Uitgerekend juni 2019

[quote quote=10128132]soms als ik snel opsta of liggend nies krijg ik steken in mijn liezen op beide of soms op 1 kant. Hebben meer hier last van? Nog drie weken wachten voor de eerste[/quote]
ik heb ook last van die steken in mijn lies. Schijnt normaal te zijn! maakte me er ook erge zorgen om.

Ja je hebt wel gelijk! 
Ik vind het zelf ook zo leuk om het persoonlijk te vertellen aan mensen. Die reacties zijn onbetaalbaar. 
Vanavond gaan wij eten bij vrienden. Vandaag kreeg ik ineens een voorgevoel dat het zomaar zou kunnen dat zij met een aankondiging komen. Ben benieuwd.. zou wel heel toevallig en leuk zijn.

[quote quote=10128151]Tja ik mag echt niet eerder komen. Belachelijk. Maar ik kan er weinig aan doen nu[/quote]
Wat stom! Dat ze niet even een uitzondering kunnen maken..
Ik wens je iig heel veel sterkte bij het afwachten. kan me voorstellen dat het echt zwaar klote is die onzekerheid.

Hoi iedereen!

Ik sluit me ook graag aan in deze groep! Ik lees al een tijdje mee maar gisteren hebben we onze eerste controle gehad dus laat ik ook een berichtje achter. Een mooi kloppend hartje en alles was in orde dus dit was uiteraard een enorme opluchting! Volgens de gynaecoloog ben ik nu 7w6d en uitgerekend 14 juni.

Iets waar ik wel mee zit is dat ik ontzettend bang ben om de griep te krijgen. Ook omdat ik leerkracht ben in het middelbaar dus er misschien ook sneller mee in contact kan komen. Mijn huisarts vertelde me dat als je de griep krijgt in het eerste trimester dat dit sowieso eindigt in een miskraam! Een griepvaccin mag volgens hem nog niet in het eerste trimester. Toen ik belde voor mijn afspraak bij de gynaecoloog raadde de mevrouw aan de balie dit ook af. Toen ik gisteren echter naar de controle ging vertelde de gynaecoloog dat het wel al mag in het eerste trimester... Beter zo snel mogelijk. Op internet lees je ook vanalles, meer dat het niet mag dan wel. Dus echt een dilemma... Als ik het doe dan ben ik bang dat het risico's met zich meebrengt en doe ik het niet is het ook riskant om de griep te krijgen. Wat denken jullie hierover? Hebben jullie een griepvaccin genomen of zijn jullie dit van plan?  

[quote quote=10128213]Hoi iedereen! Ik sluit me ook graag aan in deze groep! Ik lees al een tijdje mee maar gisteren hebben we onze eerste controle gehad dus laat ik ook een berichtje achter. Een mooi kloppend hartje en alles was in orde dus dit was uiteraard een enorme opluchting! Volgens de gynaecoloog ben ik nu 7w6d en uitgerekend 14 juni. Iets waar ik wel mee zit is dat ik ontzettend bang ben om de griep te krijgen. Ook omdat ik leerkracht ben in het middelbaar dus er misschien ook sneller mee in contact kan komen. Mijn huisarts vertelde me dat als je de griep krijgt in het eerste trimester dat dit sowieso eindigt in een miskraam! Een griepvaccin mag volgens hem nog niet in het eerste trimester. Toen ik belde voor mijn afspraak bij de gynaecoloog raadde de mevrouw aan de balie dit ook af. Toen ik gisteren echter naar de controle ging vertelde de gynaecoloog dat het wel al mag in het eerste trimester… Beter zo snel mogelijk. Op internet lees je ook vanalles, meer dat het niet mag dan wel. Dus echt een dilemma… Als ik het doe dan ben ik bang dat het risico’s met zich meebrengt en doe ik het niet is het ook riskant om de griep te krijgen. Wat denken jullie hierover? Hebben jullie een griepvaccin genomen of zijn jullie dit van plan?[/quote]
" Mijn huisarts vertelde me dat als je de griep krijgt in het eerste trimester dat dit sowieso eindigt in een miskraam!"
Wat een onzin kraamt hij uit! ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap 2 x de griep gehad in 1e trimester en 3e.. maar totaal geen invloed gehad op mijn zoontje! Je moet er opletten dat je temp niet heel hoog gaat.. door bv een paracetamol. Maar laat je niet bangmaken het is niet levensgevaarlijk.

Casje, ik ben vandaag volgens eigen berekening ook 7+6, wat toevallig! Woensdag onze tweede echo, vind het toch wel weer spannend hoor. Misselijk ben ik nog steeds niet, wel vanaf de lunch elke dag ontzettend moe. Ik hoop wel dat dat over een tijdje wat afneemt, ik kan mijn ogen haast niet open houden af en toe op mijn werk haha.

Schandalige uitspraak van die huisarts. Natuurlijk kunnen we allemaal beter niet ziek worden, maar zoiets overkomt je, als dat waar was denk ik dat we een behoorlijk aantal mensen minder op de wereld hadden.

Gefeliciteerd allemaal en veel plezier met vertellen!
Hier nog 11 dagen wachten op een hartje, maar ik mag hopen dat ik me niet zo ellendig voel voor niks ;)

Beestjesfan, ik zou persoonlijk een andere verloskundigepraktijk zoeken die mij wel z.s.m. wil zien. Sterkte in ieder geval!
BloempjeBloempje, jou verhaal over je schoonmoeder klinkt zo herkenbaar (alhoewel wij nog niets verteld hebben, maar ik herken het van mijn moeder toen mijn broer een baby verwachtte). Mijn moeder wil ook alles op Facebook zetten en ik wil het niet op Facbebook hebben. Ik verbied het haar dan ook! Dan maar even ruzie. Het gaat om ons en niet om haar. Zij rookt ook en wil als wij ooit kinderen hebben ook oppassen zei ze. Ik heb gezegd als je dat dan wil, zul je bij ons moeten komen want mijn kind gaat niet in die stink rook zitten. Ik ben daar heel duidelijk in! Daarbij zou zij ook graag een vaste dag willen, maar ik heb al ooit benoemd dat wij waarschijnlijk voor dagopvang kiezen, omdat ik niet wil dat oma mijn kind opvoed. Een keer incidentieel oppassen, mag wel.

Terug
Bovenaan