Uitgerekend juni 2019

Sterkte aan iedereen met slecht nieuws.. waar iedereen bang voor is is jullie overkomen en wat vind ik dat erg, ik hoop dat jullie het een plekje kunnen geven...

Ik heb het wel al verteld op het werk, maar ik werk in de kraamzorg en daar kan uiteraard niets onopvallend en ik voel me dermate slecht in de ochtend, en dan is voor ons het meest actieve moment van de dag.
Morgen 7 weken.. ik hoop zo dat ik me niet zo voel voor niets..

Ik liep al even rond met het idee om het te vertellen, maar was niet direct van plan om het deze week te vertellen. Er ontstond echter een heel mooi moment toen we het met z'n allen hadden over privézaken. Het voelde voor mij goed om het toen te vertellen. Reacties waren gelukkig heel positief. En we zouden later sushi gaan eten en gaan stappen, die plannen werden nu wat aangepast haha.

Ik heb om 11:15 een pretecho. Ik ben vandaag 6 weken en 6 dagen volgens mijn eigen berekening.
Ik ben zo zenuwachtig. Na alle rotberichten voor de andere realiseer ik me dat het ook wel eens anders kan lopen. 
Ik hoop zo dat we een kloppend hartje zien.. 

De echo was goed. Het garnaaltje is 9,1 mm en dat klopt precies voor 6 weken en 6 dagen. We hebben een kloppend hartje gezien. 
Ik ben erg opgelucht en blij.

Hallo meiden,
Ik ben nieuw hier. Ben, als het goed is, 8 w 3 d zwanger. Heb 2,5 geleden een forse bloeding gehad en ging uit van een mk. De vk ook, maar ik mocht 's avonds langs komen voor een echo. Werd idd bevestigd dat het vruchtje niet meer leefde. Maar... er bleek een tweede te zitten met een duidelijk hartje! Zo dankbaar! Nu wel in spanning, zou alles goed gaan daar binnen? Zou elke keer wel naar binnen willen gluren... 
Ben ongepland zwanger van onze 4e en al 42 jaar. Hoewel ongepland zijn we zo dankbaar met dit cadeaukind. Ik realiseer me heel sterk dat als het niet goed gaat dit nooit meer terug zal komen. Ik kijk erg uit naar ons 4e kleintje rond 12 juni 2019. ?

[quote quote=10128903]@ basilicum wat fijn dat ze zo positief reageerden op je werk! Mag ik vragen waarom je er voor hebt gekozen ze nu al in te lichten? Ik zou nl het liefst wachten tot 12 wkn maar ben zo misselijk dat ik t niet kan verbergen.. daarom overweeg ik ze in de week van 12 nov in te lichten na 1e echo. Dan ben ik denk k 8.5 week.. heb jij familie enz ook al ingelicht? Ik herken die buikpijn wel vooral s avonds heb ik dat met soms wat steken. Lage rugpijn af en toe. Verder ben ik vooral misselijk.. @ sparkling sky ik zou t niet gelijk 1e gesprek zeggen. Je weet immers nog niet of ze voor jou kiezen en of je de baan zelf wel wilt. Zou t wel vertellen bij een arbeidsvoorwaardengesprek mocht t zover komen.[/quote]
Ik heb het 1,5 week geleden al verteld op het werk. Heel vroeg, maar ik had me ziek gemeld omdat ik zo moe was. Ik kon gewoon niet meer! Maar alleen mijn managers weten het. Als ik me niet hoed voel, kan ik gewoon naar huis. Moet wel even een mail sturen met de eindtijd, maar ik werk in de buitendienst. 

Pff wil toch even delen. Over 4dagen termijn echo. Daarna mag de vlag uit. Maar toch zo bang. Ondanks dat de vorige echo's goed waren blijft spoken.. wat als. Ik ben honds beroerd dat stelt me gerust haha. 
Mijn baarmoeder schijnt opzij gekanteld te liggen. Nog iemand hier ervaring mee? Schijnt namelijk vaak voor de komen dat die gekanteld ligt alleen meestal naar achter en niet opzij. Ze zegt dat dat vanzelf goed komt maar ja.. he.. wat als wat als 

SanneJansen, wat verdrietig. Sterkte!
Euqinimod, bedankt voor de tip over het zwangerschapsdagboek.
Joorst, wat erg voor je. Sterkte!
Sabien, wat fijn dat alles goed was. Geniet ervan. Ik begin steeds misselijker te worden en heb redelijk vaak hoofdpijn, maar dan weet ik in ieder geval dat er wat gebeurd in mijn lichaam ?
DivingWoman, goed nieuws, wat fijn.
BloempjeBlopempje, wat fijn dat de echo goed was. Ik wist dat je zo vroeg al een pretecho kon laten maken.
Mamagubedu en SpeephB, welkom hier.
MommyLouise, hier hetzelfde dilemma over wanneer vertellen. Na de eerste echo rond de 8 weken bij de verloskundige of nog wachten tot na de termijnecho. Ik heb flinke borsten nu en begin al een buikje te krijgen (vandaag 6 weken) dus ben benieuwd hoelang ik het nog verborgen kan houden, ook met mijn misselijkheid en hoofdpijn.
Basilicum, wat fijn dat ze op je werk positief gereageerd hebben. Ik zie er straks wel tegenop om het te vertellen. Ik werk sinds september op deze afdeling (heb wel een vast contract, want intern geswitcht) en ik vermoed dat ze er minder blij mee zullen zijn. Maar goed, misschien valt het mee.
SparklingSky, ik zou het niet meteen vertellen. Pas tijdens een arbeidsvoorwaardengesprek.
Ik heb net online grotere maat bh's besteld (verschillende maten en merken zodat ik kan passen en retour sturen wat niet past, helaas geen koopzondag hier), want mijn huidige bh's zitten echt niet meer prettig. Ook heb ik 2 zwangerschapsbroeken besteld, omdat enkele broeken al niet meer zo lekker zitten.

Terug
Bovenaan