Uitgerekend juni 2015

Yeeyy.. we krijgen een kleine baby BOY!Het was in eerste instantie niet zo duidelijk te zien op de echo omdat ie verkeerd lag. Hem even geplaagd en toen konden we het zien! & Wat een acrobaat kon niet stil liggen, steeds met zn voetjes tegen mn blaas aan het trappelen en zich om aan het rollen! en nog specialer opeens ging het handje tot voor z'n mondje.. (nu 15 weekjes)Kon het vandaag echt niet laten en met manlief toch maar de stad in getrokken en hier en daar al wat babyjongens kleertjes gekocht! so in love nu al!20 weken echo gepland voor 23 januari 2015Ik ben ook collectief verzekerd bij CZ en heb heel lang getwijfelt tussen de aanvullende gezinnen en basis collectief(aanvullend), uiteindelijk na lang wikken en wegen voor de laatste gekozen. daar ik van de rest nooit gebruik maak en mijn tandartskosten niet opwegen tegen de verzekering maandelijks.
alles omtrent bevalling etc. wordt nu wel vergoed alleen 25% van de kraamzorg moet ik zelf betalen en daar komen we echt nog wel overheen.Babykamer en wandelwagen hadden we verleden week al besteld, komt helaas toch pas in maart.. (lijkt nog zo lang - ik wil er mee beginnen!!)
De kamer is wel al leeggemaakt en dient nu als opslag voor de babyspulletjes, hihi.

Hi!

Welkom Mina en gefeliciteerd met jullie dubbele wondertje! Misschien kun je je gebruikersnaam in je profiel ook ff veranderen in Mina (dat leest/ reageert makkelijker!)...?
Welkom ook @nannesie!
Ik wens ook jullie beiden dat de hele zwangerschap voorspoedig mag blijven gaan!

@Daantje12: je had niets gemist hoor, ik had de uitslag van de combitest hier nog niet eerder kunnen melden, duurde wat langer dan gepland maar het was het wachten waard....we hadden echt 3x de best mogelijke uitslag dus we zijn super opgelucht en blij!!! natuurlijk blijft t spannend maar dit stelt toch wel erg gerust:)

@Bliesener: leuk lijkt me dat, voor je zoon een stoere kamer maken! benadrukt alvast ff dat hij strax grote broer wordt;-)

@luckyone: spannend en succes met wachten. Wij neigen er momenteel naar dat we t ook willen weten strax.....:)

@nijntj1: wat leuk!!!...laat t shopfestijn maar beginnen, of niet? Hoe ver ben jij nu? Ik ben ff nieuwsgierig: was de VK echt heel erg zeker of hield hij/ zij nog wel duidelijk een slag om de arm?...omdat je soms wel eens hoort dat ze er toch naast zitten (en dan is t zo jammer als je helemaal los bent gegaan voor een andere garderobe e.d.;-p)

sorry, maar t lukt me nu ff niet op iedereen te reageren maar gezellig dat t hier zo druk is!

TIP!!! Voor de nieuwelingen: schrijf jezelf ff (via copy + Paste en op volgorde datum) bij op het ' uitgerekend lijstje' hier, onder juni. Ontwikkelingen/ nieuws kun je daar dan evt. bij vermelden zodat we een soort overzichtje hebben van wie wanneer uitgerekend is en wat iedereen bezig houdt en we misschien wat makkelijker met elkaar mee kunnen leven!

Mijn gevoel is nu heel wisselend: soms kan/ durf ik ongeremd te genieten van het feit dat ik zwanger ben en soms slaat de twijfel ineens weer toe en denk ik weer 'is alles wel nog steeds goed daar binnen in mijn buik?!!!). Het zal komen doordat ik me zo goed voel (het vage gevoel in mijn hoofd is nu ah eind vd derde maand weggetrokken!), maar als ik dan voel dat mijn borsten nog steeds gevoelig zijn ben ik gelukkig weer (ff) gerust gesteld (bij mijn missed abortion was dat snel minder geworden, nog voordat ik wist dat t mis was).... ik heb nog nooit zo vaak aan mijn borsten gevoeld, hahaha!!!:)

Vitanova dat twijfelen hoort er denk ik wel bij zeker als je verder nog niets voelt. Ook ik denk af en toe gaat het wel allemaal goed daar binnen? Ik voel haar veel minder als dat bij Florian was en dat maakt mij dan onzeker. Ook heb ik deze x minder controles als de eerste zwangerschap omdat ik afgevallen ben. Over 2 weken heb ik de 20 weken echo das dan weer fijn. Eindelijk de kleine weer zien.

Florian is nog maar net 1 jaar oud dus hij begrijpt er vrij weinig van dat er een zusje op komst is ha ha ;) maar we vertellen het hem heel vaak. Soms raakt hij mijn buik aan, denk omdat die groeit en hij dit ziet, dan zeg ik aai je zusje maar. Dat doet hij dan braaf ha ha.

