Uitgerekend juni 2022

Goede avond Dames.

Ook ik ben zwanger en uitgerekend op 22 juni.

Voor ons de 2e maar blijf het spannend vinden.
Van de eerste hebben wij toen een super leuke fb groep aangemaakt de Maart mama's en nu na 4 jaar nog veel contact met de meiden.

Weten jullie of er al zo een groep is voor de juni mama's??

Wat zijn de juni mama's lekker rustig.
Ik ben Marijke, zwanger voor de 4e keer. Na 2 miskramen (in 2017) in juli 2018 een dochter gekregen en nu op 1 juni uitgerekend. We weten niet wat het wordt.
Op 12 jan alweer de 20 weken echo.

Welkom Marijke! Wat vliegt de tijd he? Ik ervaar deze zwangerschap alsof hij veel sneller gaat dan bij mijn zoontje. 

Ik heb 24 december een helemaal goede 14 weken echo gehad. Dat was inderdaad nog wel een stukje uitgebreider dan de termijnecho. En het werd een heel andere kerst dan vorig jaar, toen we 22 december te horen kregen dat het hartje gestopt was (en mijn zoontje bovendien nog in quarantaine zat na de corona van mijn man - ik mocht er met een negatieve test eerder uit, maar baby's werden toen nog niet getest). Wij weten ook deze keer niet wat het wordt, maar vind het wel grappig om te zien wat de omgeving erover aan het speculeren is, want er zijn wel mensen die ervan overtuigd zijn dat ze het geslacht al weten.

Hallo juni moeders!

Binnenkort de 20 weken echo, of hebben jullie deze misschien zelfs al gehad? Ikzelf heb 'm 19 januari en we hopen dan ook dat het geslacht te zien is, we zijn heel benieuwd! De buik is langzaam aan ook al steeds groter aan het worden en de baby laat steeds meer van zich voelen.
Zijn jullie verder al dingen aan het aanschaffen en regelen? Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar te beginnen, behalve natuurlijk kraamzorg, dat staat al vast. Maar verder vind ik het allemaal nogal overweldigend en een doolhof.

Ik hoop dat het met iedereen goed gaat!

@JSdB   spannend he!   Wij hebben morgen de 20 weken echo. We laten dan de verloskundige het geslacht in een enveloppe doen en die maken we zaterdag met onze ouders open. Hier groeit de buik ook ineens flink! En gisteren ineens een veel harder 'schopje' gevoeld, zo bijzonder!
Ja lastig he waar te beginnen..  Ik kan een box en fleswarmer overnemen en een borstkolf van m'n schoonzusje dus dat scheelt. Wij hebben zelf al een kinderwagen aangeschaft, wat vroeg maar scheelde te veel geld haha.   Ik heb een paar newborn rompers gekocht en heb een paar pakjes kado gehad. Een badset is onderweg.. Ik maak gewoon een lijstje en kijk met regelmaat op websites. Elke keer wat kopen. Zeker als we weten wat het wordt zal t kopen sneller gaan. Er zijn ook dingen die je natuurlijk niet meteen hoeft aan te schaffen. Daar zou ik ook gewoon een aparte lijst van maken, dan heb je zo een overzicht. Geniet ervan en hoop op een mooie echo voor jullie volgende week!

@Leenjoo wat spannend morgen de echo en dan dus ook bijna het geslacht weten. Leuk leuk, je kan vast niet wachten ook om te zien hoe de baby is ontwikkeld t.o.v. de laatste echo.
Wat ben je al goed bezig met spulletjes kopen zeg. Ik houd inderdaad ook wel wat sites in de gaten, zo laatst nog een lamp voor op de babykamer gekocht die we al lang op het ook hadden, maar dan nu 40% korting had. Altijd mooi meegenomen toch. Verder had mijn man van zijn werk een tegoedbon gehad en kon niks bedenken wat hij zelf zou willen hebben en heeft toen dus babyspulletjes gekocht als slabbetjes, handdoeken, knuffel. Maar inderdaad wat je zegt als je het geslacht straks weet wordt het iets makkelijker shoppen! Veel plezier bij de echo.

Onze 20 weken echo is de 27e, kijk er wel naar uit om de kleine dan weer te zien. Ik denk wel af en toe iets te voelen, maar ben er nog niet zeker van of dat zo is. Net als bij mijn zoontje ligt de placenta nu weer aan de buikzijde, dus het kan zomaar wat langer duren voor ik echt met zekerheid wat voel.
Qua dingen kopen: ik heb een paar maanden terug wel een paar kleine rompertjes gehaald, die zagen er gewoon te schattig uit om niet te halen. Maar wij hebben nog vanalles in huis (eigenlijk niets weggedaan) van ons zoontje en toen ook bewust zoveel mogelijk unisex gekozen in de kleinste maatjes, dus ik zit vooral met vragen als: hoe werken die kruiken ook alweer? Hebben we die goed bewaard? Heb je die uberhaupt zo hard nodig bij een juni baby? (Zoontje is van begin maart, dan is het toch een stukje kouder.) En gaan we voor een meerijdplankje bij de kinderwagen? Een duo wagen? Wanneer kan ons zoontje naar een peuterbed zodat het ledikant vrijkomt?

Terug
Bovenaan