Uitgerekend juni 2022

MarijkePlusTwee, herkenbaar. Ik ben pas 25 weken (de 23e uitgerekend) maar mijn buik is nu ook al enorm (ook dikker dan ik was bij mijn zoontje met 33 weken). Veters strikken: hoe dan?! Haha, het lukt wel, maar kost wel aanzienlijk meer tijd en moeite dan voorheen. En dan weer overeind komen is soms ronduit pijnlijk in mijn bekken. Vind het wel jammer dat ik zoveel opmerkingen krijg over hoe dik mijn buik is, maar mensen dan wel met compleet onbegrip kunnen reageren als ik nu al zeg dat sommige dingen gewoon voorlopig even niet meer gaan als ze dan weten dat ik 'nog maar' 25 weken zwanger ben. 

Ik heb afgelopen week ook een suikertest gehad, gelukkig een goede uitslag gehad, maar pffft, die dag kon je me voor de rest ook bij elkaar vegen. Hielp niet mee dat mijn oma ook nog is overleden op dezelfde dag. Het ging al een tijdje niet goed met haar gezondheid, en ergens ben ik wel opgelucht dat ik nu weet dat ze haar volgende achterkleinkind niet meer gaat ontmoeten (prognose was aanvankelijk dat ze rond de uitgerekende datum zou overlijden) en dat dus niet meer zo'n knagende onzekerheid is, en het wel behoorlijk gek moet lopen als ik komende week al de uitvaart zou missen door een evt vroegtijdige bevalling of herstel daarna. Maar vind het wel heel jammer dat ze elkaar dus nooit zullen ontmoeten. 

Ik had ook op 25/9 een posteve test in handen. Zit nu pas in deze app?
Ik ben 2 juni uitgerekend , eerste kindje en een jongen. Inmiddels 29+4 . Alles gaat goed, gister helaas wel positief getest op corona, maar geen klachten!

Hoe gaat het mama's? Al met verlof? Ik probeer nog 1,5 week te werken (1 juni uitgerekend). Ben nu (al) tonnetje rond, waggel alsof ik elk moment kan bevallen en heb zo'n stijve rug. Echt, als ik mezelf zou zien, zou ik in mijn broek doen van het lachen. Bekenden en vreemden zeggen allemaal dat ik 1 juni niet ga halen en dat het veel eerder zal komen. Voor het eerst hoop ik dat iedereen gelijk heeft. Mijn dochter kwam 2,5 week eerder, mag van mij nu ook wel.

Olla,
Ik mocht met 29 weken al met verlof. Beste keuze want ik maak nog mn laatste jaar HBO af. Dus manager zijn, hbo opleiding zwanger en huishouden was errrrruuugg veel. Nu 32+1. Begin steeds meer een beurs gevoel te krijgen in mn schaambeen en merk nu pas echt het gewicht in mijn buik ?. But im loving the journey.

Maar volgens eenieder heb ik nog steeds geen grote buik terwijl ik naar mijn gevoel op een walvis lijk.

Ben wel afgevallen i.p.v aangekomen.. ik was 71 voor zwangerschap toen rond de 22-26 weken was ik 78 en nu 75 ??‍♀️

Ik ben ook al tonnetje rond, en al sinds zo'n 20 weken dat mensen opmerkingen maken over de laatste loodjes enzo... Ik moet nog wel even (23 juni uitgerekend). Merk ook dat ik echt met mn benen wijd moet gaan zitten anders past mijn buik er niet meer tussen/boven...

Helaas al wel een tijdje terug met klachten uitgevallen (overspannen, maar later ook flinke bekkenklachten erbij). Gelukkig gaat zwemmen nog wel goed, kan ik in het water tenminste een beetje compenseren voor wat op land niet meer gaat, haha. Ik hoop juist deze week weer een beetje voorzichtig aan de slag te kunnen, zodat ik in elk geval beter op een rijtje kan zetten waar ik gebleven was zodat ik het weer makkelijker op kan pakken na mijn verlof. (Ik doe wetenschappelijk onderzoek waar geen haast bij is en wat gelukkig dus relatief makkelijk gepauzeerd kan worden.)

