Uitgerekend juni 2019

Leuk al die babyshowers, ik heb m al een tijdje geleden gehad, gelukkig want ze hadden eigenlijk dit weekend gepland (wist ik niet), maar omdat iemand niet vrij kon krijgen toen in April gedaan. 
Donderdag bij de controle was mijn bloeddruk 170/110, veel te hoog met alle medicatie dus weer opgenomen.. vooralsnog zijn de bloedwaardes goed genoeg om het geen vergiftiging te noemen dus mocht ik weer naar huis. Nu krijg ik woensdag met 38 wkn een ballon en ga donderdag bevallen..
Vind het zo spannend, de dagen gaan veel te langzaam en heb het gevoel dat nog niet alles klaar is.. die vluchtkoffer ect, vind het zo moeilijk om kleding uit te zoeken voor zowel haar als mij! Hebben jullie daar ook moeite mee? Alles is ook in maat 56 want ze werd met 34 weken een grote baby geschat, maar nu ze natuurlijk al met 38 komt is ze misschien toch nog wat te klein?
Hebben jullie ervaringen met inleiden? (Voor als het je 2e is)

Hoe spannend, ik denk dat jij de eerste gaat zijn die bevalt dan!
Ik denk dat je je nooit klaar gaat voelen, hoe vaak je je koffertje ook uit en terug inpakt.
Kwa kleren. Mijn zoontje werd ook als groot geschat, bleek uiteindelijk 51cm te zijn en heeft nog best lang een maatje 50 gedragen. Ik zou voor na de bevalling een maatje 54-56 voorzien en ik leg in de koffer van de wagen nog een extra zakje met wat grotere en kleinere kleren. (Ik ben de eerste keer bevallen met een keizersnede dus ik moest wat langer in het ziekenhuis blijven)
Nu ligt men kindje perfect met het hoofdje naar beneden. Maar niks ingedaald :-( , geen enkel teken dat er iets staat te gebeuren.
Ze mogen mij niet inleiden met het risico op scheuring van het liteken, dus ik bereid me voor op de worst case... overtijd gaan en dan alsnog een keizersnede ... BALEN!
Moest het nog niet duidelijk zijn, de laatste loodjes wegen bij mij heel zwaar door. Dat wachten, niets om handen...

Die van mij is nog steeds in stuit, ook de draaipoging heeft helaas niet geholpen. Inmiddels is een vervroegde keizersnede gepland met 39 weken. Een stuitbevalling vond de gyneacoloog niet wenselijk aangezien het hoofdje wat groter is dan gemiddeld, de benen ook, en hij ligt met z'n benen bij z'n hoofd (onvolkomen stuit), en buikje is gewoon gemiddeld. Omdat dan de billen en de buik er met minder cm'n ontsluiting wel gewoon uit zouden komen, maar dan misschien niet genoeg ontsluiting is voor het hoofd, willen ze het risico niet lopen. Jammer, want had graag vaginaal willen bevallen, maar heb me er inmiddels maar overheen gezet. In elk geval een datum om naar toe te leven, nog 2 weken om alle laatste dingetjes af te ronden en klaar te zijn voor de komst van de kleine man. Hoop wel dat de borstvoeding gaat lukken na de keizersnede, dat scheint vaak wat moeizamer te verlopen, zowel aan de kant van de moeder als aan de kant van de baby. Maar hopelijk gaan ze daar in het ziekenhuis goed bij helpen, aangezien je daar toch minimaal 3 dagen bent...

@ Tulipaa;Hé wat naar wakker worden met hyperventilatie,fijn dat je vriend je daarin steunt!
Controle houden is iets wat ik wel herken,vooral in mijn werk?! Maar dat zal ook herkenbaar voor jou zijn?
@gebruiker: spannend, zoals het nu dus staat wordt jij donderdag moeder! Succes!!!!
@amberle: hoop voor je dat de baby nog gaat indalen! Een tweede keizersnee lijkt mij niet gewenst! 
@ Mhammy, balen dat de versie niet verwerkt heeft! 
Ik had vandaag weer een echo n.a.v. onvolkomen stuit! Maar hij ligt nu goed! ? Hij was deze week zo onrustig en mijn complete buik stond af en toe scheef alsof hij aan het draaien was! Keiharde trappen tegen mijn ribben en mijn blaas leek nog kleiner dat dat hij al was! Maar hij blijkt nu goed te liggen en licht ingedaald! Gewicht is nu ook weer bijgesteld ipv 8 pond nu 6,5 pond bij geboorte! Maar wel hele bolle wangen? Ben zo blij! Snap wel dat er nog van alles kan gebeuren maar het heeft mij en manlief de afgelopen week wel bezig gehouden! Veel gelezen en wat als... Nu gaan we thuis proberen te bevallen en als  ik  toch naar het ziekenhuis moet dan is dat 5 min van mijn huis ipv dik half uur voor het ziekenhuis wat we hadden gekozen voor een stuitbevalling of keizersnee!

Drie hoeraatjes voor de baby van Nomade!! Nu kan je beginnen wennen aan weer een ander gevoel in je buik. Zoals je al zegt een nog kleinere blaas en stevige porren in je zij en ribben.
Nog even en onze maand juni begint...spannend.

Nou.. zojuist is de ballon geplaatst, wat een hel! De ballon plaatsen zelf deed niet veel pijn maar die eendenbek... zelfs twee keer omdat de gynecaeloog ook nog even moest kijken naar mijn baarmoedermond..
Nu veel krampen en wil ik lekker op de bank, maar ze twijfelen of ze me willen houden of niet vanwege hoge bloeddrukken die nu gelukkig iets afzakken. Over 45 min laatste meting en als die 'oke' is mag ik naar huis.
Hopen dat de ballon eruit of in ieder geval zijn werk doet zodat ik morgen moeder kan worden. Vind het zo spannend! 
Hoe gaat het bij jullie? Nog meer 

Hoi allemaal,
pff hier ook een spannende tijd. Ben vandaag 36 + 3 weken en opgenomen in het ziekenhuis vanwege zwangerschapsvergifteging. Ik ga als het kan rond de 37 weken ingeleid worden. Erg spannend allemaal en dit is ook ons eerste kindje. Ben doodsbang voor alles. 

Terug
Bovenaan