@JSdB spannend, maar volgens mij vrij normaal dat je nu minder begint te voelen van de zwangerschap, dat komt vanzelf weer als je wat verder bent. Maar dat het elke keer vlak voor een echo ineens weer extra spannend is herken ik helemaal. De kans dat het nu nog mis gaat is gelukkig wel heel klein.
@CGVRCIV: gefeliciteerd! Wat fijn, zulke goede echo's, hopelijk gaat het qua misselijkheid iets beter inmiddels. Welke pillen heb je daartegen?
@DaisB: jeej, weer 3 dagen dichter bij, haha. Fijn dat je een goede termijnecho had.
Ik heb vandaag mijn termijnecho gehad, 11+5 dus definitief 23 juni uitgerekend. Ook meteen een afspraak gemaakt voor de NIPT en de 13 weken echo. Mijn 13 weken echo is met 14+1, zo laat mogelijk, omdat er voor mijn gevoel dan toch het meest of het meest duidelijk zichtbaar is of er iets aan de hand is. Bovendien heb ik net vandaag een echo gehad en voelt het een beetje nutteloos als er maandag alweer een echo gemaakt wordt, zou de verloskundige dan echt niets gezien hebben als het maandag wel duidelijk is? Ik snap dat zij ongetwijfeld niet de juiste trainingen daarvoor gevolgd heeft hoor, maar het voelt voor mij beter om die 13 weken echo zo laat mogelijk te doen. Ik moet dus nog tot 24 december wachten voor de 13 weken echo, maar dat vind ik wel prima.
Verder twijfel ik een beetje of ik moet vragen om medicatie voor misselijkheid. Ik hoef namelijk op zich niet zo vaak over te geven (als ik me op tijd terugtrek bij nare geuren en heel erg oplet op wat ik wel en niet eet) en hou zeker nog wel het nodige aan voedingsstoffen binnen, maar als ik moet overgeven in het bijzijn van mijn zoontje raakt hij daarvan compleet overstuur, terwijl ik dan dus niets kan doen om hem gerust te stellen en wat ook wel weer stress veroorzaakt bij mij - hetgeen weer niet helpt bij misselijkheid. Hij zegt al weken bijna niets anders dan 'mama ziek' op de kinderopvang en doet ook af en toe het overgeven na... Het heeft duidelijk impact op hem. Wat zouden jullie doen in mijn situatie?