Uitgerekend juni 2022

Onze 20 weken echo is pas 4 februari, ik ben echt eind juni uitgerekend. Dit is de eerste en ik ben elke keer echt aan het twijfelen of ik baby wel of niet voel. Je wilt zo graag wat voelen dat je jezelf voor de gek houd haha. Verder zijn wij nog niet zo ver met babyspullen, dat komt nog wel. Ik wil ook wachten tot wat baby winkels open mogen, dat is voor de eerste keer wel fijner dan op internet bestellen. Groetjes

Hallo allemaal, ik haak ook even aan.
Ben 1 juli uitgerekend van mijn tweede, maar vermoedelijk zal het in juni gehaald gaan worden. Leuk om mee te lezen en te zien wat jullie tegenkomen in jullie zwangerschappen en hierover te delen.
Groetjes 

Hoi Joymama, leuk dat je hier ook komt meepraten. :) Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook meegkletst in een februari topic maar mijn zoontje is pas in maart geboren, haha, dus uitgerekende datum en geboortemaand verschilt nog wel eens. Waarom denk je dat de kleine eerder gehaald gaat worden? Had je complicaties bij de eerste?

Ik heb inmiddels een helemaal goede 20 weken echo gehad, helemaal in de wolken. Voel de kleine ook best vaak trappelen nu, en op dit moment is dat nog aangenaam (al kan ik niet zeggen dat ik het bij mijn zoontje ooit vervelend vond, blauwe ribben had ik nooit, maar hij lag ook vast in een stuitligging de laatste maanden, dus misschien dat hij daardoor niet voluit kon schoppen, haha). Gezien ik sinds oktober alweer volledig thuiswerk heb ik de laatste tijd niet zoveel in de auto gezeten, maar ik kwam er gisteren tijdens een autorit achter dat ik de kleine dan echt goed kan voelen. Misschien lijkt hij (of zij, we laten het een verrassing) wel veel op zijn grote broer, die is ook dol op voertuigen, haha.

Wat fijn dat je 20 weken echo helemaal goed was. Zo fijn ook dat je je kindje nu kunt voelen. Vind ik een heel geruststellend gevoel. Veel autoritjes maken dan maar. ?
En leuk dat jullie het een verrassing laten wat het wordt. Wij doen dat ook, maar mensen reageren vaak zo verbaasd. Lijkt niet meer zo van deze tijd te zijn. 

Ik heb bij mijn laatste bevalling inderdaad wat complicaties gehad waardoor de kans aanwezig is dat ze het kindje gaan halen. Om zeker te zijn dat ze een OK beschikbaar hebben. Beetje vreemd idee, dat het kindje niet op z'n eigen tijd komt, maar 't idee went vast nog wel. En enige veiligheid is ook wel een prettig idee. 

goeiemorgen mamas,
ik ben nu 20 weken zwanger van mijn eerste kindje. De verloskundige zei me dat ik deze week al iets moet gaan voelen. maar ik voel nog vrij weinig ik maak me daar een beetje zorgen om kunnen jullie mij gerust stellen of zeggen wat ik moet voelen want misschien weet ik gewoon niet wat ik moet voelen. ik ben 25 juni uitgerekend;)

Hoi june mommy to be
Gefeliciteerd met je 20 weken, op de helft al! Wat ik begrijp van veel mensen is dat het erg per persoon verschilt wanneer je wat gaat voelen. Kan te maken hebben met dat je inderdaad niet weet waar je op moet letten, maar ook of de placenta nog tussen je baby en je buik ligt. Ook heeft je kindje nu nog veel ruimte in je buik en hoeft het helemaal niet tegen je buik te schoppen.
Ik wist zelf ook totaal niet waarop ik moest letten. Met 20 weken dacht ik wel iets te voelen dat ik toch niet helemaal kon plaatsen. Veel noemen het plopjes ofzo, ik kon me daar persoonlijk niet in vinden. Vond het meer voelen als zo'n onderhuids zenuwtrekje zoals je ook wel eens onder je oog hebt. Ik denk met 21 weken dat het wel echt duidelijke schopjes werden. Ik ben nu 23 weken en sinds deze week kan ik de bewegingen van mijn buik ook echt zien. Kan dus prima nog eventjes duren! En zolang je echo's en controles goed zijn, zou ik me zeker geen zorgen maken hoor.
Succes!

Hoi gebruiker10365264, wat fijn dat je ook alweer op de helft bent van je zwangerschap! Ik geloof dat het helemaal niet zo belangrijk is dat je nu al iets voelt, ik hoorde bij mijn vorige zwangerschap (toen lag de placenta bij mij net als deze keer aan de buikzijde) ook dat het zeker in zo'n geval vaak voorkomt dat je zelf pas ruim na 20 weken iets kan voelen. En zeker bij een eerste kindje is het inderdaad nogal vaag wat je dan precies zou moeten voelen. Op gegeven moment is het waarschijnlijk onmiskenbaar, maar in het begin zijn het nog geen super krachtige schoppen en ligt het ook maar net waar je kleine tegenaan schopt of je daar iets van voelt of niet. Volgens mijn verloskundige voelen de meeste vrouwen voor het eerst iets tussen 16 en 20 weken, maar komt pas na 24 weken voor het eerst iets voelen ook voor. ;) Het is zeker nog niet iets om je zorgen over te maken als de rest van de controles wel goed zijn. Bij een volgende zwangerschap voel je vaak wel sneller iets, waarschijnlijk omdat je dan iets beter weet wat je dan zou moeten voelen, maar ook dan kan je een andere positie van de placenta hebben of een minder actief kindje oid, zodat het zeker geen garantie op eerder iets voelen is.

Ook het vanaf de buitenkant kunnen zien verschilt echt heel erg per persoon wanneer dat kan. Ik merk er nu met 21 weken nog niets van in elk geval, en mijn man kan de kleine ook nog niet voelen bewegen als hij z'n hand op mijn buik legt, terwijl ik dan soms wel vanalles voel bewegen in mijn buik (maar ook niet in mijn hand als ik die zelf op mn buik heb liggen). Maar wie weet gebeurt dat vandaag of morgen voor het eerst of pas over een paar weken, blijft even afwachten.

Hallo iedereen, zijn we inmiddels ver genoeg om te mogen klagen :). Ik ben 1 juni uitgerekend, nu 28 weken en ik voel me al een paar weken een walvis op het droge :). We hebben net een weekje vakantie achter de rug en ik ben blij dat ik het niet langer heb uitgesteld. Met mijn dochter (van nu 3) was ik met 36 weken nog druk aan het city-trippen, maar deze zwangerschap is zooo anders. Ik heb iets verrekt in mijn lies (een band ofzo) waardoor ik niet op mijn rechterbeen kan staan. Ik heb foto's die bewijzen dat ik nu een dikkere buik heb dan met 37 weken bij mijn dochter. Veel lieve opmerkingen van mensen die mij nog een paar fijne weken wensen (Ik denk erover om maar gewoon te zeggen dat ik 38 weken ben, hahah. Ik heb de hele dag super honger, maar kan maar 1,5 sneetje brood eten want de kleine ligt in mijn maag te dansen
Ik hoor graag jullie verhalen, laat me aub niet alleen voelen :).
Bovenste met een glimlach hoor. Van de week een groeiecho en een bloedsuikertest. Vorige zwangerschap ook suikerziekte gehad en dat was helemaal onder controle. Dit kleintje is vanaf 13 weken al lang gemeten, dus ben heel benieuwd.

Terug
Bovenaan