wel zo kan zijn. Nog ff geduld dus. Door het voelen kun je ook contact maken wat ik echt geweldig vond/ vind.

Hi allemaal, lang geleden! Fijn te lezen dat het met jullie ook allemaal goed gaat. Heel fijn!Toch is de tijd van de tests ook wel weer spannend!Ik ben vanwege mijn leeftijd risicogroep (1:156) dus bij termijnecho had ik meteen combinatie test en nu is de kans aangepast naar 1:3000! Dat is nu zo'n kleine kans dat we besloten hebben ook niet meer voor Nipt te gaan. Uitgerekende datum is bijgesteld naar 12 juni, dus morgen ben ik al 14 weken! Ongelooflijk!Mijn broeken gaan al strak zitten, maar wijt het zelf nog aan het vele eten hahaNu moet ik zorgverzekering nog regelen. Waar letten jullie op bij de verzekering? En voelen jullie al iets bewegen? Lijkt me zo bijzonder! Misschien dat het dan een beetje tot me dor gaat dringen dat ik echt zwanger ben haha!Fijne dag allemaal

Hoi!

Dankjewel voor je reactie, Bliesener. Ik ben blij dat ik niet nu al gedoemd ben een ontaarde moeder te worden! ;)

Ik ben erg benieuwd naar het moment dat ik de baby kan voelen. En dat mijn buik dikker gaat worden, zodat ik ook wat meer zie dat ik zwanger ben. Nu voel ik al wel - als ik op mijn buik druk - dat mijn baarmoeder gegroeid is en hard is doordat 'ie nu natuurlijk gevuld is met vruchtwater en de baby in wording, maar dat is toch anders dan een typische bolle zwangerschapsbuik.

Hopelijk wordt het dan allemaal wat 'echter'. Vast wel. :)

hey allemaal,

ik had ff wat moeilijkheden met schrijven maar heb meegelezen.
Als ik niets heb gemist gaat t goed met iedereen, fijn!

Welkom @gebruiker 724280 en een voorspoedige zwangerschap gewenst!

Ik heb 9 dec de combitest gehad. Echo was goed, nu nog in afwachting van de totale uitslag (hopelijk en als t goed is morgen). De kleine lag er mooi voor en bewoog rustig armpjes en beentjes. We konden goed zien waar oogjes neus en mondje zaten. Mijn placenta ligt aan de achterkant dus de vk verwacht dat ik de kleine al redelijk vroeg zal kunnen voelen. Moet nu wel zo'n beetje achter zwangerschapsbroeken aan want afgezien van mijn boyfriend jeans zitten mijn broeken (zlefs met strech!) al niet meer echt lekker - vooral na t eten moet echt de knoop los hahaha:-0

Vanmorgen (toen mijn blaas nog echt vol was en dus van onder tegen mijn baarmoeder aan drukte) voelde ik toen ik op mijn rug in bed lag ineens wel echt dat mijn buik anders aanvoeltde: ik voelde een echt een rond iets wat er eerder niet zat;-)

nog een fijne avond en genietze, meiden!

@Bliesener: Dankjewel voor je uitleg! Ik wacht het rustig
af;-) Jaaa lijkt me zo gaaf als je dat iedere dag voelt! Wij denken dat het een
zij is, maar dat weten we pas over een half jaar echt hihi. Superleuk al die
roze cadeautjes! Lekker genieten!@nijntje: Zo mooi he het hartje luisteren:D
Spannend de geslachtsbepaling! Wat denken jullie dat het wordt? Wij een meisje,
maar wij willen het niet weten hihi

@20-wekenecho: Mijn afspraak voor de 20-weken-echo staat
op 22 januari om 9.00 uur! Jullie al een afspraak staan?

@gebruiker724280: Welkom en van harte gefeliciteerd!!
Fijn dat alles goed gaat met de beeb! Voor ons is het ook het eerste kindje! Ik
herken het niet, maar er zijn genoeg vrouwen die dat ook hebben hoor! Snap wel
dat als je verder niet veel merkt, het dan ook moeilijker is om voor te stellen
dat er echt een kindje in je buik groeit! Mijn kwaaltjes zijn volledig weg,
maar mijn buik groeit, was normaal altijd heeeel slank en nu zie je het echt
goed bij mij. Zie foto verderop. Het komt vanzelf meis!

@knut: Wooooow wat een prachtige uitslag!! Gefeliciteerd!
Groot gelijk om de NIPT niet te doen! Ik ben overgestapt naar CZ en heb daarbij
de aanvullende verzekering Gezinnen. De keuze hiervoor is dat ik zat bij CZ
direct, maar zelfs met aanvullend kwam je daar niet ver. En ik tevreden ben
over CZ. Ik ben collectief verzekerd en dat scheelt voor mij aanzienlijk. Wij
willen graag in het ziekenhuis bevallen en de eigen bijdrage wordt dan ook
vergoed, verder wordt ook de eigen bijdrage van €4 per uur kraamzorg vergoed.
Dat alles bij elkaar opgeteld, haal je die aanvullende verzekering er met gemak
uit. Een andere vriendin van mij raadde mij deze ook aan, zij bevalt in januari
van de tweede. Ook fysiotherapie en dat soort zaken worden goed vergoed en dat
is ook belangrijk. Ik voel nog niets bewegen, maar buik groeit al aardig!

@ vitanova79: Fijn dat de echo goed was meis! Uitslag al
binnen inmiddels? Ik ben benieuwd waar mijn placenta ligt, dat hoop ik volgende
week maandag te horen als ik bij de VK ben! Ik heb ook al een
zwangerschapsbroek gekocht, zit heerlijk

@hier: Morgen precies 15 weken alweer!! Babykamer is
gekocht jeah! We konden deze kans gewoon echt niet laten schieten! Supermooi
kamertje. Wel wat gebruikerssporen, maar bijna niet te zien, dus zijn er
helemaal blij mee. Kost momenteel 1000 euro bij de babydump en wij nemen het
over voor 200 euro! We hebben zaterdag meteen de kamer bij ons in huis
leeggemaakt waar de babykamer komt. Mijn oude kledingkast en bed zijn meegegaan
van huis vorig jaar toen we trouwden en die kast hebben we leeggehaald en
ruimte gevonden in huis om dat netjes op te bergen. Manlief de kast meteen uit
elkaar gehaald. Die kast gaan we opstoken met oud&nieuw haha. Het bed is
ook uit elkaar en die komt mijn vader woensdagmiddag ophalen. Zo vreemd dat die
kamer leeg is haha. Vrijdagavond gaan we verf halen bij de schilder en zaterdag
gaat manlief met zijn vader verven. De week daarop willen we dan de meubeltjes
gaan ophalen en in elkaar zetten. Dus dit jaar staat de babykamer er gewoon al
en hoeft het alleen nog maar aangekleed te worden met mooie accessoires
enzovoorts. Dus dan kan ik lekker gaan shoppen en uitgebreid rondkijken
woehoe!:D

En ik ben zo trots op mijn kleine buikje, normaal was ik helemaal plat en daar
is nu echt niets meer van te zien, zooooo leuk! Zie hier mijn foto:
http://i62.tinypic.com/66dees.jpg

Inderdaad, wat een mooie uitslag hadden jullie op de combitest, Bliesener. Fijn!

Wow ja, @babbeltje90, inderdaad al een mooi buikje! Ik zou hem ook al trots showen! Helaas was mijn buik niet bepaald plat en strak voorheen dus dan duurt t toch wat langer. Ik kijk er naar uit. Fijn dat jullie al zo goed geslaagd zijn voor een kamertje, zeg!

Terug
Bovenaan