Uitgerekend juni 2022

Hi @Elsiejoy, pff wat vervelend gelukkig geen zwangerschapdiabetes. Hou je ons op de hoogte? Hoop nog op goed nieuws.

Met ons gaat alles prima. Ze zeggen na 32 weken bewegen de babies minder. Not my child ????. Deze zoekt hoeken en plekken in mn lichaam waar ik nog niet eens wist dat het er was. Maar hij en ik zijn gezond, das belangrijk. Alweer richting 37 weken.

Welke luiertas hebben jullie? Ik heb een Babyzen yoyo buggy maar die heeft geen bijpassende luiertas

Hi!
@ElsieJoy wat fijn dat de diabetes test negatief was, toch een hele opluchting! 
@MarijkePlusTwee toch wel een prettig idee he dat het kindje al ingedaald ligt en helemaal dat je nu wellicht voor een vaginale bevalling mag gaan!
@CGVRCIV wel geruststellend al die bewegingen toch, het kindje vermaakt zich in ieder geval nog prima. Alleen is het nu inderdaad niet zo prettig meer, omdat het geen klein wezentje meer is maar heel je buik in beslag neemt en dus inderdaad schopt en duwt op plekken waarvan je het bestaan niet wist.
Hier gaat alles goed, met 37+2 weken nu al bijna 2 weken met verlof. Dat is wel heel raar, want ik ben erg slecht in stil zitten. Gelukkig is het mooi weer geweest de afgelopen tijd dus veel in de tuin kunnen zitten en doen. Ik had eigenlijk verwacht dat na mijn laatste controle, de controles elke week zouden zijn (vorige was met 35+5), maar de volgende is met 37+4 weken. Maar aan de andere kant wat is twee weken nou. Daarna is het wel elke week op controle. Ben heel benieuwd wanneer de kleine gaat komen, mijn gevoel zegt dat het eerder komt. Maar ook niet te vroeg, want ben nog "druk" bezig met bedenken hoe en waar alles in de kasten moet komen en er moeten nog wat laatste dingen gewassen worden en nog een paar kleine dingetjes besteld. Maar verder zijn we er denk ik. Jullie alles in huis en gereed? 
Merk wel dat mijn benen het verlof een beter idee vinden dan nog 45-50 uur per week over een terras vliegen. Ook al wil ik er niet helemaal aan toegeven dat thuiszitten een betere optie is. Maar dat is liefde voor het vak hebben, kan het ook niet helpen. Op maagzuur na en wat voeten hier en daar onder mijn ribben voel ik me gelukkig nog steeds goed en fit!
Groetjes!

Ik heb met de kleine afgesproken dat ie best nog even mag blijven zitten, maar dat, als ie maat 62 groot is, hij/zij in de luier naar huis gaat. :). Met de eerste braken de vliezen met 37+4 en ik ben nu 38+4. En dat voelt mij een potje overtijd (terwijl dat natuurlijk helemaal niet zo is). Het rommelt al wat af en aan, maar nadat ik afgelopen maandag de nacht wakker heb gelegen van supermilde krampjes, stoor ik me daar ook niet meer aan.
Het is feestweek in ons klein dorpje, dus de grootste attractie ben ik inmiddels. Buurvrouwen zien ooievaars landen op ons dak, en dat soort verhalen. Wel grappig hoe de omgeving, familie en vrienden bijna zenuwachtiger zijn dan ik ben.

@MarijkePlusTwee, haha in de luier naar huis als ie te groot is. Hihi, ik denk dat ik maar een dekentje mee neem voor het geval dat, maar misschien moet ik ook zo'n afspraak maken met onze kleine. Eerst maar eens de echo volgende week afwachten.

@JSdB ik ben stiekem wel een beetje jaloers op dat je dat werken en zoveel lopen zo lang nog volgehouden hebt. Mijn bekken trok het al heel snel niet meer om meer dan 3 kwartier tot een uur te lopen en dat werd langzaamaan steeds minder lang. 

@CGVRCIV die van mij trappelt er ook nog steeds lustig op los, en die trappen worden steeds harder. De omgeving kan dwars door mijn kleding heen zien waar hij bezig is. Ik heb zelf nooit een echte luiertas gehad voor mijn zoontje en heb er nu dus ook niet echt een. Wij hadden zo'n uitvouwbaar verschoonmatje waar je wel wat spulletjes in kon bewaren in een paar vakjes (maar niet echt flesje oid, meer dat je een plekje had voor billendoekjes en handgel voor jezelf enzo) en hebben de rest (inclusief dat matje) eigenlijk altijd gewoon in een big shopper of een handtas van mij meegesleept. Dat paste bij onze kinderwagen prima in de mand onderin. Moet wel zeggen dat we door corona (ben maart 2020 bevallen van de eerste) in het begin natuurlijk sowieso niet zo heel veel op stap gingen, misschien hadden we anders wel een speciale tas daarvoor geregeld. Maar ik denk dat in principe elke tas die je al hebt geschikt kan zijn als luiertas, daar heb je echt geen speciale tas voor nodig. 

Hier ook maar bezig geweest om de vluchtkoffer klaar te zetten. Natuurlijk al heel lang (in mijn hoofd) mee bezig geweest wat er allemaal in moet, maar vind het toch lastig om kleren in te pakken. Ik heb nu niet zoveel wat ik nu pas en ga er ook niet vanuit dat mijn buik straks in een keer helemaal weg is. Dus het is echt een beetje puzzelen van welke kleren ik zo lang kan missen. Oja, de vluchtkoffer is nog niet echt een koffer, maar een stapeltje kleren op een aparte plek. Want volgend weekend wil ik nog een lang weekend naar mijn ouders en dan heb ik onze koffer nog nodig, al twijfel ik een beetje of de vluchtkoffer dan niet voor de zekerheid ook al mee moet. 

Nog 2 dagen dan is het juni! ?

Wiens spruitje besloot toch eerder te komen?
En wie is als eerste aan de beurt?

Ik ben pas 16 juni maar goh, hij mag nu al komen! ?

Die van mij zit nog veilig binnen, maar ik mag ook donderdag pas bevallen (dan 37 weken, 23e uitgerekend). En hoewel ik niet denk dat het donderdag al gaat gebeuren of iets dergelijks, ben ik er wel zo klaar mee dat ik er niet rouwig om zou zijn als deze besluit iets voor de 40 weken te komen. Kennelijk is onze kleine ook zo dik dat met 38 weken inleiden een optie is, en anders uiterlijk met 40 weken... Hoewel ik liever een spontane bevalling heb, klinkt wat eerder weer niet-zwanger zijn en mijn lijf terugkrijgen ook wel erg verleidelijk.

Ondertussen zelfs al juni! En mijn kleine heeft niet besloten alsnog een mei-kind te worden. Ik ben 9 juni uitgerekend, dus kan echt letterlijk ieder moment gebeuren! En heb ook een voorgevoel dat het ietsje eerder gaat komen, maar is totaal nergens op gebaseerd.

Ondanks dat het voor mij allemaal best gemakkelijk is gegaan, ben ik er nu toch ook wel klaar mee en kijk ik ook wel uit naar het niet meer zwanger zijn hoor! Maar ook vooral omdat je nu eigenlijk zit te wachten. Niet meer aan het werk, alles is in huis, schoon en staat klaar, dus kom maar op denkt je hoofd dan. Heel benieuwd wie uiteindelijk al eerste zal gaan bevallen! Succes dames

Terug
Bovenaan