Uitgerekend juni 2019

Ik hoorde van de VK dat je blijkbaar al rond de 12 weken moet aanmelden bij kraamzorg. Nu zijn er veel verschillende kraamzorg organisaties in mijn regio. Hoe ga je er dan 1 kiezen? Hoe doen jullie dat? Op basis waarvan zou je je keuze moeten maken? Ik ken namelijk niemand hier in de regio die zwanger is geweest en dus niemand die me op basis van eigen ervaringen zou kunnen adviseren. Ik ga in elk geval letten op of ze een contract met de verzekeraar hebben. Hebben jullie nog tips?

Ik heb via de verloskundige de info gehad over kraamzorg. Ook je zorgverzekering kan je verwijzen naar welke kraamzorg in de regio zit en is aangesloten bij hun .

Afgelopen donderdag hebben wij een 2e echo gehad! Wat weer een prachtig moment met een zeer bewegelijk ukkepuk! Voetje omhoog, draaien, armpje omhoog, fantastisch! 3 prachtige, duidelijke foto's gekregen! Datum is 3 dagen naar voren gezet, 26 juni! Aankomende dinsdag bloedprikken voor nipt en suiker ( familiekwaaltje)! De verloskundige zei dat het wel 3 weken kan duren voordat de uitslag bekend is! Vind ik best lang! Ik lees hier toch gele andere verhalen!
Afgelopenvrijdagmiddag mijn directeur verteld! Door ons ziekenhuistraject wist ze dat er de kans bestond maar ze was oprecht ontroerd en zo blij voor ons! Een hartverwarmend moment! Morgen ga ik het tijdens een vergadering mijn collega's vertellen! Weer een spannend moment!Nu pas weer met 20 weken een echo! Misschien tussendoor toch nog een pretecho?! 

Hoi dames, leuk om al die berichten te lezen. Hier nu 15 weken en 3 dagen zwanger. Ik heb 2 keer de nipt test moeten doen omdat de eerste keer er geen uitslag uit kwam en helaas de 2de keer nu ook niet. Hoe onzeker je dat maakt we weten nog niks maar ik hoop dat alles goed is. Morgen hebben wij een extra echo om te kijken of er geen afwijkingen zijn. Ik raad jullie aan denk goed na over de test want je weet nooit wat er uit komt en hoe onzeker het je maakt. Wij hebben nu al spijt dat we de nipt test hebben gedaan. 

Klopt, alle stress voor niks. Ze hebben alles van top tot teen nagekeken en er was helemaal niks aan de hand. Z’n opluchting!! Je weet gewoon niet wat je overkomt als je tr horen krijgt dat je word door gestuurd voor een extra echo en dat je dan kans hebt op afwijkingen of andere gekkigheid. Kortom ik doe nooit meer z’n test. Nu kunnen we weer genieten over 4 weken hebben we de 20 weken echo dat is ook weer spannend 

Ja dat begrijp ik! Wat fijn dat alles toch goed is!! :D Onnodige stress is ook niet goed voor de kleine natuurlijk. Fijn dat je over 4 weekjes de 20 weken echo hebt.
Ik heb een pretecho gepland op 16 weken (nog 2 weekjes wachten). Vind tussen de termijnecho en 20 wkn echo best veel tijd zitten. 

Terug
Bovenaan