Uitgerekend juni 2019

Wat leuk die babyshowers! 
Vanmorgen weer controle gehad bij de vk. Kindje is al mooi ingedaald! Dat verklaard die buikpijnen. Wel echt spannend nu. Kregen een optie om eerder te halen maar gaan we voorlopig nog niet doen. Laten het lekker zitten en wachten rustig af tot de baby en mijn lichaam zelf er klaar voor zijn. Nog even geduld..!

Vanochtend een liggingsecho gehad en ons mannetje ligt in onvolkomen stuit?! Ze geven hem nog een werk om te draaien en anders word ik doorgestuurd naar het AMC waar ze dan gaan proberen te draaien!Spannend! Ik hoop zo graag thuis te bevallen! Na onze medisch molen vóór onze zwangerschap zijn we zo blij dat alles zo goed gaat. Het is een droomzwangerschap, behalve mijn rug?  Dus ik hoop dat dat we het ook zo mogen afsluiten! @ Mhammie hoe is de draaiing bij jou gegaan? Wel vandaag veel foto's  gekregen met een bolle toet, een koppie vol met veel haar? en een groei iets boven het gemiddelde, geschat op 40 weken = 8 pond! 
Leuk babyshowers! Ik heb een vermoeden dat er iets georganiseerd wordt! Ik krijg gekke appjes van vriendinnen met gekke vragen.... Ik reken nergens op maar zou het wel leuk vinden  ?
Ik kijk nu wel uit naar mijn verlof! Nog 1 week! Waarvan 1 zonder leerlingen, 1 uitje en 1 afscheid! Dus nog maar 2 effectieve lesdagen! Prima?! 

Oeh Nomade, dat wordt een spannende week nog dan! Ik heb morgen weer controle met 37 weken. Geen klachten en alles rustig nog. Vandaag nog even de nieuwe badkamerkast inruimen, een wasje doen en dat soort kleine dingen, maar verder zijn we eigenlijk helemaal klaar. Ik wil ook alvast de enveloppen bestellen straks, dan kan ik die deze week mooi alvast gaan schrijven.

Hee meiden hoe is het met jullie!?
vandaag precies 38 weken.. nog even volhouden
ben wel weer erg verkouden en heb last van m’n re-ribben 
Ga straks m’n vluchtkoffer nog een keer na kijken, heb het idee dat ik van alles vergeet haha..
zijn jullie er al klaar voor?! 

Vandaag zwangerschapscursus in 1 dag gehad! Heel veel informatie maar wel erg nuttig en leuk! Ga nu toch maar mijn vlucht tas klaar zetten en een zeiltje op mijn matras leggen! Nog maar3 dagen werken en dan verlof heb daar nu toch wel erg veel zin in! Wel nu spanning voor maandag de echo of hij nu is ingedaald....maar ik heb het idee van niet, voel hem nog erg veel hoog, tegen mijn ribben maar soms ook links en dan weer rechts! Dus ben bang dat het toch een uitwendige versie wordt?! 
@tulipaa hoe is de controle gegaan? Alles nog goed! 
@ Sabien- vervelend die verkoudheid! Hopelijk knapt dat op voor de bevalling niet fijn qua puffen met een dichte neus!

De controle was prima! Bloeddruk weer mooi laag 100/60 en ze is goed ingedaald. Had de afgelopen dagen veel energie, maar was vannacht heel beroerd. Werd wakker met wat lichte hyperventilatie. Heel naar, werd er helemaal misselijk, trillerig en zweterig van. Ik heb het al een paar keer eerder gehad dus herkende het nu wel en ben met mijn vriend beneden maar even tv gaan kijken. Daarna kon ik alleen niet meer slapen omdat ik bang ben dat ik tijdens de bevalling ook zo akelig wordt. Ik vind misselijk zijn iets verschrikkelijks en spugen al helemaal. Nu mag ik niet klagen, want ik heb daar eigenlijk nooit last van, ook tijdens mijn zwangerschap niet, maar ben er toch een beetje bang voor. Verder gelukkig nog hartstikke fit, geen voor weeen ofzo nog.
Nomade, spannend die echo! Ik ga voor je duimen dat je kleintje netjes is gedraaid voor die tijd!

Tulipaa heel herkenbaar wat je schrijft.. Ik ben ook altijd zo bang om te moeten overgeven en het is de hele zwangerschap ook gelukkig nog niet gebeurd.   Maar nu zit ik op 35 weken en ben in de afgelopen weken wel een paar keer goed misselijk geweest. 
Vandaag was ik alleen thuis (nog steeds trouwens.. mijn vriend heeft een 'babyshower') en ik was vanmiddag even heel beroerd, misselijk en duizelig.. raakte er ook wat van in paniek ? gelukkig is mijn moeder even gekomen en dacht gelijk van wat als ik dat tijdens de bevalling ook zo ervaar..  ben dan zo bang om de controle over mijn lichaam te verliezen.. en een bevalling is schijnbaar het ideale moment waarbij je zo'n controle los moet laten ? ben inmiddels wel wat rustiger gelukkig..

Dat is het idd neusje, ik houd ook graag zelf de controle en dat is lastig bij een bevalling. Ik heb me voorgenomen zo goed mogelijk te proberen te ontspannen en vannacht dat ik op een gegeven moment ook maar gewoon: dit gaat vast geen uren duren en daarna kun je lekker weer naar bed... Ik denk maar zo, ieder ongemakje brengt me weer een stukje dichter naar ons kleintje in mijn armen. Nu lekker naar bed en hopen op een rustige nacht!

Terug
Bovenaan