Uitgerekend juni 2019

Hoi allemaal,
Heb een lange tijd niks laten horen. Fijn dat het met de meeste goed gaat. Spannend he die laatste loodjes!
ik ben nu 37+3 voel me nog heel goed. Ergste schoonmaakdrang heb ik achter de rug en kamertje is helemaal af.
Het enige waar ik me zorgen over maak is de jongensnaam (Robert).. ik ben heel bang dat de omgeving die niet mooi vindt... voor ons is dit echt “de naam” en we weten al jaren dat als het een jongetje wordt we hem zo willen noemen. Maar toch hoop je dat de omgeving het net zo’n leuke naam vindt..
word er echt heel onzeker van. Sowieso ben ik soms heel onzeker nu het allemaal dichterbij komt “kan ik deze verantwoordelijkheid wel aan etc” Gelukkig is mijn man heel lief en stelt hij me gerust. 

Heel herkenbaar Basilicum, ik twijfel ook nog af en toe over de naam. Wij hebben gekozen voor Allison en degene die dit weten zijn er niet zo over te spreken.. maar uiteindelijk is het je eigen keuze toch? 
Ik begin nu ook wel veel angst te krijgen voor de bevalling en periode daarna. Bang dat er evengoed nog iets mis gaat of dat ik het daarna allemaal niet kan. Hebben jullie dat ook? Alsof ik niet voorbereid genoeg ben haha terwijl alles al klaar staat..

Hallo, de groep wordt weer groter! Gezellig hoor! 
@Gebruiker. Vervelend dat het niet helemaal gaat zoals je gehoopt had. Kan het nog uit zichzelf gaan draaien? Een draaipoging schijnt ook niet zo prettig te zijn. En tja, een stuitbevalling, lijkt mij ook niet ideaal.
@Basilicum. Namen zijn toch altijd persoonlijke keuzes. Als jullie het maar een mooie naam vinden toch? Ik zou het gewoon doen. Ik vind het wel leuk. En ik vind Allison ook leuk gebruiker! 
Ik twijfel ook nog over de naam soms, ik had m op mn lijstje staan en mijn vriend kwam er ineens mee. Toen was het eigenlijk al besloten. Maar ja, ik denk ook dat de twijfel komt omdat we onze tweede en laatste dochter krijgen en je kunt maar éen (roep)naam kiezen, en die is al meteen definitief. Ik wil de naam nog even geheim houden, dus deel m nog niet. Maar ik snap de twijfel. 
Gister een hoop in de keuken schoongemaakt en opgeruimd. Moet ik zeggen dat ik echt toe was aan een middagdutje, en gelukkig kon dat ook. Ik was gewoon echt kapot. Het wordt nu echt zwaar. Ik moet nu de badkamer nog onder handen nemen, zie daar best tegenop. Maar dat komt wel goed. Morgenavond nemen mijn vriend nog even tijd voor elkaar en slaapt onze dochter bij opa en oma. Wordt straks met 2 kinderen denk ik druk zat. 

Nou dat tijd voor elkaar ging uiteindelijk niet door. We gingen lunchen bij m'n schoonouders. Ik dacht voornamelijk dat ze dat graag wilde omdat ze m'n dochter graag wilden zien. Ze passen namelijk altijd met liefde op onze dochter op maandag. En nu ik met verlof ben hoeven ze dat natuurlijk niet meer echt. M'n schoonmoeder liet al vaker doorschemeren dat ze gewoon mag blijven komen en ik dacht eigenlijk dat omdat ze afgelopen maandag niet naar ze toe is geweest dat ze haar graag wilde zien. Ik vond het al een beetje vreemd dat m'n zwager een tas net tijdens de lunch weg moest brengen en dat m'n schoonmoeder met ons meeliep naar huis en er een paar vreemde schoenen op de deurmat stonden. Nooit bij stil gestaan, achteraf wel natuurlijk. Werd enorm met een babyshower verrast. Ik dacht dat ie niet meer zou komen. Alles mooi versiert, lekkere hapjes en leuke kado's. Tot zover een hele leuke middag, van het dagje samen doorbrengen kwam niks meer van terecht natuurlijk. Doen we dat volgend weekend wel, als de baby niet besluit vroeg te komen.  

@G-G, super fijn seg. Zeker omdat je helemaal niets doorhad ;-)
@Basilicum. Ik zou me niets aantrekken van wat andere mensen ervan denken. Ik denk dat je veel meer spijt gaat hebben achteraf als je nu van naam gaat veranderen. Zeker omdat jullie het al zo lang weten!
Bij ons is het best wel grappig. Niemand in de familie weet of het een jongen of een meisje wordt, dus er wordt volop gespeculeerd. Mijn broer plaagt mij altijd door te zegegn wat hij denkt dat het gaat worden en welke naam...grappige is .. hij heeft helemaal gelijk! :) Maar dat houd mij absoluut niet tegen om nog steeds voor die naam te gaan. Ik zeg ook al van jongs afaan dat ik die ging nemen. Ik had toen men mond maar moeten houden ;-)

Haha dan heeft je broer dat al die tijd goed onthouden ? 
Bij mij noemt mijn moeder telkens de naam van ons meisje.. Ik moet dan steeds maar zo neutraal mogelijk reageren, of ik reageer helemaal niet ? ik ben in elk geval blij dat zij het alvast een leuke naam vindt en ben ook heel benieuwd hoe ze gaat reageren ?
Bij de kapper werd deze week trouwens ook de naam genoemd en de kapster snapte niet dat iemand hun kind zo kan noemen hahaha.. gelukkig hoeven wij het maar een mooie naam te vinden (het is overigens een vrij normale naam die je best wel vaker voorbij hoort komen nu dus haar mening was wel een beetje overdreven haha)

Op de babyshower kregen een lijstje met letters die dan zouden beginnen met mogelijke de babynaam, kijken of ze het zouden raden. Maar nee, de naam zat er niet bij gelukkig! Ik ben ook benieuwd wat andere mensen ervan vinden. Maar wij vinden het leuk. Bij onze eerste dochter, had mijn vriend eigenlijk al heel lang een meisjesnaam in gedachten en stom genoeg had hij m ooit gedeeld met z'n ex, en je raad het misschien al, zij kreeg later een dochter en ze gaf haar die naam. Mijn vriend was best wel een beetje erg boos daarover. Maar goed. 

Hier gisterenmiddag ook mijn babyshower gehad. Wat was het leuk en stiekem zag ik het wel aankomen, maar ook weer niet! 
Dit was de enige datum waarop mijn schoonzussen en zusje niet op vakantie  zijn. Dus gelukkig had ik een leuk jurkje aan en wat mascara op mijn wimpers. 
Achteraf wel een beetje raar dat mijn vriend me naar boven stuurde om te rusten, want ik had een slechte nacht achter de rug en mijn bekken werkte niet echt mee na een schoonmaak ronde vorige week. Na een uurtje vroeg die of ik mee ging om de zwangerschaps shoot foto’s te laten zien aan mijn schoonouders want hij zou daar iets met electriciteit doen bij zijn ouders. 
En toen was iedereen daar! Super leuk en  echt iedereen was er. 

Terug
Bovenaan