Uitgerekend juni 2019

Spannend tijd allemaal. Gister was echt vreselijk warm. Het ziekenhuis hier heeft geen airco op de kraamafdeling dus het was ontzettend heet. Wat gek pinolono dat je naar huis mocht. Ik mag alleen na controle even naar buiten in een rolstoel, maar ben wel stabiel met de zwangerschapsvergifteging. Meeste mogen de kamer niet af. Ik word ook morgen ingeleid dus ik leef met je mee hahah. Ben heel benieuwd wat er te wachten staat eerst vanavond een ballon om de vliezen te breken. 
Voor de andere ik zou wel letten op veel vocht vasthouden. Ik had mega olifante voeten en met controle hoge bloeddruk en dus hoorde ik dat ik zwangerschapsvergiftiging had. Nou hoeft dit niet bij iedereen ofso hoor maar ik had eigenlijk al wel eerder moeten bellen.  
Ben wel blij als ik weer naar huis mag. Zo in het ziekenhuis zijn is niet fijn. Al heeft het natuurlijk ook voordelen dat we weten wanneer de kleine ongeveer komt. Proberen maar positief te denken. 
Voor alle anderen ook heel veel succes en ben zeer benieuwd naar alle namen van de beebjes. En dat we allemaal daarna van de zomer mogen genieten met de baby’s. 

@anoniemke: en hoe is het gegaan! Zo benieuwd?! 
Hier loos alarm qua draaien en in stuit liggen! Lag amper op de bank bij de VK en ze had al gevoeld dat hij netjes naar beneden lag en ook al wat meer was ingedaald! Hij heeft nog wel ruimte maar dat hij er weer uit schiet is een zeer kleine kans! ?

Hier nog geen baby. Ballon plaatsen vond ik verschrikkelijk. Heb nu ook aangegeven geen leerlingen meer te willen. Want alles moet dubbel dus als ik dat eerder wist. Ben wel een beetje boos want het ziekenhuis wist hoe ik er tegenop zat. Nou gelukkig heeft de ballon wel zijn werk gedaan en voor 2 cm ontsluiting gezorgd. Helaas lag het hoofdje niet diep genoeg om de vliezen te breken, dan kan de navelstreng tussendoor glippen. Kreeg toen een hormoon touw, maar die heeft niks gedaan. Nu afwachten wat ze verder willen doen. Het kan zijn vliezen breken en ondertussen kind duwen. Ik heb zo iets van doe maar een keizersnee hoor hahah al is dat denk ik ook niet alles 

@anoniemke
As maar op met te wensen voor een keizersnede :) Vooraf is het misschien gemakkelijker, maar nadien heb je echt veel meer tijd nodig voor alles.
Borstvoeding komt moeilijker op gang, emoties zijn in het begin door de pijnstillend afgestompt. Je mag de eerste 24u niet rechtstaan om maarte zwijgen over de pijn en genezing van het litteken.

Wat een gezellig drukte op het forum! De maand dat er veel kindje geboren gaan worden. 

Terug lezen ga ik even niet doen, maar voor iedere mama waarvan het kindje is geboren: gefeliciteerd! ??
hier vannacht elk uur voorweeen gehad. En nu overdag is mijn buik rustig, dus ik ga er vanuit dat het vannacht weer verder gaat. We wachten af! 38 weken vandaag dus ze mag komen.

39 weken ondertussen. Gisteren een controle gehad bij de vroedvrouw en die heeft opnieuw eens gevoeld. Er is nog niks veranderd tov vorige week. Ook de monitor gaf aan dat de baby zich nog opperbest voelt daarbinnen. Er zit dus nog niet direct iets te gebeuren. Op naar de volgende controle volgende week... Als er dan niks is wordt de datum voor keizersnede vastgelegd. (bah, duimen dat het niet zo ver hoeft te komen)

Anoniemke, zit er al schot in? Ik hoop het echt voor je!
Ik was gisteren 39 weken en ben toen weer op controle geweest. Alles was in orde. Bloeddruk iets gestegen maar nog steeds 120/70 dus ipv te laag is hij nu normaal. Verder geen bijzonderheden. Ik voel me nog vrij fit en ook ons dametje lijkt zich nog wel te vermaken in mijn buik. Dinsdag weer terug en als er niets veranderd dan wordt dan ook gewoon een standaard controle zei ze. Strippen enzo is voorlopig nog niet aan de orde en eigenlijk vind ik dat ook wel een prettig idee. Heb wel veel harde buiken de laatste dagen dus misschien dat er toch al wat voorwerk wordt gedaan?

Terug
Bovenaan