Ben zo benieuwd wat hij van zijn zusje vind. Ik denk dat hij het wel gezellig vind dat er een ander kind erbij komt. Hij vind andere kinderen namelijk heel erg leuk.

@ Nijntje1 leuk hè die voorpret :) zeker als je weet welk geslacht het is. Vind nu voor meisjes alleen niet veel omdat het allemaal winterkleding is. In de lente zijn er veel leukere meisjesjurkjes :) dan ga ik helemaal los en denk mijn partner ook ha ha.

@vitanova79 & Bliesener: Ben nu 15 weekjes, verloskundige was 97% zeker (en bij de nub met 9 weekjes meende ze ook al dat het een jongetje zou zijn).We hebben de meeste dingen in wat grotere maatjes gekocht omdat het nu inderdaad allemaal winterkleding is. ik vind alleen voor jongetjes niet zoveel alsdat er voor meisjes hangt.heb maar 1 broekje gevonden!:OMaargoed, in jan/febr als nog meer opruiming is ga ik nog eens kijken en dan in het voorjaar ga ik me toch moeten inhouden met de zomerkleertjes! Is hier al iemand bezig met de kinderkamer ? wanneer begin je hier best aan?

Hoi hoi,

Poeh wat een druk, maar leuk weekend!! Vrijdagmiddag op
kraamvisite geweest bij mijn oude buren samen met mijn moeder. Zo leuk!!
Vrijdagavond verf uitgezocht en een band van behang voor de babykamer. Zaterdag
een dag naar Brugge met mijn mams, mooie nieuwe laarzen gekocht en nog wat
supertoffe positiekleding! Verder zondag naar kerk, kerstfilm gekeken met de
jeugd (leeftijd 12-18 jaar) en daarna uitgenodigd bij vrienden van ons die
inmiddels over 6 weken de tweede verwachten! Zo onwijs leuk onze baby’s schelen
dan 19 weken als ze op de uitgerekende datum geboren worden, wat waarschijnlijk
niet zo gaat zijn hihi. En ’s avonds lekker niets gedaan! Manlief heeft
zaterdag met zijn vader geschilderd en ben blij met de kleur! Tis geen taupe
geworden, want dat paste niet bij de band die we hebben uitgekozen en waren zo
verliefd op die band! Echt supertof! Ben wel blij dat we zo vroeg begonnen
zijn, omdat manlief echt 50-60 uur moet werken van januari tot en met mei, dus
al met al komt het gewoon goed uit.

Vanavond naar de VK, kijk er echt naar uit om het hartje te horen:D Ik voel me
echt supergoed, behalve mijn groeiende buik en zere tepels, zou ik niet eens
denken dat ik zwanger ben, maar dat schijnt helemaal bij deze termijn te horen,
al vind ik het dan wel spannend. Kan niet wachten tot ik hem of haar voel!
Verder ben ik niets aangekomen, nog steeds niet op mijn gewicht voordat ik naar
Zuid-Afrika ging. Door die misselijkheid en overgeven en ik alleen maar
afgevallen. Dus nu nog steeds onder 60 kilo. Ach ja je doet er niets aan.
Aankomen komt vanzelf!

Verder gaan we woensdag shoppen voor de kinderwagen, zin in!!!:D Manlief werkt
verder thuis deze week op de dagen dat ik werk en de rest is hij vrij door de
feestdagen en neemt hij vrij op de dagen dat ik dat ook ben. Dus beide weken
werk ik alleen op maandag en dinsdag. Dus nu even stiekem een berichtje vanaf
het werk, want het is super rustig. Lekker om dingen te doen!

En zaterdagochtend gaan we de babykamer ophalen joehoe! Kan niet wachten tot ze
er staan hihi. En dan die band van behang, doen we dan later, dan schuiven we
de meubeltjes naar het midden van de kamer;-)

Verder ben ik morgen alweer 16 weken zwanger!!

@nannesie: Welkom en van harte gefeliciteerd!!

@luckyone: Ik ben nog niets aangekomen en toch al aan het
groeien, dus het zegt idd niets!;-)

@nijntj1: Wat leuk!! Superleuk he al die dingen
aanschaffen, wij zijn ook echt al druk ermee!

@vitanova79: Herkenbaar van dat goed voelen en is alles
dan toch wel goed daarbinnen, ook al is er geen reden om je zo te voelen! Zoals
je hierboven hebt kunnen lezen, kijk ik ook echt uit naar vanavond!

@ Bliesener: Hihi is ook wel lastig voor een kindje van 1
jaar natuurlijk!! Hij vindt het vast hartstikke leuk!! Wij zijn al begonnen
zoals je hebt kunnen lezen, maar dat is ook uit praktisch oogpunt en omdat we
het kamertje voor supergoedkoop konden krijgen. Met 7 maanden moet het klaar
zijn heb ik begrepen, maar dat weet jij natuurlijk wel van je eerste kindje;-)

Terug
Bovenaan