Uitgerekend juni 2019

Ik heb vandaag weer even korte controle gehad om naar het hartje te luisteren. Heel fijn, klopt stevig door. Nog even ruim een week wachten op de 20 weken echo. Best gek om te denken dat je dan al bijna halverwege bent! Soms gaat de tijd zo traag (tot een volgende echo of controle bijvoorbeeld) maar tegelijk toch ook weer best snel om te beseffen dat je nu al halverwege zit!
Fijn weekend allemaal!

Hallo dames, 

Ik heb al een tijdje niet meer gereageerd. Vandaag ben ik 18+4 en afgelopen maandag hebben wij de 20-weken echo gehad. Alles zag er goed uit. Mijn baarmoeder zat 1 vinger onder mijn navel. 
Ik dacht afgelopen dinsdag en woensdag wat plopjes te voelen, maar gisteren is het na heeeeel lang wachten niet gelukt.
Ik heb de eerste 12 weken weinig last gehad van misselijkheid, maar nu ben ik af en toe wel misselijk. Geen idee waar het aan ligt. Merk deze week ook dat mijn buik ineens zichtbaar is geworden :) 
Sinds een paar dagen heb ik echt een harde bolle buik tijdens het wakker worden. Het voelt echt keuhard en bol aan. Weten jullie waar dit door komt?

Vrijdag de 20wkn echo gehad en alles was in orde. Ons kleintje had niet zoveel zin in gespiekt, lag er niet helemaal lekker voor. Na wat "gepor" toch wat gedraaid en konden we alles afvinken op de controlelijst! ?
Vandaag precies 20 weken, dus officieel op de helft! Nu kunnen we gaan aftellen ?

Haaaaallo!
Na even radio stilte hier zijn we hier er achter gekomen dankzij een pretecho dat we in verwachting zijn van een prachtige dochter!! ??
Zo ontzettend gelukkig met dit nieuws we hebben het ook bekend gemaakt met een gender reveal dmv een ballon prikken :) dat is spannend joh!
Ik merk sinds deze week dat ik af en toe misselijk wordt en zit door een lage bloeddruk en duizeligheid in de ziektewet. 
31 januari loopt mijn contract af die helaas niet verlengd wordt dus dan bij UWV verder in de ziektewet...
Wel krijg ik sinds afgelopen week opeens een buik die tevoorschijn komt! Dan word het toch steeds meer werkelijkheid haha gelukkiger kan een mens niet worden toch echt genieten dit!
31 januari ook de 20 weken echo kan niet wachten om ons kleine meisje weer te zien??
Ik vind het super en fijn om ook jullie verhalen ook te lezen aangezien we allemaal redelijk gelijk lopen hier :) Ik ben trouwens 19 juni uitgerekend?

Ik weet precies wat je bedoeld met dat harde buik gevoel. Heb het ook vaak in de ochtend. Maar harde buiken is het volgens mij niet. Ik denk eerder dat het je banden zijn die aanspannen en weer ontspannen.. maar dat weet ik niet zeker ☺️.

Ik denk dat je de baby bijna gaat voelen hoor! ? bij mij sinds vorige week donderdag. Het ligt er ook aan waar je baarmoeder ligt.

Die harde bolle buik , daar heb ik ook last van. Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik dit ook en heb ik uitleg gevraagd aan de gyn. Die wist me te vertellen dat het wel degelijk je baarmoeder is die harder drukt doordat je darmen en blaas 's morgens gevuld zijn. Als je dan op je rug ligt, voel je dat extra hard.
Vandaag exact 20 weken zwanger, nu kunnen we beginnen aftellen ;-), hopelijk volgende week maandag een goede echo...

Wij hebben vorige week 20weken echo gehad. (Jeetje wat vliegt de tijd) het is een jongetje en alles is perfect. 
Iedereen die hem binnenkort nog krijgt, succes!! En probeer er ondanks dat het spannend is ook van te genieten 

Wij krijgen maandag einde van de middag de 20 weken echo. Afgelopen weken lijken wel redelijk voorbij gevlogen, maar deze laatste dagen lijken ineens weer eindeloos te duren. Bijna weekend en dan nog maandag hele dag werken en dan pas kunnen we kijken hoe het met onze baby gaat. 
Gisteravond ineens heel veel buikpijn gehad. Wist niet waar ik het zoeken moest, steken, krampen, het gevoel als of m'n maag en darminhoud tegelijk aan de onderkant en bovenkant eruit zou komen. Kon geen houding vinden waarin het te doen viel, probleren rustig adem te halen en elke keer weer naar de wc rennen om de denken dat er een hoop uit zou komen, maar nee hoor. Vriend schrok zich een hoedje, vroeg wat hij kon doen, sja geen idee natuurlijk! Heeft hij een kruik gemaakt, heel lief, en beetje aaien over m'n rug. Dat hielp wel iets. Net op het punt dat ik dacht, ik denk dat hij maar de VK of huisarts moet gaan bellen, ging ik toch maar weer naar de wc. Zitten deed meer pijn dan liggen, maar probeerde toch vol te houden. Uiteindelijk kwam er dan toch wel iets uit, en raakte ik de scherpe randjes van de pijn. Verder op bed gelegen met de kruik en in de loop van de nacht ging de pijn verder weg en nu voel ik me wel weer ok gelukkig. Denk dat het dus een kwestie was van de darmen die in de verdrukking geraakt waren (nog geen zichtbaren buik). Hopelijk maandag de bevestiging dat er niets mis is met de baby, want in de meest pijnlijke momenten schoot er wel continu door m'n hoofd dat er iets mis was met het kindje waardoor ik zo'n pijn had..

Terug
Bovenaan