Uitgerekend juni 2019

@zorgboerinneke gefeliciteerd met je zwangerschap! 
Ik lees je bericht en reageer er toch op. 
Ik ben nu zwanger van mijn eerste kindje via IFV wij hebben heel veel geluk gehad en bij ons is het meteen raak met de eerste behandeling.. ongelovelijk maar toch echt waar en zo trots en blij!! 
Ik lees ook zoveel verhalen met miskramen en behandelingen waar het zo lang bij duurt allemaal zo verdrietig. 

Gebruiker10094913 ik begrijp je gevoel wel. Ik hoor ook veel om me heen maar zie ook veel goeds om me heen als kraamverzorgende. Wij hebben er zelf maar 2 rondes over gedaan en voel me best schuldig tegenover de meiden die al maanden bezig zijn. Aan de andere kant wij kunnen er helaas ook niks aan doen. Ik had het ook totaal niet verwacht dat het zo snel zou gaan en kan het ook nogsteeds niet geloven! Wacht nog op een goede heldere test en donderdag me bloedonderzoek voor ik echt blij kan zijn denk ik.
Ik moet ook zeggen dat ik ook wat verkouden ben sinds ik positief test. Gewoon wat snotteren meer niet maar dit blijkt erbij te horen en het is natuurlijk ook het weer ervoor. En heeeeeel erg moe ben vandaag elfs 2 uur lang in slaap gevallen op de bank!!! Dit gebeurd zelden en dit is niet van hrt vroeg opstaan voor werk zitten al 8 dagen in en de eerdere dagen nog niet zo erg last van.
We zijn toch voorzichtig ook wel blij en hebben vandaag het eerste besteld voor de uk... naja meer voor hrt kaartje dat ik ga maken bij het vertellen dat we zwanger zijn ? mini schoentjes ?

Gefeliciteerd alle nieuwe. Super fijn dat het zo snel raak is. Ik ben nu precies een jaar geleden begonnen, maar de tijd vliegt toch op de een of andere manier want toch denk ik oh snel in ronde twee nu raak Haha. Ook heb ik tijd zat natuurlijk, studeer nog 1 jaar als t goed is. 
Dit is de eerste keer dat ik het geheim hou en met sinterklaas wil vertellen ergens. Moet alleen nog even iets super origineels en leuks bedenken. Maar oh wat is dat geheim houden lastig zeg. Ook als iedereen weet dat we bezig zijn. Ik probeer etentjes te vermijden vanwege het rauwe vlees. Dan weet iedereen het. Ik drink en rook niet dus dat kan ik goed weghouden. 

Hallo, ik heb mijn gebruikersnaam aangepast, dat met die cijfers is maar vervelend haha. Ik ben zelf ook kraamverzorgende, zie al 11 jaar vanalles de revue passeren.  Moe is hier ook het geval, gaapte van de week een kraamvrouw recht in haar gezicht haha. Verder wat misselijk, maar vooral steken in mijn onderbuik, die zijn dubbel, want ik vind ze eng en tegelijk als ik ze een tijdje niet heb denk ik ohjee niet goed... ;)
Stresskip level 1 

Anoniemke zelfde hier. Rook en drink ook niet dus dat scheelt. We gaan volgend weekend naar centerparcs met me schoonzus en zij is een van de weinige die weet dat we aan het proberen zijn. Me moeder heeft het geraden en me zussen weten het. Wij willen het met kerst vertellen en jeeyje wat is het moeilijk je mond te houden! Gelukkig woon ik nu in Drenthe en me gamilie in Rotterdam dus kan ze wel wat vermijden ??? en tovh denk ik er ook aan van ja woon wel verweg zal het kindje zijn/haar neef en nicht wel hoed leren kennen en opa/oma/tantes etc voldoende zien. Ook omdat me werk zo wisselend is. Wel al heel duidelijk besptoken als werk tegenzit voor weekenden (enige moment dat we samen zijn man lief werkt ma t/m vr) dat ik wat anders ga zoeken of evt een korte studie. Ben niet van plan de ene weekend te werken en de andere op wacht te staan (wat tot nu toe altijd zowat gebeurd behalve als ik zelf vrij vraagt en het me vak dagen dus kost) je kunt helemaal niks en het is niet alsof we even snel buurten bij me familie

Cherylll ik ben ook een stresskip hoor Haha. Het zijn voornamelijk mijn borsten die pijn doen en af en toe (veel als ik lig of s avonds) dat ik een soort menstruatieachtige lichte steekjes krampjes heb, maar zeer zeker niet hetzelfde als een echte menstruatie kramp. En waterige afscheiding. Moe valt op zich wel mee al wordt ik s nachts veel wakker en droom ik veel die ik onthoud en vaak nachtmerries ook over de gekste dingen. Ook ben ik vroeg wakker voor mijn doen. Ik kan (sorry voor de meeste ) elke dag uitslapen en nu wordt ik altijd op tijd wakker en kan niet meer slapen dan. 
Freya dat komt vast goed. Wel jammer dat ze zo ver weg wonen, maar op die manier kan je sneller logeren of echt een dagje uit ervan maken. Wij zullen in het weekend altijd samen zijn. Ook als ik afgestudeerd ben is mijn werk altijd doordeweeks. Dat is wel ideaal met oppas regelen etc. 

Het ligt bij ons puur aan werk of ik af en toe is vrij kan zijn stiefdochter is er ook maar bepaalde weekenden (loopt een rwchtzaak voor om haar langer te krijgen) als me organisatie niet meewerk zoek ik wel wat anders. Ik ben voor me man en zijn fochter naar assen verhuisd anders had ik wss nog in Rotterdam gewoond ??? maar dan nu ook niet zwanger. Als we gaan maken we er idd een dag uitje van.
Ik heb ook redelijk wat waterige afscheiding btw. Misselijkheid met vlagen en steken. Ik stress er niet heel erg over maar miss komt dat nog omdat ik het nog niet geloof en toch ook weer wel haha ben wel onzeker wat ik nooit had verwacht!
Cheryll leuk een mede kraamzorg ? ach ja gapen kan je niks aan foen gezinnen vinden het vaak ook niet erg ?? heb me kraamgezin het gewoon verteld. Zie ze na 3 dagen wss toch niet meer snel

Terug
Bovenaan