Uitgerekend juni 2019

Gloeiende gloeiende, daar zat ik vanmorgen bij de hap.. 
Migraine aura, ik ben er niet bekend mee dus dacht dat ik gek werd. En die helse pijn nadien.

Blijkt een hormonaal dingetje te zijn, pfff.. 

Jullie ervaringen mee?

@sutjegirl Ik heb bij mijn vorige zwangerschap heel veel migraine gehad. Vanaf 6 weken totdat ik 14 weken zwanger was, toen werd dit geleidelijk aan minder. Maar ik heb in totaal 5 weken toen alleen maar in bed gelegen.  -.-'  de andere weken wel uit bed, maar wel in huis. 
Ik was voordat ik zwanger was al bekend met migraine... Maar tijdens zwangerschap was het bijna niet vol te houden. 
Momenteel ben ik 7w4d zwanger. Tot nu toe nog maar 1x gehad. Wat verlichting kán geven, is voor iedereen wisselend. Wat je kan proberen is: tijdens de hoofdpijn onder een warme douche, en dan vooral d3 warme straal op je nek/schouders.  Sommigen hebben liever koud water ipv warm water. Ga naar de fysio voor het losmasseren van je schouders en nek. Meestal verkrampen je nek- en schouderspieren door de hoofdpijn.  Toegeven aan de migraine, en in bed liggen met zo weinig mogelijk geluid,  evt oordoppen in. Gordijnen dicht. En paracetamol slikken. 
Meer dat dit kan ik je niet adviseren helaas. En ik hoop dat het gauw beter wordt voor je. Sterkte!!!

[quote quote=10131407]
Gloeiende gloeiende, daar zat ik vanmorgen bij de hap..
Migraine aura, ik ben er niet bekend mee dus dacht dat ik gek werd. En die helse pijn nadien.

Blijkt een hormonaal dingetje te zijn, pfff..

Jullie ervaringen mee?
[/quote]
welcome to my life. Ik heb altijd migraine als ik ongesteld ben. En nu met de zwangerschap gelukkig pas 1x. Het is echt hell. In een donkere kamer, doodse stilte hopen dat je in slaap valt tussen al het kotsen door. Normaliter heb ik hier medicijnen voor. Helaas nu met de zwangerschap niet. Sterkte 

Hallo allemaal!

Ik lees al een aantal dagen 'stiekem' mee op dit forum en heb telkens het goede idee om een account aan te maken.
Vandaag voel ik me dan ein-de-lijk weer een beetje mens, om dit daadwerkelijk te doen.

Ik ben 26 jaar en morgen 8 weken zwanger. Een totaal ongeplande zwangerschap die eigenlijk ook niet zo handig is qua planning omdat ik net begonnen met met een interne opleiding op de intensive care. En hoe moeilijk ook, daardoor de eerste weken enorm lopen twijfelen.. maar gelukkig zitten met mijn vriend en ik op een lijn en vinden we een opleiding absoluut geen goed excuus om voor abortus te kiezen (sorry, dat klinkt zo hard).

Ik hoop niet dat dit als een steek onder water aan komt voor diegene die al heel lang bezig zijn met zwanger worden of een MK achter de rug hebben, want dat is absoluut niet de bedoeling, sterker nog..ik ben al jaren bij de gyn vanwege hormonale disbalans (en veeeeel migraine en hoofdpijn) waarbij ik de verdenking heb op PCOS en dus verminderd vruchtbaar kan zijn (ook hier hebben ze het al jaren over tijdens de echo's die ze maken, die cystes in mijn eierstokken laten zien + de zeer lange cyclussen van ongeveer 8weken). Een zwangerschap zou ook voor mij eigenlijk niet zo vanzelfsprekend zijn..
Ik heb in de laatste jaren ongeveer alle anticonceptie gebruikt en uiteindelijk in overleg met de gyn overgegaan op een pessarium met zaaddodende gel, dit zou even betrouwbaar zijn als de pil.
Altijd op de juiste manier gebruikt, maar kennelijk niet afdoende geweest. Dus wat dat betreft is dit wel een wonderbaby en moest het gewoon zo zijn!

Verder heb ik qua klachten echt vreeeeselijke misselijkheid, 24u per dag en word ik er regelmatig snachts van wakker. Na veel HTK-middeltjes te hebben geprobeerd, helaas toch aan de medicatie moeten gaan omdat het onhoudbaar was en ik in korte periode al bijna 4kg ben afgevallen. Nu eindelijk weer een beetje mens bij het gebruik van meclozine, het haalt net de scherpe randjes ervan af. 

Wat ik me trouwens nog afvroeg, zijn er meer mensen die duizelig zijn? of het gevoel hebben flauw te vallen bij een korte periode van  staan (nog geen 5min)? Ook douchen vind ik een kriem, dat doe ik al 1,5 wk zitten op de vloer, haha.
Sorry voor het lange verhaal, ik vind het leuk om dit forum te volgen en nu maar hopen dat alles bij iedereen goed blijft gaat (en dat alle kwaaltjes snellll mogen verminderen)

Groetjes!

@koosinspiratieloos welkom en wat een bewogen verhalen. Tof dat je opleiding voor op de ic gaat doen en ook dat je dat je zwangerschap niet laat tegenhouden. Mijn moeder heeft toen mijn broer en ik geboren werden rechten gestudeerd aan de uni dus het is zeker niet onmogelijk om te combineren. Al zal het harder werken zijn dan voor andere die bijv. Maar ja he, mijn vader zei altijd.. er komt nooit een perfect moment dus gewoon doen wanneer komt 

Dag dames,
Hebben jullie al nagedacht over wel/geen NIPT? En zo ja, dan met of zonder nevenbevindingen? Ik wil het zeker doen, maar twijfel nog over of ik met of zonder de nevenbevindingen wil doen. Wat zijn jullie overwegingen om voor het een of het ander te kiezen?

@koosinspiratieloos; gefeliciteerd! Dit kindje is voor jullie bestemd als ik dit zo lees. Komt vast goed met je opleiding.
Ik ben nu 11 weken en morgen de termijnecho. Deze week ook bloed prikken voor het algehele onderzoek, als voor de NIPT met nevenbevindingen. Wij willen zoveel mogelijk weten. Wij zijn ook wat ouder, waardoor een hogere kans op afwijkingen. 26 november laten wij ook nog een nekplooimeting doen die gecombineerd wordt met de uitslag van de nipt. In België schijnt dat standaard te zijn, maar in Nederland natuurlijk weer niet.
En nu maar hopen op een goede uitslag en allereerst morgen op een kloppend hartje.

[quote quote=10131779]Dag dames, Hebben jullie al nagedacht over wel/geen NIPT? En zo ja, dan met of zonder nevenbevindingen? Ik wil het zeker doen, maar twijfel nog over of ik met of zonder de nevenbevindingen wil doen. Wat zijn jullie overwegingen om voor het een of het ander te kiezen?[/quote]
Ja, wij gaan de Nipt doen! Alleen zonder nevenbevindingen. Wij vinden de 3 cijfers belangrijker dan de rest. 

Terug
Bovenaan