Uitgerekend juni 2022

Hi ladies! Ik ben 26 jaar en dit is voor mij en mijn vriend ons eerste kindje. Ik ben vandaag 10+1 en uitgerekend op 20 juni. Volgende week maandag de termijnecho en ik kan niet wachten! Afgelopen zondag de panorama NIPT test gedaan waarvan we binnen 2 weken de uitslag krijgen, spannend :). Verder gelukkig niet veel last van kwaaltjes, alleen wat sneller moe. Een actief topic lijkt mij erg leuk en gezellig!

Wat is de panorama NIPT test? En waarom kan die al op een vroegere termijn dan de NIPT test die je vanuit de TRIDENT 2 studie kan doen? Is het zoiets als de belgische NIPT waarbij het geslacht ook bepaald wordt? Ik heb er nog nooit van gehoord, vandaar.

Ja, het is idd die nipt die ook in Belgie gedaan wordt en waar (indien gewenst) ook al het geslacht meegenomen wordt bij de uitslag. Mijn moeder is geadopteerd en bij mijn vaders kant is ook niet veel bekend dus vandaar dat ik het wel prettig vind om het net ff wat uitgebreider te doen :) ik had er ook nog nooit van gehoord!

Leuk dat er toch wat meer dames zijn, en gefeliciteerd allemaal!

Gelukkig was de echo goed ElsieJoy, toch een hele geruststelling! Ik heb ook al een aantal extra echo's gehad, omdat ik dit jaar ook al 2 keer een miskraam heb gehad en daardoor erg onzeker en angstig of alles wel goed gaat. Ik begin nu langzaam aan het vertrouwen te krijgen dat het goed zit en kan wat meer vooruit denken.

Wij willen wel graag het geslacht weten, maar puur omdat we nieuwsgierig zijn en niet omdat we per se een roze of blauwe babykamer willen. Het is allemaal al spannend genoeg, dus dit is toch een stukje zekerheid dat je kunt krijgen.

We proberen volgende week de 13 weken echo in te plannen en deze week nog bloed te prikken voor nipt onderzoek.

Hoi Allemaal! Leuk dat er meer zijn die gebruik maken van dit topic. Ik ben ook niet zo van het delen via de app, dus blij dat er meer mensen zijn!   Ik ben nu 13+1 en uitgerekend op 6-6-22.  Met 11+2 de termijn echo gehad en alles was goed en een mooi hartje kunnen luisteren.  Ik had weinig klachten, soms misselijk maar wel snel vermoeid. Dat is sinds 12 weken verdwenen als sneeuw voor de zon. Vind dat ergens wel lastig, want ik voel me nu dus niet zo zwanger. Wel heel blij dat ik zwanger ben, begrijp me niet verkeerd. Bij ons is het dmv de 3e x iui gelukt zwanger te raken en ben heel dankbaar. Alleen begin ik die vermoeidheid en misselijkheid stiekem wel te missen....    iemand die dit herkent?
Vorige week de uitslag van de nipt gehad en die was goed en mijn bloed, glucose en hb, ook keurig. Heel blij mee!

Wat fijn dat de kleine het goed doet en de uitslagen goed waren Leenjoo, kan me voorstellen dat als het allemaal niet vanzelf gaat je heel dankbaar bent.
Ik ben zelf wel al een hele tijd misselijk, en met 10 weken was dat plotseling verdwenen. Ik maakte me ook best wel ongerust over het verdwijnen van de kwaaltjes, zeker ook omdat het in mijn geval een beetje aan de vroege kant was (hoewel ook niet extreem vroeg, maar bij mijn zoontje ben ik tot 18 weken misselijk geweest). Maar met 10+3 was de misselijkheid weer volop terug en baal ik er een beetje van dat ik niet meer heb genoten van die 3 goede dagen die ik had, haha. Dat het verdwijnen van kwaaltjes ook een beetje eng is begrijp ik helemaal, maar probeer er toch van te genieten. ;)

Ollaaa,

Ik ben nu 12 weken ?. En ben 16 juni uitgerekend.
Mijn eerste kind dus alles is nieuw en spannend. Ook al twee echo’s achter de rug. Allebei prima, beweeglijk, hartje klopt goed etc.
Ben alleen echttt misselijk! Veel maagzuur. Heb pillen gehad daartegen. Sinds deze week echt last van m’n onderrug, en liezen. Ik belast mezelf enorm maar moet leren rust nemen.

Excited for the june babies ❤️?

@ElsieJoy, thanks. Ja het is gewoon heel spannend. En ik ben nou eenmaal ook een beetje een controlefreak. Helpt ook niet altijd mee haha.
@CGVRCIV welkom en gefeliciteerd! Ja het luisteren naar je lichaam is soms lastig. Wel herkenbaar. Maar ook belangrijk. Hopelijk werken de medicijnen goed en heb je snel minder last.

Terug
Bovenaan