Ik heb geen idee meer hoeveel ik weeg, volgens de weegschaal thuis nu zo'n 10 kg aangekomen, maar in het ziekenhuis weeg ik bij de controles telkens zo'n 6-7 kg meer dan thuis (dat was in het begin van de zwangerschap trouwens ook al, met zo'n 6,5 week ben ik daar ook een keer gewogen toen ik daar kwam ivm bloedverlies), dus weet niet of ik mijn weegschaal nog wel vertrouw. Aan de andere kant weeg ik thuis natuurlijk niet met schoenen en zoveel kleding aan, maar ik geloof nooit dat die 6-7 kg kunnen verklaren.

Hi dames!

Ik mag nog 2 weken werken en dan met verlof (9 juni uitgerekend). Ik kan mezelf niet als tonnetje rond beschrijven en hoor dan ook vaak dat ik een bescheiden buik heb. Dat is voor mij wel een geluk met werken en doe dit dan ook nog volop. Wel merk ik dat langere dagen en achter elkaar lastig wordt. Krijg erg vermoeide benen en ietsje last van spataderen. Ik ben werkzaam als gastvrouw en maak dus aardig wat kilometers op een dag. Ik was er echter van overtuigd dat spataderen vooral voorkwamen bij een zittend beroep, dus ben er wel enigszins verbaasd over. Ook heb ik sinds vrijdag een uitslag op één plek op mijn rechteronderbeen, wat rood is en bultjes heeft. Het jeukt vooral, maar niet ondraaglijk. Zit nog in twijfel of ik ervoor naar de huisarts ga of dit van de week bij de controle van de verloskundige voorleg.
Hebben jullie alles al in huis voor de komst van de kleine?
Groetjes!

Hi allemaal!  Daar gaan we dan....   de laatste loodjes. Ik moet donderdag en vrijdag nog werken en dan heb ik verlof. Ben nu 34 weken zwanger. Ik voel me nog topfit... en vind het ook echt jammer om straks niet meer te werken. Maar goed, dat zal nog wel veranderen denk ik dan maar..  Ik draag flink naar voren, ben niet lang, en aan de achterkant kan je niet zien dat ik zwanger ben. Ik heb eigenlijk nergens last van.. behalve soms wat pijn op m'n rug rondom m'n ribben. De spiertjes daar zijn volgens mij beurs, de kleine ligt nog hoog en met d'r hoofd onder m'n ribben geduwd. Heerlijk. Oja en dus in stuit. Gisteren dacht ik even dat ze zou veranderen, maar wie hou ik voor de gek?  Meisje ligt al 4,5 week heerlijk zo..  volgende week liggingsecho bij de verloskundige. Hopelijk draait ze dan bij anders wordt het proberen haar met een versie goed te krijgen..   Fingers crossed!   Succes allemaal

Olla..

Hoe gaat met eenieder?
@Leenjoo @Jsdb genieten jullie van jullie verlof?

Ik ben nu 34 weken, ga richting 35! Begin het nu beetje zat te raken is dat erg? ?
Slapen is echt vermoeiend sinds kort, ongemakkelijk aan beide kanten en op je rug is geen doen?.

En m’n kleine vindt het leuk mij te schoppen in mijn rechterribben.
Ondanks iedereen vindt dat m’n buik klein is voel me ik een walvis ? en wil ik alleen maar slapen.

Hoe ervaren jullie de laatste weken? Hebben jullie alles al? Voor de first time moms; vinden jullie het even spannend als ik? Voor de mommies die nu gaan voor een 2e/3e etc: hoe voelen jullie je mentaal?

Terug
Bovenaan