Hallo allemaal, na 34 pagina’s doorgelezen te hebben meld ik me ook hier aan. Ik ben als alles goed is momenteel 7+2 weken zwanger van onze eerst en ben 19 juni uitgerekend. Ik heb al een aantal spannende weken achter de rug. Het begon met pijnlijke steken aan mijn rechter zijkant, ter hoogte van mijn eierstokken. Meteen werd er gedacht aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap (bbz). Met 4 weken kreeg ik gelijk een echo. Hierop was alleen nog maar een vruchtzakje te zien en nog geen vruchtje. Heel normaal maar dit kon een bbz nog niet uitsluiten. De volgende dag startte bij mij een lichte bloeding. Eerst een klein beetje bruin bloedverlies maar langzaam werden het hele kleine beetjes helder rood bloed. Na een wandeling werd het bloedverlies iets meer; een klein stroompje bloed wat ook gelijk weer ophield. De dag daarna, na wat slenteren in de stad, opeens een erge bloeding. Snel naar een café en daar stroomde het gewoon op het toilet naar buiten en ik had menstruatiekrampen. Het was zondag dus ik dacht ik wacht het wel af en bel op maandag mijn vk. Ze vertelde me dat alleen helder bloedverlies nog niets hoeft te betekenen zolang ik maar geen stolsels erin heb. De rest van de maandag had ik echter geen bloeding meer, totdat ik naar het toilet ging en iets raars voelde. Met toiletpapier gevoeld en opeens had ik een heel helder vlies op het toiletpapier met wat bloed. Oke dat is duidelijk een miskraam dacht ik. Echter de rest van de maandag bleef een bloeding uit en ook de dinsdag geen bloeding. Op woensdag bleef ik me zwanger voelen en de krampen bleven ook aanhouden. Moest al paar dagen paracetamol nemen tegen de krampen. Gelukkig was het herfstvakantie en kon ik goed rust houden. Op woensdag toch de vk maar gebeld en die vertrouwde het niet, vooral ook niet met het verdacht op de bbz die nog bestond. Dus mocht die middag voor een spoedecho naar het ziekenhuis. Wat zagen ze hier tot mijn grote verrassing; een vruchtje in de baarmoeder (kans op een bbz werd daarmee vrijwel 0), maar helaas ook een hele grote hematoom (bloeding in de baarmoeder). Daar kwam dus die bloeding vandaan. 50/50 kans op een miskraam zei de gynaecoloog en verder gewoon afwachten en over 1,5 week terugkomen voor een vervolgecho. Deze staat aanstaande dinsdag 6 november gepland. Sindsdien nog veel bloedingen en krampen gehad. Echter ik had nog afgelopen maandag een echo staan bij de vk (5 dagen na de spoedecho) ivm de controle op bbz en die echo mocht ondanks dat hij niet meer nodig was gewoon doorgaan om me gerust te stellen. Gelukkig kon mijn vriend afgelopen maandag voor het eerst mee en wat zagen we daar; een kloppend hartje (en die verdomde hematoom). Maar dat kloppend hartje maakt de kans op een miskraam ondanks de hematoom toch alweer een stuk kleiner. Heb na de echo op maandag nog grote stukken bloedstolsels verloren. Vanaf dinsdag ziek gemeld en rust genomen en geen bloedingen meer gehad. Hopelijk waren die stolsels stukken van de hematoom en krijg ik aanstaande dinsdag weer goed nieuws bij de gynecoloog. De afgelopen weken waren een rollercoaster, zeker met al die zwangerschapshormonen, maar begin steeds meer vertrouwen in een goede afloop te krijgen.
En voor alle dames hier die last van bloedingen hebben; het hoeft dus niet gelijk een miskraam te zijn. Het kan zoals bij mij een hematoom zijn, wat ook vaak schijnt voor te komen. Maar ik hoop voor jullie gewoon een goed doorbloedde baarmoedermond. Ik duim voor jullie.
En verder felicitaties voor iedereen hier op het forum.