Uitgerekend juni 2019

Ik loop al even thuis vanaf eind maart maar donderdag heb ik officieel verlof. Heerlijk om dan ook even geen wekelijks contact te hebben met kantoor. 
Ik ben zaterdag begonnen met het wassen van de baby kleding, nu nog wat strijken en opvouwen en dan terug in de kast. Nog een paar kleine wasjes met haar dekens enzo en dan is dat klaar. 
Wij geven geen kraamfeest maar gewoon de mogelijkheid dat iedereen langskomt. Wel op afspraak! Wij gaan de geboorte kaartjes alleen wel niet meteen versturen maar na een week zodat we de eerst week nog wat rust hebben. De mensen die dichtbij staan horen het toch wel als ik bevallen ben. Lees: ouders, zussen en beste vriendinnetje van ons

Ik denk dat het inderdaad wel leuk is om dit topic bij te gaan houden. Ik ben ook heel benieuwd hoe jullie bevalling straks is en hoe jullie kindjes het maken. 
Ik ben nu 35 weken zwanger, en m'n laatste week werken gaat vanmiddag in. Zit er wel een beetje tegenop, het zal misschien wel afzien worden. Maar ik was niet van plan om me deze week druk te gaan maken en heb tegen m'n collega's ook gezegd dat ik het hoognodige doe en daarna mag mn vervanger het gaan overnemen. Ik werk in de schoonmaak en dat is fysiek best zwaar. Ik heb de afgelopen 2 weken wel meivakantie gehad en kunnen bijtanken. Ik hoop dat de school er een beetje netjes uitziet, ik.weet dat ze een verbouwing hebben gehad afgelopen 2 weken en dat kan best een hoop troep geven. Anyway, het is dus even afwachten. Ik was 2 weken geleden wel een beetje boos, de objectleidster van ons was weer eens met ziekteverlof voor onbepaalde tijd. 3de keer in 3 jaar tijd. En net op moment dat ik nog vragen had en wil weten of mijn verlof wel geregeld is enzo. Gewoon een vast aanspreekpunt weer weg. En dat hoorde we via via. De volgende dag meteen met de administratie gebeld en ze wisten gewoon nog van niks. Als ik niet gebeld had dan hadden misschien niet eens geweten dat ik met verlof zou gaan. Met m'n vorige zwangerschap was ze halverwege er ook uit, en toen ging er ook het een en ander mis. Probeerde me een week meivakantie door de neus te boren. Ze mogen tijdens m'n verlof niet aan m'n uren komen. Straks heb ik 6 weken zomervakantie, en wilde toch weten hoe dat precies zat. We gaan zien of het volgende week allemaal goed gaat. M'n collega's moeten ook nog zien of er volgende week vervanging is voor mij. 
Met mij gaat verder alles goed, bij de verloskundige was alles goed. Ze ligt al ingedaald en dat verklaart ook waarom ik geen lange afstanden meer kan lopen. Probeerde vorige week met m'n 2 jarige dochter (In de buggy) en mn moeder naar het centrum te lopen, maar dat beviel me eigenlijk een beetje te zwaar, moest onderweg wel even pauzeren. Heb heel soms last van m'n bekken als ik te lang sta, stekende pijn onderin. Maar ja, niet heel gek in dit stadium denk ik.
Hebben jullie al bericht van het uwv gehad? Ik hoop wel dat ik mn deze week wel krijg. Ik wil graag weten of ik onbezorgd met verlof kan gaan. 
Ik ben benieuwd naar jullie verhalen. En naar jullie bevalling en baby's;-) 

G-G ja! Ik heb een brief gehad maar wacht nog op het antwoord of ze akkoord gaan. Kan ik allemaal alleen zien op mijn UWV. 
Mijn ziekmelding van bekkeninstabiliteit was ook akkoord alleen dat wist ik niet, kwam ik van de week achter.

Leuk dat we weer eens wat gepost wordt hier! Mijn verlof is al begonnen op de laatste donderdag in de meivakantie dus ben met de vakantie er bij nu twee weken thuis. Overmorgen ben ik 35 weken dus dat gaat echt wel serieus worden nu ☺️. Alle klusjes zijn zo’n beetje gedaan dus ga de komende tijd vooral dingen doen die ik leuk vind zoals aan het fotoboek werken, lezen etc. Ik kreeg een paar dagen voordat ik met verlof ging een brief van het UWV idd. Anders kun je ze altijd even bellen om te vragen of ze op de hoogte zijn. 
Een kraamfeest doen wij ook niet. Mijn vriend zag dat wel zitten, maar ik vind het idd te onpersoonlijk. Je spreekt mensen nauwelijks denk ik. Bovendien vind ik het wel gezellig als er af en toe mensen langs komen denk ik.

Ik ben benieuwd of het bericht van de week gaat komen. We wachten maar af.
Fijn Tulipa dat je verlof al is ingegaan en zeker fijn als alles al een beetje aan kant is. Nu lekker genieten. Is het je eerste kind? Ik heb in de meivakantie ook al het een ander gedaan. De kast van m'n dochter uitgeruimd en schoongemaakt. Alle prul naar zolder en alle kleine maatjes van zolder gehaald. Was evengoed nog een hoop werk, ze kwamen bij m'n zus vandaan, die heeft een 3 maanden jongere dochter en dus kreeg ik alles weer terug. Maar alle maatjes lagen door elkaar. Dus dat was nog een werkje. Maar ik ben blij dat de babykamer zo goed als af is. (bij mij zullen de dames een kamer gaan delen) Nu nog het grote schoonmaakwerk. Maar dat komt nog wel. 
Heeft de rest ook al lekker last van nesteldrang? 

Ja, nesteldrang is hier ook! Alleen ben ik sinds gisteren best moe. Dus probeer vandaag even mijn rust te pakken. 
Morgen weer schoonmaken, vandaag alleen wasjes draaien. 

Ik heb voorlopig weinig last van nesteldrang, ik merk dat ik enkel nog bezig ben met de grote vraagtekens rond de bevalling. Tis wel men tweede maar zoals eerder gezegd was de eerste een keizersnede en zou een gewone bevalling weer een heel nieuwe ervaring zijn waar ik toch best wat zenuwachtig van word.

Terug
Bovenaan