Uitgerekend juni 2019

@wondertjuh Ik heb niet gereageerd op je berichtje omdat ik het zelf ook niet goed weet.. Maar ik zou ik jouw geval gewoon de verloskundige bellen en de situatie uitleggen. Meestal kunnen ze jou daarin een beter antwoord geven en hebben ze meer ervaring met dit soort situaties.
Succes! Laat je weten hoe het is afgelopen? 

Hoi dames,
Ik ben 28 en zwanger van de 1e. Het was niet gepland, maar nadat we van de schrik bekomen waren, zijn we nu ontzettend blij. (we wonen in een opknaphuis en mijn vriend studeert nog) Morgen hebben we de eerste echo en ik ben super zenuwachtig. Ik ben nu 8 weken en 5 dagen volgens mijn eigen berekening.

Vandaag 7 weken en 2 dagen. Geen kwalen niets nog gehad. Voel me goed! 3 december mijn eerste termijnecho dan ben ik 10weken +5dagen. Eerder moet ik niet gaan anders kunnen ze niet goed bepalen wanneer ik uitgerekend ben. Bij mijn eerste kindje ook voor de 10 weken gegaan maar toen moest ik een inwendige echo dus wacht liever na de 10 weken en dan uitwendige echo. ♡26juni 2019♡

G-G dat zegt niks. Ik voelde me bij de vorige zwangerschap ook beter dan bij deze en ik heb een zoon gekregen ;-).
Ik ben nu bijna 11 weken en ik hoop dat mijn energie snel terugkomt. 
Belangrijkste is dat de kleine smurf goed groeit. Daar doen we het tenslotte allemaal voor. Dan maar uitgeput en misselijk op de bank liggen haha...

@wondertjuh ik ben een paar dagen achter en zie nu pas je roep om hulp.
Bij mijn eerste echo bleek ik ook veel minder lang zwanger als gedacht. Ik was helemaal van slag, want we hadden ovulatietesten gebruikt en ik heb een heel reglmatige cyclus dus ik was zo zeker van mijn stuk, toch zei de gyn dat ik 6 dagen minder lang zwanger was als gedacht. Een week later bij een nieuwe meting bleek het nog maar 1 dag verschil te zijn met wat ik dacht. Dat prutske is zo klein en nog zo moeilijk te zien en 1 mm maakt al een gigantisch verschil.
Ik zit zelf ook in mijn 5de zwangerschap en heb 1 zoontje. Ik versta dus wel waar je doorgaat kwa ongerustheid. Het is niet hetzelfde, maar een week geleden had ik een gigantische bloeding, moest een week wachten om te zien wat het gevolg was. ( Bij vorige zwangerschappen waren die bloedingen nefast), gisteren had ik een goede echo. Het kan dus ook goed gaan...
Nog een tipje, als je met zo een vraag zit kan je beter een nieuwe topic openen. Dan kunnen ook andere dames die al langer zwanger zijn mee inpikken en hun ervaring delen. Hier zitten enkel de dames van juni 

@wondertjuh ik was nog niet helemaal klaar met mijn verhaal.
Toen ik die zware bloeding had zijn we gelijk naar spoed gegaan. Ik had daar eerst een onervaren assistent. Ze vond geen hartslag niks... Wij in zak en as...miskraam was een feit...
Gelukkig (hier in Belgie) mag een assistent nooit een patient laten gaan zonder overleg met een supervisor. Die is onmiddelijk gekomen en heeft een nieuwe echo gedaan en die vond een hartslag. Ik was 8 weken zwanger en zelf dan is het nog moeilijk om alles goed terug te vinden. 
Ik hoop echt van harte dat het goed komt voor je!

Hallo dames!
Ook ik heb vandaag de eerste echo gehad... Maar nu komt het:
Ik weet niet zo goed of ik het nu een goede of slechte echo moet vinden,  volgens eigen berekening ben ik vandaag 7+3 maar de eerste echo gaf aan 5+4. 
Er waren overduidelijk 2 vruchtzakjes te zien, 1 net 2mm kleiner als de andere. Alleen er was niets in te zien. 
De verloskundige zei dat het alle kanten op kon gaan en ik de 23e terug moet komen voor de tweede echo. Dan zou ik dus pas 7+4 zijn.. Als er dan nog geen hartje en kindje te zien was weten we dus pas dat het niet goed zit. 
Nu dus eerst nog 2 weken doordraaien en onzeker zijn voor we duidelijkheid hebben...

Terug
Bovenaan