Uitgerekend juni 2019

lang geleden dat ik hem voorbij heb zien komen en daarom inderdaad ook even niet aan gedacht.
bij mij schiet het ook al op, nu ruim 29 weken. van de week een extra groei echo gehad, hij is nog steeds aan de grote kant, daarom vandaag suikertest moeten doen in het het ziekenhuis, nu afwachten op de uitslag. maandag ook de kraamzorg op bezoek gehad, dinsdag info avond van het ziekenhuis gehad en vorige week bloed geprikt omdat bleek dat ik negatieve bloedgroep heb icm resusfactor moest ik nu testen wat de bloedgroep van de baby is. die blijkt positief te zijn dus nu moet ik over twee weken en na de bevalling extra injecties met kunstmatige antistoffen om te voorkomen dat ik zelf antistoffen aan ga maken en die bij het bloed van de baby komen en dan vervolgens daar schade aan richten. volgende week de vaccinatie tegen de kinkhoest. gaan jullie die ook halen?

Wat gaat het opschieten he, leuk om al jullie reacties te lezen! Vandaag 31weken?
Ik heb van de week de box opgezet, en ons 2e auto stoeltje is ook binnen! 
Volgende week dinsdag hebben we een informatie avond in het ziekenhuis en aansluitend informatie avond over borstvoeding. Weten jullie al hoe je wilt voeden? 

Even weer een update vanuit deze kant van het land.
Inmiddels tot de ontdekking gekomen dat ik een te laag hb had (5,3) en ik zit nu aan de ijzertabletten. Mijn vitamine b12 wordt nu getest en hoop daar volgende week uitslag over te krijgen. 
Voor zover ik weet heeft het verder geen consequenties voor de baby.

Baby is gelukkig mega beweeglijk enzo. 

Klein vraagje hier: hoe doen jullie dat met geboortekaartjes en ouders (of schoonouders) waar geen contact mee is? 

@Sabien,
Voor mij is het mijn tweede kindje dus ik ga terug voor borstvoeding. Bij het eerste heb ik even getwijfeld en dan tegen mezelf gezegd ik geef het wat tijd loopt het niet of voel ik er mij niet goed bij dan stap ik ovr op flessenvoeding...
@Sutjegirl. Ik stuur iedereen van de familie een geboortekaartje ook al heb ik nog weinig contact. Kunnen ze je later nooit iets verwijten...

Zo, tijdje geleden dat hier wat gepost werd! Misschien weer tijd om deze topic leven in te blazen! Hoe gaat het met iedereen! Hier vandaag op 32 weken! En gelukkig weinig klachten behalve mijn bekken! Heetlijk 2 weekjes vakantie waardoor ik mijn dagen heerlijk zelf in kan delen! 1x per week Mensendieck die mij goede oefeningen en tips geeft! En nu de laatste kleine dingen aanschaffen! Vandaag heeft manlief een wc kokertje gebruikt om te proberen om het hartje te horen en ja hoor volgens hem hoorde hij het! ?
Watgaan jullie doen na de geboorte ?Een kraam feest houden of 1 voor 1 langs laten komen! Wij overwegen een kraamfeest! Wij wonen aan de hei, met mooi weer picknickkleden mee alle kinderen van familie en vrienden( en dat zijn er veel) lekker laten spelen en geen gedoe in huis! Maar ja moet het weer wel meespelen ;-) ! 

Kraamfeest moet ik niet aan denken, ben op andere kraamfeesten geweest en vond het zo enorm druk dat ik me niet kan kan voorstellen dat ik dat zou trekken en je ziet en spreekt mensen dan ook veel minder. Lijkt mij leuker om het wat te spreiden over al die maanden, heb je ook iets om de dagen leuk mee door te komen in plaats van alleen thuis zitten met de baby.
De eersten zijn inmiddels misschien al met verlof inmiddels? het begint op te schieten! Ik moet nog 3 weken werken, wel laatste loodjes aan het aftellen want merk echt dat het zwaarder wordt nu. Elke dag wel pijn in heup, bekken etc. Loopt in de loop van de dag op, en 's morgens na een nacht liggen gaat het dan wel weer. Slapen gaat wel ook steeds slechter, meer last van maagzuur.
Hoe gaat het met de andere dames?

ja die laatste loodjes, ze wegen zwaar. Alles begint tegen te steken en ik kan niet wachten tot die kleine meid er is.
Ik ga nog 3,5 week werken, dan ben ik 38 weken zwanger. Als ik thuis zit, gaat de tijd nog langzamer. Bij mijn zoontje moest ik vanaf week 31 verplicht thuis blijven en die laatste weken gingen zooo traaag voorbij.
Tis hier toch ook wat spannend afwachten. Mijn meisje blijft maar draaien van stuit naar hoofdligging en terug. Probleem is dt ik een tussenschot heb in mijn baarmoeder waardoor ze op een bepaald moment niet meer gaat kunnen draaien. Hopelijk ligt ze dan goed anders wordt het weer een keizersnede, want een stuitbevalling is geen optie voor mij.

Lang geleden dit topic. Zie andere zo vaak voorbij komen dan denk ik wij “juni moeders” zijn heel rustig denk ik ?? ik ben morgen 33 weken en hoef alleen nog maar deze week te werken! Zo blij mee haha begint echt zwaar te worden. Steeds minder ruimte dus de schepjes en dergelijke doen af en toe wat vervelend aan. Volop aan het nestelen, kamertje zo goed als af alleen nog wat plankjes hangen enzo. Slapen doe ik echt al vanaf week of 20 nauwelijks dus dat is feest.. verder weinig gekke dingen! 

Terug
Bovenaan