Uitgerekend Maart 2020

Wij hebben morgen onze 1e echo  zo spannend. Mijn ouders vertellen we het ook gelijk morgen avond want we hebben vrijdag bruiloft van mijn zus en kan dan daar geen alcohol drinken en dat zal ze gelijk opvallen. Maar de echo vind ik ook wel spannend. Sinds zaterdag heb ik elke dag misselijke momenten tot kokhalzen en dan is het weer even klaar. Ben savonds super moe en als ik in bed lig... kan ik niet slapen. Herkenbaar? 

O wat van kriebelbeestje! Ik duim mee voor je! Hier ook de misselijkheidsaanvallen maar gelukkig gaan ze wel weer weg. Eergisteren fietste ik door de straat en de vuilbakken stonden buiten, ik kreeg ook instant kokhalzen op de fiets haha! Maar tot nu toe heb ik nog geen enkele keer overgegeven. Ik ben ook echt vermoeid en heb veel last met in slaap te vallen, hoop echt dat dat laatste betert over 2 weken. Ik heb wel een zwangerschapskussen gehaald, eentje van doomoo. Ligt echt superrrrr lekker!?

Mijn beste vriendin heeft nog steeds mn kussen, haar kindje is 12 weken. Maar wil hem snel terug alleen kan het natuurlijk nog niet vragen hahaha. Ik heb wel het idee dat mn geur zo sterk is geworden. Ik ruik alles van een afstand. Pff mn vriend wordt er gek van. Jij ruikt alles opeens. Ja uuuhh sorry. Haha 

Hallo dames! 
Ik was even een tijdje de app vergeten. 
Goed dat alles goed gaat bij iedereen! 
Ik heb inmiddels de intake gehad bij de VK en daarbij een echo. Het blijkt toch 1 kindje te zijn i.p.v. 2! 
Ik ben overigens wat dagen achteruit gezet en ben vandaag pas 10 weken ipv 10 weken + 4 dagen. 
Volgende week termijnecho, dan weten we definitief de uitgerekende datum. 
Ik ben overigens ook heel misselijk en heb gelukkig medicatie hiervoor gehad. Anders kon ik echt niks eten en ging ik continu naar de wc omdat ik het gevoel van overgeven steeds had. 
Ook laat gehad van verstopping, maar dit is nu over. Gelukkig want ik had hier een goedje voor, waar ik gigantisch misselijk van werd. 
Verder heb ik mijn bh’s weer aan die ik aan had aan het eind van mijn vorige zwangerschap, dat ging deze keer erg hard haha. 

Liefs Miranda

Hey Miranda,
jij was die andere met een tweeling! Dus je hebt vanishing twin syndroom gehad, jeetje! Hoe kijk je ertegen aan? Ze hadden mij er ook voor gewaarschuwd, dus ik was er ook vrij nuchter over omdat ik denk dat als het er ineens niet meer is, dat ook voor een reden zou zijn. Mijn vroedvrouw vertelde dat vanishing twin syndroom heel vaak voorkomt, want 40% van de zwangerschappen begint als een tweeling. 38% daarvan verdwijnt dus 1 vruchtje. Nu er zo vroeg echo’s gedaan worden zien ze dit dus veel vaker. Vroeger zagen ze dat enkel in de nageboorte als dat onderzocht werd.

liefs,

Do

Ja dat heb ik dus gehad haha. Ik kijk er niet heel raar naar. Dacht steeds al van als het er 1 is dan is het goed, zijn het er 2 dan is het ook goed. 
Merk wel dat ik heel erg onzeker ben over de baby aangezien ik de vorige keer een miskraam heb gehad. Ik heb volgende week mijn termijnecho maar ga wellicht toch vandaag of morgen nog even een pretecho laten maken. Dan weet ik ieder geval dat als ik het mijn familie vertel ( zaterdag) dat er niks aan de hand is. Hebben meer mensen last van die onzekerheid?

Hoi Miratje,
Hier ook bij 6w3d een echo gehad vanwege miskraam bij vorige zwangerschap en nu bij 10w2d zelf een eigen echo ingepland gezien wij het bij 11 weken onze ouders gaan vertellen en ik dan een echo wil laten zien, waar al echt een baby'tje op te zien is ? En dan weet ik ook zeker of het dan ook nog goed zit.. De termijnecho heb ik pas anderhalve week later, daar kon ik niet op wachten haha.
Hier vanmorgen voor het eerst overgegeven, kwam zo uit het niets tijdens het werken, zo genant. Gelukkig wel het toilet kunnen bereiken... Hopelijk blijft het hier bij, ondanks dat ik me wel zekerder voel als ik symptomen heb, dat ons baby'tje er nog steeds zit.. Zorgeloos zwanger? Absoluut niet... Helaas.
Liefs, Boo. 

Jezelf zorgen maken blijft een onderdeel van het proces. Het is gewoon een kwestie om er een goede en vooral gezonde balans in te vinden. Het is zeker goed om bepaalde dingen in vraag te stellen, maar soms moeten we ook gewoon accepteren dat slecht voelen, bloedverlies, of moodswings gewoon een onderdeel van jou unieke zwangerschap zijn waarin bijna alles geoorloofd of normaal is. Maar makkelijk is het zeker niet altijd, om dit te accepteren. 

Veel succes!!!

Terug
Bovenaan