Hier lijken de oefeningen van de bekkenfysiotherapeut eindelijk hun vruchten af te werpen, het gaat echt weer veel beter qua wandelen enzo. Ik kom weer naar de supermarkt en terug zonder de rest van de dag gesloopt te zijn (hallo meloensalades!). Van het oppakken van mijn werkzaamheden is niet veel terecht gekomen de afgelopen weken, want de supercomputer waarop ik werk heeft er net deze twee weken uitgelegen ivm stroomstoringen en onderhoud...
En vandaag lekker in de watten gelegd vanwege moederdag, dat doet me ook wel goed. De laatste tijd voel ik me dus ook zo'n onbeholpen walvis op land, dat veel spelen met en sommige zorgtaken voor mijn zoontje niet zo makkelijk meer gaan en dat gaat wel gepaard met schuldgevoelens. Het is dan toch fijn dat er ondanks dat niet alles meer gaat en wat wel gaat langzamer/minder soepel gaat (zelfs boekjes voorlezen - ik struikel tegenwoordig zo over mijn woorden) toch gewaardeerd wordt.
Afgelopen week ook wel een beetje een raar momentje gehad. Bij mijn zoontje lag ik vanaf 32+5 tot 33+2 in het ziekenhuis ivm een dreigende vroeggeboorte. Nu ben ik 33+3 en voelt het dus toch een beetje alsof er een last van me afgevallen is, ook al weet ik dat het natuurlijk niet per se iets is dat op de dag precies overeen hoeft te komen. Ik hoor ook uit mijn omgeving vaak 'er is toch niets dat erop wijst dat het deze keer weer gaat gebeuren?' - maargoed, dat was er toen ook niet en toen gebeurde het wel (ik stond letterlijk te vertellen dat ik me goed voelde toen ik ineens iets voelde knappen en het bloed langs mijn benen naar beneden stroomde en ik dus ineens naar het ziekenhuis moest en er vanalles aan de hand bleek). Maargoed, ik ben nu dus in elk geval verder dan destijds, dus dat is fijn.
Volgens mij is het helemaal niet erg om het zwanger zijn een beetje zat te zijn tegen deze tijd @CGVRCIV dat hoort er gewoon een beetje bij. Hoe leuk is het nou eenmaal om voor elke keer dat je snachts om moet rollen wakker te worden en je schoenveters niet meer te kunnen strikken? Ik heb wel eens gehoord dat dit ook helpt om je voor te bereiden op de bevalling: zo klaar zijn met het zwanger zijn dat je je over evt angst voor de bevalling heen kan zetten omdat het zwanger zijn dan in elk geval voorbij is.
@MarijkePlusTwee dat klinkt inderdaad wel als lang tussen de controles voor hoe ver je bent. Ik heb dinsdag weer een controle bij de verloskundige en donderdag ook een groeiecho en gesprek bij de gynaecoloog, ik denk dat dit waarschijnlijk mijn laatste controle bij de verloskundige gaat zijn. Ik ben sowieso medisch ivm de keizersnede bij de eerste. Maar slechts 2 dagen ertussen vind ik dan wel weer een beetje erg vlot na elkaar, van mij had die controle bij de verloskundige niet per se meer gehoeven.
@Leenjoo, is de kleine nog gedraaid?